سیاست‌مداران دموکرات نباید از محصولات هواوی و ZTE استفاده کنند

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر قصد ورود به بازار ایالات متحده آمریکا را داشتند اما ظاهرا سخت‌گیری‌های زیاد ایالات متحده باعث شده این تصمیم بزرگ تجاری نقش برآب شود. همین چند وقت پیش بود که اپراتورهای بزرگ ایالات متحده از همکاری با هواوی برای ورود به بازار آمریکا خودداری کردند و حال خبر می‌رسد که قانون‌گذاران و سیاست‌مداران این کشور هم به شرکت‌های مختلف هشدار داده‌اند از محصولات شرکت‌های چینی استفاده نکنند.

باب لرد، افسر ارشد امنیت حزب دموکرات: بسیار مهم است که حزب و کارکنان کمپین‌ از دستگاه‌های شرکت‌های هواوی و ZTE استفاده نکنند، حتی اگر قیمت این گوشی‌های پایین یا به کلی مجانی باشند.

در تازه‌ترین خبرها مشخص شده که کمیته ملی دموکرات به سیاست‌مداران این حزب هشدار داده در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر از گوشی‌های ساخت شرکت‌های هواوی و ZTE استفاده نکنند. ظاهرا این تصمیم براساس هشدارهای مقامات ارشد امنیتی حزب گرفته شده است.

باب لرد، افسر ارشد امنیت حزب دموکرات در همین زمینه گفته است: بسیار مهم است که حزب و کارکنان کمپین‌ از دستگاه‌های شرکت‌های هواوی و ZTE استفاده نکنند، حتی اگر قیمت این گوشی‌های پایین یا به کلی مجانی باشند. لطفا اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از کارکنان‌تان برای استفاده شخصی یا مربوط به کار از این دستگاه‌ها استفاده و آن‌ها را خریداری نمی‌کنند.

البته دقیقا اعلام نشده که به چه دلیل استفاده از دستگاه‌های ساخته شده توسط این دو شرکت چینی منع شده اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی احتمال جاسوسی برای دولت چین باشد.

شرکت ZTE اخیرا به سختی توانسته بود از قوانین ممنوعیت صادرات ایالات متحده عبور کند اما حال این تصمیمات شرایط را برای این شرکت دشوارتر خواهد کرد. شرکت هواوی نیز که اخیرا توانسته بود با پشت سر گذاشتن اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در جهان شناخته شود با این اقدامات دولت آمریکا دچار مشکلاتی خواهد که ممکن است جایگاه فعلی‌اش را متزلزل کند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه