سیری، جان یک جوان ۱۸ ساله را نجات داد

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیری شاید گاهی اوقات نتواند بعضی از حرف‌هایی را که شما می‌گویید متوجه شود، اما حداقل همیشه با شماست و تنهایتان نمی‌گذارد؛ به خصوص وقتی که زندگی‌تان در معرض خطر قرار گیرد. حداقل در مورد یک جوان ۱۸ ساله به نام «سم ری» (Sam Ray)، در ایالت تنسی آمریکا که این‌طور بود. سیری در یک اقدام قهرمانانه موفق شد جان یک جوان ۱۸ ساله را نجات دهد.

جوان ۱۸ ساله‌ای در ایالت تنسی زیر یک دستگاه کامیون به دام افتاده بود که سیری با تماس گرفتن با اورژانس او را از خطر مرگ نجات داد.

این جوان مشغول کار زیر کامیون‌اش بود که ناگهان این کامیون به رویش افتاد و سم را کاملا به دام اندخت، به طوری که نمی‌توانست دستانش را حرکت دهد.
این جوان شروع کرد به فریاد زدن برای کمک، اما چون تنها بود و کسی در آن اطراف حضور نداشت، هیچ‌کس صدایش را نشنید. در همین هنگام سیری صدایش را شنید.

2ZSdY6U3
آن جوان صدای صحبت کردن سیری را در جیب‌اش شنید و توانست مفصل رانش را بالا دهد، سیری را فعال کند و بگوید با ۹۱۱ تماس بگیر. سپس، تیم سوانح غیرمترقبه‌ی مرکز پزشکی «واندربیلت» (VanderBilt) و امدادگران به نجات او آمدند. اما مشخص است که در این سانحه قهرمان اصلی سیری بود که لقب ناجی را هم به خود گرفت.
گجت‌ها و هوش‌های مصنوعی روز به روز با زندگی روزمره‌ی ما عجین‌تر می‌شوند. پتانسیل‌های بسیاری در دستیارهای مجازی مثل سیری و کورتانا وجود دارد و این هوش‌های مصنوعی می‌توانند سبک زندگی انسان را در آینده متحول کنند؛ و چه بسا باز هم بتوانند افراد دیگری را از خطر مرگ نجات دهند.

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه