سیستم رانندگی خودکار تسلا تصادفات را ۴۰ درصد کاهش داده

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا پیش از این ادعا کرده بود سیستم رانندگی خودکار خودروهای این شرکت باعث کاهش ۵۰ درصدی شانس تصادف شده است. حال براساس آمار یک نهاد دیگر مشخص شده که این آمار اعلامی توسط تسلا بسیار به واقعیت نزدیک بوده است. طبق تحقیقاتی که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در ایالات متحده آمریکا انجام داده مشخص شده که سیستم رانندگی خودکار شرکت تسلا در واقع به کاهش ۴۰ درصدی تصادفات منجر شده است.

طبق اعلام این سازمان سیستم‌رانندگی و فرمان خودکار خودروهایی چون مدل S و مدل X سال ۲۰۱۶ به راننده کمک می‌کنند از حوادث رانندگی تا حد ممکن اجتناب کند.

این نتایج از تحقیقاتی درباره یک تصادف مرگبار که با خودروی تسلا رخ داده بود بیرون آمده. حادثه‌ای که گفته می‌شد مقصر آن سیستم رانندگی خودکار تسلا است. با این حال طبق یافته‌های این موسسه تحقیقاتی این سیستم هیچ مشکلی ندارد و نیازی نیست تسلا فراخوانی برای بازگشت خودروهای خود به کارخانه اعلام کند.

گرچه در این مدت شاهد حوادثی بودیم که گفته می‌شد سیستم رانندگی خودکار خودروهایی تسلا در آن مقصرند اما هم‌زمان حوادث بسیاری هم به دلیل وجود این سیستم رخ نداده‌اند یا سیستم پیش از نزدیک شدن به رخ‌دادن آن به راننده از قبل هشدار داده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    منم تسلا می خوام ????????????????

  2. Avatar ///mahdispd

    کاش درباره تصادف مرگبار که یه اشاره ای بهش کردین بیشتر در یک گقاله حداگانه توضیح بدهید ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه