سیستم عامل iOS حتی ویندوز را پشت سر خواهد گذاشت

۳ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

محبوبیت سسیتم عامل iOS از سال ۲۰۰۸ روند رو به رشدی را پیش گرفته است، اما در مقابل، ویندوز که محبوب‌ترین سیستم عامل فعلی است، از سال ۲۰۱۱ آمار فروش‌اش روز به روز کمتر شده.

۱۴

تعداد دستگاه‌هایی که iOS دارند نزدیک به کامپیوترهای شخصی شده است

شرکت اپل دیروز درآمد چهارماه سوم مالی سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل باز هم نسبت به گذشته درآمد بیشتری داشته است. این درآمد بالا هم تنها به دو عنصر مربوط می‌شود: چین و آی‌فون.

فقط ۲۷ درصد درآمد ۴۹.۶ میلیارد دلاری اپل در سه ماه گذشته، مربوط به کشور چین بوده است. این رقم دقیقا دو برابر درآمدی که اپل از چین در همین مدت زمان در سال گذشته داشته است. شاید بتوان درآمد بالای اپل در چین را به بازگشایی فروشگاه‌های بزرگی که در هنگ‌کنگ راه‌انداخته نسبت داد. با این حال، بیشترین میزان فروش اپل به گوشی آی‌فون مربوط می‌شوند. اپل توانسته است فقط در چهار ماه ۴۷.۵ میلیون آی‌فون بفروشد. این رقم از چهار ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ (که در آن ۶۱ میلیون آی‌فون فروخته بود) کمتر، اما از سال گذشته بیشتر است.

از طرفی دیگر، فروش آی‌پد باز هم از قبل کمتر شد. اما ظاهرا فروش Macهای اپل فروش بد آی‌پدها را جبران می‌کند. کامپیوترهای Mac توانستند فروش خوب خود را حفظ کنند و مقداری هم از قبل بیشتر بفروشند.

 خیلی‌ها انتظار داشتند آمار فروش اپل واچ را هم در بین محصولات اپل ببینند، اما اپل حرفی از این محصول در فروش‌اش نزده است. البته شاخه‌ی «محصولات دیگر» در آمار فروش اپل قرار داشتند و احتمالا اپل، ساعت هوشمندش را هم در این بخش جای داده است. با توجه به اینکه «محصولات دیگر» رشدی ۱۰۰ درصدی داشتند، احتمالا می‌توانیم با بررسی این آمار، مقدار سودی که اپل واچ برای اپل داشته را حدود یک میلیارد دلار در چهار ماه گذشته تخمین بزنیم.

Ios

تمام این‌ها، نشان از همه‌گیر شدن سیستم عامل iOS دارد؛ طوری که آخرین آماری که اپل برای فروش چهار ماه گذشته ارایه داده، فروش سیستم عامل iOS را به‌اندازه‌ی محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا یعنی ویندوز رسانده‌اند.

در حال حاضر، سیستم عامل iOS توانسته است خود را به ویندوزی که روز به روز فروش‌اش کمتر می‌شود برساند؛ طوری که هر دو سیستم عامل در دوازده ماه گذشته، حدود ۳۰۰ میلیون نسخه فروخته‌اند.

تعداد سیستم عامل‌های اندروید چند سالی است که هم iOS و هم رایانه‌های شخصی را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر ۱.۵ میلیارد کامپیوتر که سیستم عامل ویندوز روی آن نصب است وجود دارد. سیستم عامل اندروید در ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی توانست این رقم را پشت سر بگذارد و این طور که به نظر می‌رسد، احتمالا iOS هم به زودی از ویندوز محبوب‌تر خواهد شد.

منبع: Nine to Five Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه