شرایط وخیم شرکت های کرایه خودرو در پی بحران شیوع ویروس کرونا

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کرایه خودرو

این مساله کاملا منطقی است که وقتی مردم مجبور به ماندن در خانه می‌شوند، دیگر نیازی به اجاره خودرو برای تعطیلات یا سفرهای کاری ندارند. اما واقعیت غم‌انگیز حین بحران همه‌گیری کرونا این است که اگر شما نیاز به اجاره یک خودرو داشته باشید، پیشنهادات خوبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این پیشنهادات به دلیل وضعیتی در دسترس هستند که مشابه آن ماه گذشته در فرودگاه اسکای هاربر در آریزونا رخ داده ‌بود. آژانس‌های کرایه خودرو این خودروها که کسی به آن‌ها نیاز ندارد را در پارکینگ مراسم‌های خاص فرودگاه، خیابان‌های فرعی و جاهای دیگر پارک می‌کنند، چون تقاضا برای آن‌ها بسیار کمتر از حد انتظار است. اگرچه این یعنی افرادی که هنوز در حال سفر هستند و به خودرو نیاز دارند، احتمالا هزینه کمتری بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند، لس‌آنجلس‌تایمز پیش‌بینی کرده کاهش تقاضای خودروهای کرایه‌ای منجر به کاهش قیمت خودروهای دست‌دوم بازار آمریکا در ماه‌های آینده خواهد شد. طبق این گزارش، قیمت خودروهای مدل سال ۲۰۱۹ شدیدا در حال افت است، که دلیل آن ورود موجی از خودروهای کرایه‌ای است که وارد بازار عمده‌فروشی می‌شوند.

آژانس‌های کرایه‌دهنده خودرو باید تا جایی که ممکن است فعالیت خود را بیشتر کنند، که یک روش برای انجام این کار صحبت کردن در مورد ضدعفونی است. وب سایت‌های شرکت‌ها مدام در حال اشاره به عملیات‌های ضدعفونی هستند که حین کرایه خودرو به افراد مختلف آن‌ها را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از آن‌ها فرآیند تمیز کردن دقیق را با توجه بیشتر به دستگیره درها، فرمان، داشبورد، کنسول، صندلی‌ها و غیره تقویت می‌کنند.

بسته‌های پیشنهادی کرایه بلند مدت خودرو

شرکت سیکست یک سدان مانند بی ‌ام ‌و سری ۳ را به ازای روزی ۳۳ دلار و با حداقل ۵ روز کرایه می‌دهد. برای مقایسه، شرکت آویس یک خودرو لوکس مشابه را با قیمت روزی ۵۶ دلار کرایه می‌دهد. شرکت سیکست همچنین مرسدس ‌بنز GLC یا مدلی مشابه آن را به ازای روزی ۳۶ دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین پیشنهاد بلندمدت (بیش از یک ماهه) را برای اجاره خودروهایی مثل شورلت سابربن به ازای ۱۳۹ دلار در هفته ارائه می‌دهند.

از آنجا که حفظ فاصله اجتماعی در هواپیما یا فرودگاه مشکل است، برخی از شرکت‌های خودروهای کرایه‌ای پیشنهادات خیلی خوبی برای خودروهای لوکس ارائه می‌دهند تا مردم را به اجاره آن‌ها تشویق کنند. شرکت هرتز خودروهایش را به ازای روزی ۴۹ دلار یا هفته‌ای ۲۴۹ دلار کرایه می‌دهد. شرکت اینترپرایز پیشنهادات مشابهی دارد، اما در برخی از فرودگاه‌ها خودروهایش را به ازای روزی ۴۹.۹۹ دلار و در برخی دیگر به ازای روزی ۹.۹۹ دلار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در فلوریدا این پیشنهادات که از روزی ۱۹.۹۹ دلار آغاز می‌شوند تا پایان ماه می ادامه دارند.

مشکل دیگر این شرکت‌ها این است که به دلیل کاهش تقاضا، از عهده پرداخت حقوق کارکنان خود برنمی‌آیند. برای مثال در منطقه مینیاپولیس، شرکت آویس به تازگی بیش از ۷۰ نفر را اخراج کرده است. شرکت هرتز که در حال حاضر با کسری بودجه ۱ میلیارد تا ۱.۵ میلیارد دلاری در چند ماه آینده روبرو است، از ماه مارس شروع به اخراج کارکنان خودش کرده و حتی ممکن است ورشکسته شود. با این وجود، این شرکت اخیرا ۲ میلیون دلار برای کرایه رایگان خودروهایش به بیش از ۲۰۰۰ کارمند خدمات درمانی در شهر نیویورک هزینه کرده ‌است.

تنها نکته مثبت این بحران برای مصرف‌کنندگان این است که حالا شرکت‌های کرایه خودرو انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت: از محدودیت‌های سنی صرف‌نظر می‌کنند، نسبت به تغییرات و کنسل کردن قرارداد برخورد بهتری دارند، قیمت را کاهش می‌دهند، و مزایایی مثل تحویل خودرو در مکان مورد نظر مشتری را ارائه می‌دهند.

منبع: CARANDDRIVERS

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه