تحول یک اسطوره؛ حواشی معرفی شورلت کوروت جدید با پلت فرم موتور وسط

۳۱ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شورلت کوروت یکی از ابرخودروهای آمریکایی است که از چندین نسل قبل تاکنون، بدون تغییر اصول و تنها با بهینه سازی قدرت، ظاهر و ایمنی، در بازار حضور دارد. اما شورلت در نسل جدید این خودرو، موسوم به شورلت کوروت C8‌، دست به نوآوری زده و این ابرخودرو آمریکایی را به صورت موتور وسط به بازار ارایه خواهد کرد. تمامی شورلت کوروت‌های تولید شده تا به حال، موتور جلو بوده‌اند.

شورلت کوروت استینگری ۲۰۲۰، پس از گذشت چندین دهه، به نخستین خودرو موتور وسط در شرکت جنرال موتورز تبدیل خواهد شد و اصل سنتی موتور جلو بودن سوپراسپرت‌های این شرکت را زیرپا خواهد گذاشت. بسیاری از وب‌سایت‌های خودرویی، آن را پورشه ۹۱۱ آمریکایی لقب داده‌اند. این کوروت در هر دو مدل راست فرمان و چپ فرمان تولید خواهد شد و از سال آتی میلادی، در دسترس خریداران خواهد بود.

شورلت کوروت جدید

مارک رئوس، مدیرعامل جنرال موتورز، در مورد اینکه چرا این مجموعه در زمان فعلی تصمیم به تغییر در ساختار شورلت کوروت گرفته است، اعلام کرد: سیستم سنتی موتور جلو، به نهایت عملکردی که می‌توانست ارایه دهد، رسیده بود و ما متوجه شدیم که زمان تغییر فرا رسیده است. مهندسان ما هر تلاشی که برای طراحی بی‌نقص نسل جدید کوروت و انتقال به سبک موتور وسط بود را انجام دادند، از جمله ساختاربندی مجدد موتور و اتصالات آن، این خودرو هنوز هم یک کوروت است، و وعده می‌دهم که با بهترین شورلت کوروت ساخته شده تا بحال روبرو خواهید شد.

شورلت کوروت جدید

با این حال پس از انتشار نخستین تصاویر رسمی از این خودرو، موج عظیمی از انتقادات در مورد سبک طراحی کوروت جدید به سوی مدیران شورلت و جنرال موتورز سرازیر شد که به ظاهرا غیر آمریکایی این مدل و شباهت بیش از حد آن به خودروهای موتور وسط ژاپنی نظیر آکورا NSX یا محصولات جدید مکلارن مربوط می شود. در واقع بسیاری از طرفدارن کوروت معتقدند که این خودرو جدید از الگوهای اصیل کوروت پیروی نمی کند و در طراحی این محصول طراحی و اصالت تا حد زیادی قربانی عملکرد شده است.

شورلت کوروت جدید

شورلت کوروت جدید، به یک پیشرانه V8 با حجم ۶.۲ لیتر و قدرت ۴۸۸ اسب بخار مجهز خواهد بود که در پشت صندلی‌ها جای گرفته و می‌توانید متوجه مشابهت‌های ظاهری کوروت جدید با آئودی R8‌ بشوید. با ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور خروجی، این موتور، کوروت جدید را به قوی‌ترین شورلت کوروت ساخته شده تابحال تبدیل می‌کند. تغییر مکان موتور، مزایای مختلفی برای طراحان شورلت به همراه داشته است. توزیع وزن خودرو اکنون بهتر صورت می‌گیرد، مرکز ثقل پایین‌تر آمده و در آزمایش تونل باد، خودرو پایداری بیشتری دارد. شورلت کوروت جدید ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن دارد. موتور V8 این کوروت به جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده و در صورتی که راننده نیاز به معکوس کشیدن سریع داشته باشد، می‌تواند با فشردن هردو پدال پشت فرمان، به سرعت اینکار را انجام دهد.

شورلت کوروت جدید

برای شورلت کوروت استینگری ۲۰۲۰، هشت حالت رانندگی در نظر گرفته شده که عبارتند از: آب و هوای نامناسب، تور، اسپرت، پیست، حالت Z و حالت شخصی راننده که به او اجازه انواع دستکاری‌ها را می‌دهد. از سوی دیگر مدیران جنرال موتورز تاکید دارند که کوروت با چنین مشخصاتی، با قیمتی کمتر از نصف رقبای خود عرضه شده است و همین نکته می تواند رمز موفقیت نسل هشتم کوروت در بازار پر رقابت خودروهای اسپرت باشد.

شورلت کوروت جدید

با این وجود این سوال از سوی منتقدان مطرح شده است که با چنین قیمتی (در حدود ۶۰ هزار دلار برای نسخه پایه)، آیا کوروت می‌تواند کیفیت و پرستیژی در حد محصولات پورشه یا مکلارن را به خریدارانش ارائه دهد و یا بار دیگر، کیفیت و دوام، قربانی تولید ارزان قیمت یک محصول تجاری شده‌ٰاست؟

شورلت کوروت جدید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه