[ویدیو] شورلت کوروت، سریع‌ترین خودروی برقی جهان

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی مسابقات مایلی (International Mile Racing Association)، خودروی Genovation GXE که از مدل‌های شورلت کوروت (Corvette) است، در حال حاضر رکورد سریع‌ترین اتومبیل برقی (Electronic Vehicle) جهان را در اختیار دارد.

در ویدیوی ثبت رکورد خودروی برقی کوروت، این اتومبیل حدود ۲۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

خودروی کوروت یک اتومبیل اسپرت و یکی از مدل‌های پرطرفدار کمپانی شورلت است که تولید آن از دهه‌ی ۱۹۵۰ آغاز شده و محبوبیت زیادی بین کاربران داشته است.

مدتی است ساخت اتومبیل‌های برقی در دستور کار اکثر تولیدکنندگان خودرو قرار دارد و بسیاری از آن‌ها در سال‌های اخیر اقدام به توسعه‌ی تکنولوژی این خودروها و تولید مدل‌های برقی «پرسرعت» کرده‌اند. Genovation GXE یک نسخه‌ی برقی از سری کوروت است که طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی مسابقات مایلی (IMRA) بین تمامی اتومبیل‌های برقی موجود، این اتومبیل در حال حاضر «سریع‌ترین خودروی برقی در جهان است که مجوز تردد در خیابان را هم دارد.»

در ویدیوی ثبت رکورد سرعت خودروی برقی کوروت Genovation GXE، این اتومبیل حدود ۲۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. البته شرکت خودروسازی ریماک (Rimac) در نظر دارد یک خودروی برقی تولید کند که بیشینه‌ی سرعتی معادل ۳۵۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد. با روند سریع و رو به رشد خودروهای برقی انتظار می‌رود که بزودی شاهد تکتیک‌ها و قابلیت‌های جالب توجهی از این مدل اتومبیل‌ها باشیم.

ویدیوی تست سرعت خودروی مدل Genovation GXE از شورلت کوروت را تماشا کنید…

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. سيد مبين لاريجانيان

    من اطلاع کافی ندارم اما توی یوتیوب یه ویدیویی (مال TOPGEAR بود) دیدم که داشت نشون میداد که
    مرسدس بنز sls electric یه چیزی حدود ٧٠٠ اسب بخار قدرت داره که اگر رو حالت sport + قرار بگیره در همین حدود ویا بیشتر میتونه سرعت بگیره و از اون به عنوان قدرتمندترین ماشین برقی دنیا یاد کرد
    خیلی هم دور از ذهن نگفته بود چون با یه مقدار نگاه کردن به سابقه با شکوه بنز میشه به این نتیجه رسید
    مثلا سری sl یا ماشین اسمارت که کم مصرف ترین (برق) شد
    ولی بازم صدای موتور ی وجود نداره که واقعا خیلی موضوع مهمی به نظرم نیست چون با یخورده تغییرات تو اگزوز ماشین میشه جبران کردش بیشتر بحث رو قدرته که به نظر من بنز از کوروت بهتره

  2. مهدی

    بدون صدای اگزوز؛ ماشین هیچ جذابیتی نداره درسته که بنزین نمیسوزونه و این خودش خیلی خوبه اما مثل این میمونه که یه دیو یا یه اژدها هیچ صدایی ازش در نیاد و ساکت باشه.
    حالا ماشین های رده پائین یا حتی متوسط اگه این طور باشن خیلی نمیشه ایراد گرفت ولی مثلا یه لامبورگینی رو بدون سر و صدا تصور کنید!!
    انگار بی روح و مرده س.
    مگر اینکه یه سیستم صوتی مخصوص صدای اگزوز طراحی کنند!! حتی اگه این کارو هم بکنند آتیشی که از اگزوز بیرون میزنه رو میخان چیکار کنند؟!

    1. مرتضي

      وجدانا راست میگی جلوه های بصری که ماشینهای اسپرت دارن یه بخشی از لذت داشتنشونه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه