شکایتی دیگر علیه اپل؛ این‌بار از سوی اپراتورهای فرانسه

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا قرار نیست ماجراهای اپل حالاحالاها از سر زبان‌ها بیفتد. یک درگیری قانونی دیگر این‌بار در فرانسه، از سوی اپراتورهای فرانسوی اپل را مجبور به پرداخت غرامت ۵۵٫۳ میلیون دلاری کرده است. ماجرا مربوط به قراردادهای غیرقانونی‌ای است که اپل با اپراتورهای این کشور تنظیم می‌کرده. شکایت مذکور را DGCCRF یا اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فرانسه علیه اپل در دادگاه تجاری پاریس طرح کرده است.

اپل در این قراردادها شرکت‌ها را ملزم به خرید تعداد مشخصی دستگاه آیفون کرده که این رقم خرید باید در طول سه سال استمرار داشته باشد.

اتهام اپل این است که در تنظیم قرادادهایش با اپراتورهای موبایل فرانسوی یک‌طرفه عمل کرده و شرایطی را به آن‌ها تحمیل می‌کند که کاملا غیرقانونی است. DGCCRF ادعا کرده در این قراردادها حداقل ۱۰ بند وجود دارد که مغایرت آن با قانون علنی است. اپل در این قراردادها شرکت‌ها را ملزم به خرید تعداد مشخصی دستگاه آیفون کرده که این رقم خرید باید در طول سه سال استمرار داشته باشد. این در حالی‌ست که برای دریافت گارانتی آیفون هم این شرکت‌ها باید مبلغ جداگانه‌ای می‌پرداختند. در ازای همه‌ی این‌ها اپل قول استفاده از برند اپراتورها را در تبلیغاتش داده بود.

DGCCRF بر همین اساس اپل را ملزم به پرداخت غرامت ۱۴ میلیون یورویی به شرکت SFR، مبلغ ۱۱.۶ میلیون یورو به Orange، مبلغ ۸.۲ میلیون یورو به Free Mobile و ۶.۷ میلیون یورو به شرکت Bouygues Telecom کرده است. به همه‌ی این‌ها باید مبلغ ۸ میلیون یورو به‌عنوان جریمه را هم اضافه کنیم.

البته این مبلغ تنها قطره‌ای است در مقابل اقیانوس درآمدهای اپل؛ اما مطمئنا سابقه‌ی بدی برای اپل در بقیه‌ی کشورها می‌سازد.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    شرکتی که حقوق شرکا ، رقبا و مصرف کنندگان کوچکترین ارزشی براش نداره

  2. Avatar امیر

    ای بابا….شرکت Sprint چهارمین اپراتور مخابرات و تلفن همراه آمریکاچند وقت پیش فاش کرد که اپل همین بلا را سرش آورده و مجبورش کرده که طی چند سال تعداد چند میلیون گوشی را خریداری کنه و کاری هم نداشته که این گوشی ها فروش بره و یا نه, در هر صورت پول کامل گوشی را این شرکت باید به اپل بپردازه حتی در صورتیکه اونها فروش نروند. این عمل اپل باعث خسارت چند میلیارد دلاری طی دو سه سال گذشته به این شرکت بزرگ شده است. با این ترفند اپل شرکت های مخابراتی را مجبور میکنه برای اجتناب از زیان خودشون هم که شده, تمام انرژیشون را روی فروش گوشی های اپل بگذارند و کاملا این گوشی ها تبلیغ کنند و نه چیز دیگری را. چیزی که ما در همه جای دنیا شاهدش هستیم امروز… متاسفانه شرکت اپل گرگی است در پوستین میش… و حقوق مصرف کننده کمترین ارزش را براش داره…..

  3. Avatar سیتی سازه

    شرکت هرچقدر بزگتر باشه بیشتر زیر ذربینه ، هرچقدرم بیشتر پول داشته باشه ، بیشتر در معرض پرداخت اینجور غرامت های ، مخصوصا خارج از وطن خودشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه