[نظرسنجی] دلیل شکست مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند چیست؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شکست مایکروسافت

مایکروسافت تلاش زیادی را برای یکپارچه‌سازی سیستم‌عامل ویندوز روی گجت‌های مختلف انجام داده و هنوز در زمینه‌ی افزودن قابلیت‌های جدید به سیستم‌عامل ویندروز ۱۰ موبایل فعالیت می‌کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد بخش موبایل مایکروسافت عملا با شکست جدی روبرو شده باشد. چندی پیش مایکروسافت بخش گوشی‌های ساده خود را به شرکت فاکس‌کان فروخت و شایعات زیادی پیرامون پایان یافتن تولید گوشی‌های لومیا به گوش می‌رسد. البته برند لومیا در طول عمر خود موفقیت‌هایی را هم داشته است. برای مثال می‌توان از نوکیا لومیا ۵۲۰ نام برد که پرفروش‌ترین تلفن هوشمند با نام Lumia بوده است. البته جریان موفقیت‌های این سری هم پس از موفقیت نسبی نوکیا لومیا ۵۳۰ و مایکروسافت لومیا ۵۳۵ با فروش نومیدکننده‌ی مایکروسافت لومیا ۵۵۰ به پایان رسید. در حال حاضر بر اثر سیاست‌های یک سال گذشته‌ی مایکروسافت در خصوص کاهش تولید گوشی‌های لومیا سهم بازار ویندوزفون به زیر ۱ درصد رسیده. البته مایکروسافت اعلام کرده که دست از توسعه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل برنخواهد داشت و همچنان از گوشی‌های لومیای موجود حمایت خواهد کرد. همچنین بر طبق شایعاتی که به گوش می‌رسد احتمال دارد مایکروسافت قصد داشته باشد گوشی‌های جدیدی به نام «سرفیس فون» (Surface Phone) را جایگزین لومیا کند. بااین‌حال هنوز باید منتظر باشیم تا ببینیم مایکروسافت واقعا چه برنامه‌ای برای آینده دارد و آیا می‌تواند جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند بهبود بخشد یا مجبور خواهد شد به‌کلی از این حوزه خارج شود. تردیدی نیست اگر مایکروسافت قصد داشته باشد به جایگاه خوبی در این حوزه برسد ابتدا باید دلیل شکست خود در گذشته را بداند. به نظر شما دلیل شکست مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند چه بوده است؟

[CP_POLLS id=”33″]

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۲ دیدگاه
  1. علی

    مردم اگر امکاناب جالی و بهینه بودن ویندوز فون رو بدونن به هیچ وجه به سمت اندروید نمیرن

  2. محمد

    دلیل اصلی شکست ویندوز ۸ و ۸.۱ رابط کاربری مترو بود که نتونست با کاربران ارتباط برقرار کنه. و روشنه که دلیل اصلی عدم موفقیت ویندوز فون هم همینه.

  3. مدنی محمد

    بیشترین دلیل نابودی و کم رنگ شدن شرکت ماکروسافت در قسمت موبایل
    ۱ زیبای و تنوع در گوشی های هوشمند است
    ۲ نبود زبان طراحی خاص و جذاب و ثابت برای گوشی های ویندوزی
    ۳ نبود ویژگی خاص و متمایز کنند در گوشی چه بصورت سخت افزاری و چه نرم افزاری
    ۴ بهره نبردن از فناوری های آینده و روز در گوشی ها
    ۵ دنبال نکردن تکنلوژی های خاص و توسعه آنها بر روی گوشی ها
    ۶ قیمت بالا و نامناسب نسبت دیگر رقبا و سازندگان گوشی
    ۷ عدم موفقیت در جذب سرمایه و انگیزه برای توسعه دهنده گان و آینده مبهم و نامشخص

  4. پاشا

    به نظر من قیمت بالا نسبت به سخت افزار افتضاح گوشیاشه
    آخه اسنپ ۲۰۰ کدوم شرکتی استفاده میکنه میزار ۶۰۰ تومن
    یا اسنپ ۸۱۰ میزاره ۲۸۵۰ خب خیییلی گرونه

    1. mostafa

      شما کافیه یک میان رده لومیا رو با یکی از بهترین های سونی یا سامسونگی که به نظرتون عالی هستند در سخت افزار در دست بگیرید و به کار سخت وا دارید تا متوجه سخت افزار و قدرت پردازش و سرعت عالی اون بشین

  5. Ali

    “البته برند لومیا در طول عمر خود موفقیت‌هایی را هم داشته است. برای مثال می‌توان از نوکیا لومیا ۵۲۰ نام برد که پرفروش‌ترین تلفن هوشمند با نام Lumia بوده است.” الان این یعنی موفقیت!

  6. سید سعید

    علتش شروع ضعیف بود! از اول نسبت به اندروید و آی او اس ضعیف شروع کرد که باعث شد انقدر سهمش کم بشه و متاسفانه هرچی میگذشت اون قدر تغییری ایجاد نمیشد و خیلی از قابلیت های دیگر سیستم عامل ها رو نداشت.و پیشرفت خیلی کند سیستم عاملش و اون دید بدی که توی بازار درست کرد باعث این افتضاحی شد که الان هست
    حتی الان هم با اینکه واقعا ویندوز ۱۰ موبایل دیگه مثل قبل نیست و دیگه الان واقعا به اندروید و آی او اس رسیده ولی بازم سهمش تغییر چندانی نکرده که این قضیه برمیگرده به نرم افزار های کمتر و عدم توسعه نرم افزار توسط برنامه نویسا برای این سیستم عامل
    که این قضیه کم کم داره بهتر میشه با پلتفرم یونیورسال جدید مایکروسافت. اگه همین طوری که امسال مایکروسافت خوب کار کرد ادامه بده امید میره که توی سال ۲۰۱۷ خودش رو بتونه بالا بکشه

  7. ارشاد

    مهمترین دلیل اپلیکیشن ها هستند و البته تبلیغات ضعیف.
    حداقل به اندازه ای که اندروید تبلیغ میشه، ویندوز فون تبلیغ نمیشه و خیلی افراد اصلا ویندوزفون رو هنوز نمیشناسن.
    مدتی قبل تعداد نرم افزارهایی که مایروسافت برای آی او اس و اندروید ارائه کرده بود از ویندوزفون بسیار بیشتر بودند، در این حالت چه انتظاری میشه از توسعه دهندگان داشت که برای ویندوزفون اپ بسازند؟

  8. تقی

    به نظرم مایکروسافت مشکل مدیریتی شدیدی داره
    چون خیلی گسترده ست و تو هر بخشی از موس و کیبرد گرفته تا نرم افزار حسابداری سرک میکشه ، مدیریتش واقعا سخته
    این سو مدیریتو میشه از وضعیت افتضاح سایت مایکروسافت و فروشگاهشون دید ، که هر یکی دو ماه یه بار کمپلت عوض میشن
    الان سه چهار ساله دارن تبلت ویندوزی میدن بیرون ، هنوز یه اپ خوب برای اینستا ندارن … از نظر اپ مایکروسافت به شدت عقبه و هیچ فعالیت و اراده ای برای رسیدن به سطح اپ استور و گوگل پلی دیده نمیشه.
    گوشی ها هم با توجه به سخت افزارشون خیلی گرون هستن … و در مجموع هیچ جذابیتی ندارن.

    در بخش ویندوز پی سی هم، با وجودیکه بنده طرفدار ویندوز و مایکروسافت هستم ، ولی به نظرم شکست مایکروسافت حتمیه.
    چند سال دیگه رو پی سی ها هم بیشتر اندروید می بینیم …. یوزرهای معمولی نیازی به این همه امکانات پیچیده ویندوز ندارن و اندروید یه جایگزین عالی برای یوزرهای معمولیه، چون به شدت یوزر فرندلی تره.
    ویندوز هم میشه یه چیزی مثل ویندوز سرور های الان که فقط کسایی که به امکانات خاص (مثل فتوشاپ ، ویژوال استودیو و بعضی نرم افزارهای مهندسی) نیاز دارن نصبش میکنن.

  9. سبحان

    به نظر من اولین دلیلی که باعث میشه ذهن من کاربر رو درگیر کنه اینه که چرا؟ من چرا باید برم سمت ویندوز فون؟ دلایل برتری ویندوز فون نسبت به رقبا چیه؟ مایکروسافت با ویندوز فون ۷ به بازار اومد، اصلی ترین ویژگی های بهبود یافته ویندوز ۱۰ نسبت به ویندوز ۷ رو بگید؟

  10. سبحان

    به نظر من اولین دلیلی که باعث میشه ذهن من کاربر رو درگیر کنه اینه که چرا؟ من چرا باید برم سمت ویندوز فون؟ دلایل برتری ویندوز فون نسبت به رقبا چیه؟

  11. امیر حسین

    من خودم هم ای او اس دارم هم ویندوز فون… خب معلومه که مردم چیزی که متوجه نشن رو ترجیح نمیدن یا حتی مسخره میکنن…به هر حال شاید ویندوز به روونی ای او اس نرسه ولی یقین دارم از اندروید بسیار بسیار بالاتره
    و دلیل شکست مایکروسافت رو هم چندین بار به عنوان نظر گفتم، حذف نام نوکیا بود که بزرگترین ضربه رو به ماکروسافت زد
    ومثالی زدم که هیچوقت فولکس واگن نماید اسم پورشه رو برداره با نام خودش عوض کنه! یا ائودی بیاد و اسم لامبورگینی رو با نام خودش تعویض کنه همچنین فیات این کار رو با فراری نمیکنه!!!!!نیسان میتسوبیشی رو بخاطر نامش در کشورهای شرق اسیا خرید چون فروش میتسوبیشی بهتر از نیسان بود اونجا!حالا شما فکر کن نیسان بیاد و بعد این کار اسم خودش و بزاره رو میتسو !!
    یخاطر اسم نوکیا بود که دویلوپر ها برنامه برای ویندوز مینوشتن پس برای همین برنامه نداره!!!!
    (نسخه بتا اینستاگرام نسخه بتا کوفت و مرگ!!!!!!!)
    ولی از نظر کاربردی اگر درست عمل کنه سیستم عامل آینده همینه.اونایی که داشتن میفهمن چی میگم

  12. sajjad

    اولین دلیل اینه که وقتی مایکروسافت ویندوزفون ۸ و ۸.۱ رو میداد (که در اوایل مشکلات زیادی هم داشتند) اندروید و ios به بلوغ رسیده بودند در نتیجه کاربران بیشتر جذب ios و اندروید شدند تا ویندوزفون. برنامه نویسا هم که دیدن اینطوریه کمتر رفتن سمت ویندوز فون ولی الان کم کم داره ویندوزفون بهتر میشه البته هنوزم مشکلاتی داره که قراره با اپدیت ها رداستون ۱ و ۲ بهتر بشه و حتی فکر میکنم اگر surface phone واقعیت داشته باشه در سال ۲۰۱۷ شاهد پیشرفت بزرگ مایکروسافت در زمینه موبایل خواهیم بود

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه