محققان به کمک هوش مصنوعی برای Doom مرحله ساختند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوش مصنوعی

دنیاهایی که بازی‌های ویدیویی امروزی مقابل‌مان می‌گذارند، آن‌قدر بزرگ، پرجزییات و واقعی هستند که می‌توانیم ساعت‌ها در آن‌ها غرق شویم. با این حال، بد نیست این موضوع را هم همیشه در ذهن‌مان به خاطر داشته باشیم که ساخت چنین دنیاهایی، ساعت‌ها زمان می‌برد. مجموعه‌ای از طراحان و برنامه‌نویسان سال‌ها تلاش می‌کنند تا یک مرحله در بازی بسازند. در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بزرگترین پیشرفت تکنولوژی در آن، هوش مصنوعی است و گوگل سعی می‌کند تماس‌های افراد را هم توسط کامپیوترها بگیرد. در چنین دوره‌ای می‌توانید انتظار داشته باشید که محققان بخواهند ساخت مراحل بازی را هم به هوش مصنوعی بسپارند.

محققان متوجه شدند که مراحل ساخته شده در نتیجه‌ی کار این دو هوش مصنوعی، بسیار شبیه به مراحلی هستند که توسط انسان طراحی شده‌اند.

پژوهشگران کامپیوتری بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا، توانسته‌اند به کمک هوش مصنوعی، یک مرحله‌ی بازی طراحی کنند. محققان دانشگاه پلی‌تکنیکو دی‌میلانو برای تمرین هوش مصنوعی خود هم سراغ یکی از معروف‌ترین بازی‌های تاریخ رفته‌اند؛ یک بازی که برنامه‌نویسان توانسته‌اند آن را حتی روی ترموستات و ماشین حساب هم اجرا کنند.

بازی Doom که در سال ۱۹۹۳ عرضه شده، نقطه‌ی آغازین تحقیقات این پژوهشگران بوده است. آن‌ها با استفاده از این بازی، شبکه‌ی عصبی خود را تمرین داده‌اند و نهایتا از دو الگوریتم که مقابل هم کار می‌کنند، برای ساخت مراحل بازی استفاده کرده‌اند. یک الگوریتم داده‌های خود را با بررسی هزاران مرحله‌ی Doom که توسط انسان طراحی شده بودند به دست آورده و سپس سعی می‌کند چیزی شبیه به آن‌ها بسازد.

Doom 1993

هوش مصنوعی دوم،‌ نتیجه‌ی کار هوش مصنوعی اول را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که مرحله‌ی طراحی شده، شبیه به مراحلی است که انسان طراحی کرده‌اند.

محققان متوجه شدند که مراحل ساخته شده در نتیجه‌ی کار این دو هوش مصنوعی، بسیار شبیه به مراحلی هستند که توسط انسان طراحی شده‌اند. البته خود محققان هم می‌؛ویند به صورت نسبی و با در نظر گرفتن گرافیک ابتدایی و قدیمی Doom به این نتیجه رسیده‌اند؛ وگرنه قرار نیست هوش مصنوعی به این زودی‌ها مراحل آنچارتد و اورواچ طراحی کند.

با تمام این اوصاف، پژوهشگران کامپیوتر دانشگاه پلی‌تکنیکو دی‌میلانو می‌خواهد این هوش مصنوعی خود را با بازی‌های بزرگتر و مراحل بزرگتر امتحان کنند.

منبع: Futurism

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه