طرز تهیه توپ ضد استرس آروماتراپی

۲ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
توپ ضد استرس چیست

وقتی اسم آروماتراپی را می‌شنویم، منتظر احساس کردن عطر و رایحه‌ی خوشی هستیم که از شمع، عود یا روغن اسانس طبیعی در هوا پیچیده است. آروماتراپی یا رایحه‌درمانی، درواقع بهره‌مند شدن از فواید عطر و بوی عصاره‌ی گیاهان دارویی مفید برای درمان مشکلات جسمی و روحی مختلف است. آروماتراپی معمولا با سوزاندن عودهای آغشته به عصاره یا حرارت دادن عصاره‌ی روغنی گیاهان انجام می‌شود، اما این بار قرار است این عطر از خمیر بازی که در دستان شماست به مشامتان برسد. در این مقاله طرز تهیه توپ ضد استرس آروماتراپی با خمیر را به شما آموزش می‌دهیم. یک توپ جادویی ضد استرس که با مواد اولیه بسیار ساده و رایحه‌ی دلخواه شما ساخته می‌شود و به شما آرامش خواهد داد.

این توپ ضد استرس که با خمیر بازی آروماتراپی ساخته می‌شود، حواس بویایی و لامسه‌ی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با خمیرهای بازی کارخانه‌ای و توپ‌های ضد استرس پلاستیکی بسیار متفاوت است. یک تجربه‌ی فیزیکی خارق‌العاده از طریق حس لامسه‌ی دست‌ها که فضای گسترده‌ای برای تخیل در اختیار شما قرار می‌دهد. افراد مضطرب و پراسترس از بازی کردن با این توپ به شدت لذت می‌برند و این کار برای کاهش استرس و اضطراب حالت درمانی دارد.

اگر در تهیه کردن این توپ ضد استرس خمیری از روغن اسانس مناسب استفاده کنید، ترکیب به دست آمده می‌تواند برای آرتروز، گرفتگی سینوس‌ها و بسیاری از مشکلات دیگری که با آروماتراپی درمان می‌شود هم مفید باشد.

بهترین روغن‌های اسانس برای کاهش استرس

توپ جادویی ضد استرس

برای آرام شدن و کاهش استرس از روغن‌هایی که آرامش‌بخش‌اند یا تاثیر خواب‌آور دارند استفاده کنید. روغن‌هایی مانند:

  • روغن اسطوخودوس
  • روغن رزماری
  • روغن بابونه
  • روغن کندر
  • روغن علف وتیور
  • روغن مریم‌گلی
  • روغن یلنگ یلنگ

خرید انواع روغن طبیعی از دیجی‌کالا

وقتی قصد خرید روغن اسانس یا روغن‌های گیاهی را دارید حتما به دنبال خالص‌ترین نوع آن بگردید و در نظر داشته باشید گاهی افرادی وجود دارند که ممکن است به برخی از این عصاره‌های گیاهی حساسیت داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده، مقداری از روغن را روی پوست خود تست کنید.

طرز تهیه خمیر توپ ضد استرس آروماتراپی

توپ فشاری ضد استرس

برای شروع به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

  • ۱ پیمانه آرد سفید
  • نصف پیمانه نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کرم تارتار
  • ۱ پیمانه آب
  • ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا هر روغن آشپزی
  • ۶ الی ۸ قطره روغن اسانس طبیعی به انتخاب خودتان
  • رنگ خوراکی به انتخاب خودتان

۱. مواد اولیه‌ی خشک را با هم ترکیب کنید

خمیر بازی در خانه

با اندازه‌گیری مواد خشک شروع کنید. ۱ پیمانه آرد، نصف پیمانه نمک و ۲ قاشق غذاخوری پودر کرم تارتار را در یک شیرجوش بزرگ با هم ترکیب کنید.

۲. مواد اولیه‌ی تر را با هم ترکیب کنید

سپس نوبت به ترکیب مواد تر می‌رسد؛ البته به جز روغن اسانس. یک پیمانه آب، ۱.۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره از رنگ خوراکی مورد نظر خود را داخل شیرجوش یا قابلمه دسته‌دار بریزید و خوب هم بزنید. از آنجا که پیشنهاد ما روغن اسطوخودوس است، رنگ بنفش و صورتی گزینه‌ی خوبی برای هماهنگ کردن و انتقال حس و حال آرامش‌بخش رایحه‌ی این گیاه است.

۳. حرارت را برای ۵ دقیقه زیاد کنید

شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید. ترکیب را به طور مداوم ‌هم بزنید تا ترکیب خمیر شود و شکل یک توپ را به خود بگیرد.

۴. ظرف را از روی حرارت بردارید تا خنک شود

خمیر را از شیرجوش خارج کنید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و به آن چند دقیقه فرصت دهید تا خنک شود. لمس خمیر گرم حس فوق‌العاده لذت‌بخشی به شما می‌دهد اما مراقب باشید که خمیر خیلی داغ نباشد.

۵. روغن اسانس را به خمیر اضافه کنید

روغن طبیعی آروماتراپی

چند قطره از روغن طبیعی که انتخاب کرده‌اید را روی خمیر بچکانید و ورز دهید. میزان روغنی که استفاده می‌کنید به خلوص و غلظت روغن و سلیقه‌‌ی شما، بستگی دارد. برای این حجم از مواد با ۶ قطره شروع کنید و بعد از ترکیب کردن آن در صورت نیاز چند قطره دیگر اضافه کنید.

۶. با توپ خمیری خود بازی کنید تا استرس‌ها از بین بروند

طرز تهیه توپ ضد استرس آروماتراپی

توپ ضد استرس خمیری آروماتراپی شما آماده است! بافت این خمیر بازی خانگی به نرمی خمیرهای بازی کارخانه‌ای است و شما می‌توانید هرقدر که دوست دارید با آن بازی کنید و لذت ببرید. چه روغن اسطوخودوس آرامش‌بخش را انتخاب کنید و چه روغن انرژی‌بخش نعنا یا هر روغن دیگری، عطر خوش و لذت ورز دادن این توپ ضد استرس خمیری شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

می‌توانید این توپ را در یک ظرف دردار و در دمای مناسب حداکثر تا یک هفته نگهداری کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه