چطور کوکی بادام زمینی درست کنیم؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
طرز تهیه کوکی بادام زمینی

کوکی بادام زمینی یکی از شیرینی‌های خاص و محبوب در میان شیرینی‌های خشک است و با توجه به خواص بادام زمینی از نظر فواید برای سلامتی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. طرز تهیه کوکی بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ توسط یک گیاه شناس و مخترع در کتابی نوشته شد. در این کتاب ۱۰۵ دستورالعمل خوراکی بر پایه‌ی بادام زمینی آموزش داده شده بود که شامل چند روش مختلف برای تهیه کردن شیرینی با بادام زمینی می‌شد. در دستور اولیه این شیرینی از بادام زمینی خرد شده استفاده شده بود اما ۲۰ سال بعد کره بادام زمینی هم به دستور پخت کوکی بادام زمینی اضافه شد و آن را شبیه به کوکی بادام زمینی امروزی کرد. این شیرینی سبک و خوشمزه، یک عصرانه‌ی بسیار محبوب در کنار شیر، چای یا قهوه است، به اشکال مختلف تهیه می‌شود و ماندگاری خوبی دارد. در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ، طرز تهیه کوکی یا شیرینی بادام زمینی را به شما آموزش می‌دهیم که طعم فوق‌العاده‌ای دارد، سریع آماده می‌شود و برای هر مراسمی مناسب است.

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه کوکی بادام زمینی

  • آرد سفید: ۱۵۰ گرم (یک و یک‌چهارم پیمانه)
  • شکر قهوه‌ای: ۷۰ گرم (یک‌دوم پیمانه)
  • شکر سفید: ۵۰ گرم (یک‌چهارم پیمانه)
  • کره بادام زمینی: ۲۰۰ گرم (۱ پیمانه)
  • پودر بادام زمینی: ۶۰ گرم (نصف پیمانه)
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • زنجبیل، دارچین و وانیل: هز کدام نصف قاشق مرباخوری
  • نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
خرید مواد لازم کوکی بادام زمینی از دیجی‌کالا

طرز تهیه کوکی بادام زمینی

کوکی بادام زمینی با شکلات

۱.
برای شروع شکر سفید، شکر قهوه‌ای و کره را با استفاده از همزن برقی هم بزنید.

نکته: شکر قهوه‌ای جزو مواد اولیه‌ی بسیار مهم در کوکی بادام زمینی است، به همین دلیل بسیار مهم است که از شکر قهوه‌ای با کیفیت و منسجم و ترجیحا خارجی استفاده کنید.

شیرینی بادام زمینی

۲.
بعد از این که کره را با شکر مخلوط کردید، تخم مرغ، کره بادام زمینی، زنجبیل، دارچین و وانیل را به آن اضافه و با هم مخلوط کنید.

دستور پخت شیرینی بادام زمینی

۳.
در آخر آرد سفید را همراه با پودر بادام، بکینگ پودر و نمک اضافه کنید و با سری مخصوص خمیر همزن یا با استفاده از دست آن‌ها را مخلوط کنید.

کوکی بادام زمینی شف طیبه

۴.
خمیر شما باید مانند تصویر شکل بگیرد و در دست پودر نشود. اگر احساس کردید خمیر هنگام شکل دادن پودر می‌شود و وا می‌رود، کمی کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. سپس روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید برای یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

کوکی بادام زمینی رژیمی

۵.
سینی فر را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. بعد از این که خمیر استراحت کرد، از آن به اندازه‌ی گردوهای کوچک بردارید و در سینی فر بچینید. یک چنگال را چرب کنید و در شکر بزنید، سپس مانند تصویر با فشار چنگال روی کوکی‌ها شیار ایجاد کنید.

کوکی‌ها را به مدت ۱۳ دقیقه در فر گازی با دمای ۱۸۰ درجه یا فر برقی با دمای ۱۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بپزید.

کوکی بادام زمینی دو نفره

۶.
بعد از خنک شدن کوکی‌ها، می‌توانید آن‌ها را با شکلات تخته‌ی آب‌شده به روش بن‌ماری و بادام زمینی خرد شده تزیین کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar بهاره

    عالیه همسر من عاشق کوکیه بادام زمینیه حتما از رسپی شما استفاده میکنم

  2. Avatar امید

    کوکی چیه مگه ساعته آخه؟الان ساعتا هم باتری میخورن دیگه.بنویسید شیرینی خشک ساقه طلایی دیگه.بعدشم بادوم زمینی اصلا مزه خوبی نداره و ادم غش و ضعف میکنه با ذائقه ما ایرانی ها که اصلا سازگارنیست چون من کسیو نمیشناسم که خوشش بیاد تو فیلما هم تا الان هرکی دیدم بادوم زمینی میخوره فورا نفسش میگیره. کلا چیز خطرناکیه این بادوم زمینی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه