عکس جدید از Pixel XL؛ لانچر پیکسل جایگزین نکسوس می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تا امروز چندین‌بار شنیدیم و بالاخره باور کردیم که گوگل از برند نکسوس فاصله گرفته و قصد دارد به جای آن از برند Pixel استفاده کند. به‌این‌ترتیب این موضوع اصلا غافلگیرکننده نیست که نام لانچر نکسوس هم تغییر کرده است و تحت نام پیکسل لانچر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

در آخرین نسخه از لانچر جدید گوگل، این برنامه با نام Pixel Launcher نصب می‌شود، اما تغییر دیگری ندارد. به مانند نسخه‌های قبلی Nexus Launcher، پوشه‌های رابط کاربری دایره‌ای بوده و به جای نوار جست‌وجوی گوگل تنها یک دکمه در نظر گرفته شده است. همچنین به‌جای یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به اپلیکیشن‌های نصب‌شده با کشیدن انگشت از پایین صفحه به سمت بالا می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. نکته‌ی جذاب دیگری که درPixel Launcher وجود دارد این است که آیکون اپلیکیشن تقویم گوگل تاریخ صحیح را نشان می‌دهد، یعنی به‌عنوان مثال اگر امروز چهاردهم سپتامبر باشد، روی آیکون تقویم، عدد ۱۴ را می‌بینیم. این تغییر بسیار خوبی است که از مدت‌ها قبل انتظارش را داشتیم.

همین حالا اگر بخواهید به صفحهGoogle Now در سمت چپ صفحه خانگی‌تان دسترسی پیدا کنید، ابتدا باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید و راه درازی را طی کنید. اما اگر حوصله‌ی این کار را ندارید، می‌توانید امروز این لانچر را روی گوشی‌تان نصب کنید. Pixel Launcher دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است و به خوبی اجرا می‌شود. به نظر می‌رسد این لانچر همزمان با رونمایی از گوشی‌هایPixel در ماه آینده به‌طور رسمی معرفی خواهد شد، البته نمی‌دانیم برای چه گوشی‌های دیگری قابل‌دسترس خواهد بود.

با همه‌ی این اوصاف باید نتیجه بگیریم با توجه به تغییر کردن نام نکسوس، احتمالا گوگل دیگر از برند نکسوس استفاده نخواهد کرد؛ البته این تصمیم کمی عجیب است. به‌هرحال تصویری که در ادامه می‌بینید منسوب به یکی از همین محصولات پیکسل یعنی گوشی Pixel XL است. ظاهرا این مدل اولیه‌ای از گوشی‌ای است که قبلا با نام نکسوس Marlin می‌شناختیم.

google-pixel-xl-leak

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه