فایرفاکس ۶۶ پخش خودکار ویدیوها را بی‌صدا می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فایرفاکس

شرکت موزیلا خبر خوبی برای کاربران فایرفاکس دارد. نسخه ۶۶ این مرورگر محبوب از قابلیت پیش‌فرض بی‌صدا کردن موارد صوتی و تصویری سایت‌ها که به‌صورت خودکار پخش می‌شوند، بهره می‌برد. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود ولی کاربران می‌توانند آن را برای سایت‌های موردنظر خود-مانند یوتیوب که کاربران آن معمولا مشکلی با این موضوع ندارند-غیرفعال کنند.

این مشخصه برای فایل‌های صوتی هم اعمال می‌شود.

اگرچه بسیاری از سایت‌ها هنگام ورود، به‌صورت خودکار ویدیو پخش می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها این ویدیوها را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهند تا کاربران در صورت صلاحدید خود، صدای آن را فعال کنند. اما متاسفانه برخی از سایت‌ها چنین رویکردی اتخاذ نمی‌کنند و ویدیوهایی با صدای بلند را نمایش می‌دهند و کاربر را ناچار می‌کنند به دنبال منبع صدا و قطع کردن آن برود.

در ضمن این مشخصه برای فایل‌های صوتی هم اعمال می‌شود. مانند سایت‌هایی که هنگام ورود، آهنگی پخش می‌کنند. در این میان یک استثناء وجود دارد که برای سایت‌هایی است که از قبل مجوز مربوط به میکروفون و دوربین را دریافت کرده‌اند. از آنجایی که این سایت‌ها معمولا به‌عنوان کنفرانس‌های صوتی و تصویری فعالیت می‌کنند، چنین معافیتی کاملا منطقی محسوب می‌شود.

کاربران نسخه اندروید و دسکتاپ فایرفاکس این مشخصه جدید را در تاریخ ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) دریافت می‌کنند.

منبع: Slash Gear

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه