فرانسه به فکر ساخت پیام‌رسان داخلی افتاد

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارشی که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، دولت فرانسه قصد دارد یک برنامه پیام‌رسان رمزگذاری شده مخصوص خودش را تولید کند. گفته شده این برنامه پیام‌رسان تنها برای سیاست‌مداران و افراد نظامی رده بالای این کشور مورد استفاده قرار میگیرد تا اطلاعات محرمانه در دست جاسوس‌ها قرار نگیرند.

به نظر می‌رسد که هیچ کدام از برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده دنیا از جمله فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و تلگرام نتوانسته نظر رییس جمهور فرانسه را به خودش جلب کند. دلیل آن هم این است که اطلاعات تمام این برنامه‌های پیام‌رسان خارج از فرانسه نگه‌داری می‌شوند.

تلگرام فیلتر می‌شود؛ موبوگرام نه!

براساس اطلاعات منتشر شده ۲۰ مسئول رسمی دولتی از جمله رییس جمهور فرانسه این برنامه پیام‌رسان را آزمایش می‌کنند و گفته شده که از تابستان امسال تمام مقامات دولتی فرانسه از آن استفاده خواهند کرد.

دولت فرانسه به این موضوع اشاره کرد که به یک سرویس رمزگذاری شده جدید نیاز دارد که توسط آمریکا یا روسیه ساخته نشده باشند. سنخگوی دولت فرانسه به این موضوع اشاره کرده که لو رفتن اطلاعات محرمانه این کشور در پیام‌رسان‌های خارجی می‌تواند آسیب‌های زیادی وارد کند.

برنامه پیام‌رسان رمزگذاری شده دولت فرانسه با استفاده از کدهای رایگانی که در اینترنت موجود است، ساخته شده‌ و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در اختیار تمام مردم این کشور هم قرار بگیرد.

منبع: reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه