فرمول عجیب مایکروسافت برای افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ

۱۳ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کاربران از لپ‌تاپ خودشان به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند. عده‌ای به کار ویرایش عکس، ویدیو‌ و صدا مشغول هستند. گروهی هم برای کارهای عمومی‌تر مانند تایپ‌کردن از این محصولات استفاده می‌کنند. بسیاری از کاربران هم تنها برای انجام دادن کارهای معمولی مانند گشت و گذار در اینترنت، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم از لپ‌تاپ خودشان استفاده می‌کنند.

مایکروسافت با بررسی رفتار کاربران قصد دارد میزان استفاده از باتری لپ‌تاپ‌ها را افزایش دهد.

کارهای مختلف باعث می‌شوند که باتری لپ‌تاپ دیرتر یا زودتر به پایان برسد. شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد رفتار کاربران را مورد بررسی قرار دهد تا بتوان به وسیله آن مصرف باتری را بهینه کرد. این کار باعث خواهد شد که باتری مدت زمان بیشتری دستگاه را روشن نگه‌دارد. مایکروسافت با این کار سعی دارد الگوهایی را به وجود بیاورد که به وسیله آن‌ها لپ‌تاپ متوجه می‌شود که چه استفاده‌ از آن می‌شود و به همین دلیل باتری را به شکلی تنظیم می‌کند که بتواند مدت زمان بیشتری دستگاه را روشن نگه‌دارد.

این شرکت چند باتری مختلف که برای کارهای گوناگون طراحی شده بودند را به وسیله کاربران متعدد مورد آزمایش قرار داده است. هرکدام از کاربران کارهای مختلفی را انجام می‌دادند. سیستم‌عامل رفتار کاربران را بررسی کرده و نتایج مختلفی را در اختیار کارمندان مایکروسافت گذاشته است.

تا این لحظه مشخص شده که این پروژه در مرحله آزمایشی قرار دارد و نتایج خوبی هم به دست آورده است. این گروه از شرکت مایکروسافت قصد دارند نتایج تحقیقاتی که انجام داده‌اند را در انجمن ماشین‌های حسابگر (ACM) منتشر کنند.

منبع: Uber Gizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امین

    اکثر کاربرا از فیلم دیدن و اینترنت بیشتر استفاده میکنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه