فروشگاه جدید آمازون به جای صندوق‌دار، هوش مصنوعی دارد

۲ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آمازون گو

از امروز دوشنبه دوم بهمن فروشگاه‌ Amazon Go که در آمریکا بسیاری منتظر افتتاح آن بودند در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. این فروشگاه اولین نمونه از فروشگاه‌های آمازون است که صندوق‌دار ندارد. همین موضوع چالش مهمی بود که باعث شد افتتاح این فروشگاه حدودا یک سالی به تاخیر بیفتد اما بالاخره امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌‎ها هستیم.

اما این فروشگاه چطور کار می‌کند؟ خریدار قبل از ورود به این فروشگاه باید اپ مجانی Amazon را دانلود کند و آن را به حساب خرید آمازون لینک کند. این اپ عرضه شده و برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین آیفون قابل استفاده است. با داشتن این اپ خریدار می‌تواند با استفاده از QR code وارد فروشگاه شود. این شیوه ورود به هوش مصنوعی به کار گرفته شده در فروشگاه اجازه می‌دهد فرد خریدار و اجناسی که برمی‌دارد را بررسی کند. وقتی اجناس را برداشتید می‌توانید از فروشگاه خارج شوید و درست همان زمان میزان کل مبلغ خرید از حساب آمازون‌ شما کم می‌شود.

به این ترتیب فرایند خرید بسیار سریع، بدون اتلاف وقت و از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود. اگر این فروشگاه بتواند بدون مشکل به کارش ادامه دهد انتظار داریم چندین فروشگاه دیگر از همین نوع هم به زودی افتتاح شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه