فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس کم‌تر از انتظار بوده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گزارش‌های مالی می‌گویند فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس‌ ۲۵ درصد کم‌تر از فروش آیفون در سال گذشته بوده است. به گزارش GfK فروش مدل‌های جدید آیفون به آن خوبی که تصور می‌شده نبود و سال گذشته در همین زمان، یعنی در تعطیلات آخر هفته‌ی بعد از رونمایی، میزان فروش آیفون ۲۵ درصد بیش‌تر بوده است. البته این اولین باری نیست که GfK با انتشار گزارش‌هایی عملکرد اپل را زیر سوال می‌برد؛ سال گذشته هم هنگام عرضه‌ی آیفون ۶s و ۶s پلاس این سایت نوشته بود آیفون‌های ۲۰۱۵ به آن خوبی که تیم کوک می‌گفت، نیستند.

میزان سفارش اپل برای تراشه‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس طی دو بار متوالی کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

به‌هرحال سایت Digitimes هم گزارش داده که میزان سفارش اپل برای تراشه‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس طی دو بار متوالی کاهش ۲۰ درصدی داشته است. این اطلاعات از تامین‌کننده‌های تراشه‌های اپل به دست آمده که این شرکت برای سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی (تقریبا معادل سه‌ماهه تابستان) سفارش ۵۰ میلیون تراشه را داده و در سه‌ماهه‌ی چهارم این رقم به ۴۵ میلیون رسیده است. این در حالی است که رقم سفارش‌های اپل برای تولید آیفون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ –یعنی حدودا زمستان پیشِ رو- به ۳۵ تا ۳۷ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

پیش از این گفته می‌شد اپل برای فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۷ و ۷ پلاس تا پایان سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی کرده است اما این اطلاعات نشان می‌دهند که با توجه به رقم سفارش‌ها به تامین‌کننده‌ها، انتظار اپل از فروش آیفون‌های جدید چیزی حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه است.

منبع: Digitimes

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۷ دیدگاه
  1. Avatar افشین

    ارزش خرید نداره

  2. Avatar مهدي

    تکنولوژی سیستم عامل اپل اندروید که اخریه تمام سیستم عامل های رو زیرپا میزاره چه برسه به ساخت قطعات و غیره .سامسونگ از زمان استیو جابز همش داره کپی برداری می کنه چه نرم افزاری و چه مدل گوشی با این حال هیچ و قت نمی تونه یه برند محبوب بین مردم باشه

  3. Avatar Next is Now

    در چند سال گذشته پیوسته گزارش هایی خوندیم مبنی بر کاهش فروش اپل، فروش کمتر از انتظار الجی، برآورده نشدن پیش بینی های فروش HTC و … اما تنها کمپانی ای که در شرایطی که رکود بازار رو فرا گرفته همواره اخباری مبنی بر فر وش فراتر از انتظار و تقاضای بالاتر از پیش بینی در موردش خوندیم فقط و فقط سامسونگ بوده ! این نشون دهنده ی قدرت مطلق و به حق این غول کره ای در حوزه ی تکنولوژیه

  4. Avatar احمد

    این گزارش از تعداد سفارش های اپل – اخه چطوری خودش کم سفارش داده ، اون وقت نوشتید کم‌تر از انتظار – خوب انتظار داشته کم فروش می کند که کم تر از سال پیش سفارش داده – کلاً سال ۲۰۱۵ فروش س۶ یک رکود بود و بعد از اون خیلی تحلیل گران بر این عقیده بودند که فروش تلفن همراه در سال های اینده با کاهش شدید روبه رو می شود چرا که اکثر مردم بعد از دوسال به شرطی گوشی را عوض می کنند که یک انقلابی در صنعت موبایل سازی ایجاد بشد – مخصوصا که بسیاری از کاربرهای اپل سال ۲۰۱۵ موبایلشون به روز رسانی کردند . پیش بینی کردند در سال اینده بدترین سال برای صنعت موبایل در جهان اگر اینکه که یک انقلابی در حد ایفون ۱ تو صنعت موبایل اتفاق بیفتد و مجبور کند مردم را به نو کردن گوشیشون.

  5. Avatar فرزاد

    ٨۵ میلیون فروش کمه ؟؟؟ کدوم گوشی سامسونگ حتی نزدیک این رقم شده ؟؟!!

  6. Avatar Mehdi

    تنها و تنها برتری ای که در حال حاضر این شرکت (اپل) داره , انحصاری بودن Ios هست و لا غیر …

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه