AT&T اطلاعات مشتریانش را به سازمان امنیت ملی آمریکا فروخت

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت AT&T یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن‌های همراه در کشور آمریکا به‌حساب می‌آید که میلیون‌ها نفر در این کشور از خدمات آن استفاده می‌کنند. به‌تازگی اسنادی منتشر شده که با توجه به آن‌ها مشخص شده که شرکت AT&T همکاری بسیار نزدیکی را با سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) داشته است.

 

براساس اسناد منتشر شده، سازمان امنیت ملی آمریکا با شرکت AT&T همکاری می‌کرده است.

 

این اطلاعات که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده به این موضوع اشاره می‌کنند که این اپراتور تلفن‌همراه همانند دیگر اپراتورهای این کشور نسبت به حفظ اطلاعات مشتریان خود اقدامی انجام نمی‌دهد و آن‌ها را در اختیار سازمان‌های دولتی و جاسوسی از جمله سازمان امنیت ملی آمریکا قرار می‌داده است. براساس اطلاعات منتشر شده شرکت AT&T ابزار جاسوسی مخصوصی را با توجه به درخواست NSA روی محصولاتش قرار می‌داده است. بیش از ۱۷ درصد از دستگاه‌هایی که این شرکت به وسیله آن‌ها اینترنت را در اختیار کاربرانش قرار می‌داده، شامل ابزار جاسوسی بوده‌اند.

NSA-AG

همچنین مشخص شده که سازمان امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۱۰ میلیون دلار به شرکت AT&T پرداخت کرده تا این ابزار جاسوسی را روی سرویس‌های خودش قرار دهد. البته این سازمان به شرکت Verizon که دوربین اپراتور بزرگ آمریکا به‌حساب می‌آید هم مبلغ ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.
در این مدارک به نام شرکت AT&T و Verizon اشاره نشده، اما سازمان NSA یک کد برای آن‌ها در نظر گرفته بود که به شکل مشخصی مربوط به AT&T می‌شد. همچنین مشخص شده که از سال ۱۹۸۵ این اپراتور با سازمان امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کرده است.
باید به این موضوع اشاره کنیم که همکاری سازمان امنیت ملی آمریکا، تنها با اپراتورهای تلفن‌همراه و اینترنت نبوده و این سازمان با شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک هم اقداماتی را انجام داده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بزر

    اقا مجید
    شرکت نشرال سکیوریتی اجنسی یا همون ان اس ای
    کل فعالیت های اینترنت رو بر عهده داره و جاسوس بزرگ دنیای فماوریست و تماما تحت کنترل ایم شرکت هست و به غیر از دستورات این شرکت نمیتونن فعالیتی داشته باشن
    شرکتی نه هکتاری زیر زمین طوری ک در جنگ خای اتمی هم از بین نمیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه