فروش اپل‌واچ از رولکس هم بیشتر بوده است

۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شاید باورکردنی به نظر نرسد اما آمارهایی که شرکت Asymco جمع‌آوری کرده ادعای تیم کوک درباره اینکه اپل در حال حاضر برترین تولیدکننده ساعت در جهان است را تایید می‌کند.

تیم کوک در رویداد معرفی آیفون‌‎ها و اپل‌واچ جدید گفته بود اپل توانسته به قدرتمندترین شرکت تولیدکننده ساعت هم تبدیل شود.  اگر به این موضوع از منظر درآمد نگاه کنیم باید در نظر بگیریم که شرکت رولکس در سال ۲۰۱۶ از طریق تولید ساعت‌های‌اش درآمدی معادل ۴.۷ میلیارد دلار داشته است. این شرکت حدود ۱ میلیون ساعت در سال فروخته و متوسط قیمت هر ساعت آن هم ۴۷۰۰ دلار بوده است. در این شرایط شرکت Asymco تخمین زده که اپل در طول ۱۲ ماه حدود ۱۵ میلیون ساعت هوشمند به فروش رسانده و درآمدی معادل ۴.۹ میلیارد دلار داشته است. این رقم یعنی اپل یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولیدکننده ساعت در جهان را هم پشت سر گذاشته و در حال حاضر در صدر جدول برترین تولیدکننده‌های ساعت جهان ایستاده است. البته باید در نظر داشت که متوسط قیمت ساعت‌های اپل ۳۳۰ دلار بوده است.

در حالی که اپل توانسته از رولکس به عنوان یکی از معروف‌ترین ساعت‌سازهای جهان پیشی بگیرد، برندهای دیگری چون سیکو و کاسیو را هم پشت سر گذاشته است.

شرکتی که روی آمار فروش این ساعت‌ها کار کرده ادعا می‌کند از زمان آغاز عرضه ‌اپل‌واچ در سال ۲۰۱۵، اپل حدود ۳۳ میلیون ساعت به فروش رسانده است؛ تعدادی که درآمد ۱۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت ایجاد کرده است.

شرکت رولکس در سال ۱۹۰۵ پایه‌گذاری شد. آن زمان ساعت مچی نوعی تکنولوژی پیشرو به حساب می‌آمد. البته رولکس در طول زمان تصمیم نگرفت این کسب و کار را رها کند یا در آن تغییری قابل‌توجه ایجاد کند. رولکس هرگز دست از تولید ساعت‌های آنالوگ نکشیده و به سمت تولید ساعت‌های دیجیتال حرکت نکرده است. این شرکت از نوعی استراتژی خاص تبعیت می‌کند که براساس آن تعداد کمتری ساعت اما با قیمت‌های گران می‌فروشد.

در حالی که اپل توانسته از رولکس به عنوان یکی از معروف‌ترین ساعت‌سازهای جهان پیشی بگیرد، برندهای دیگری چون سیکو و کاسیو را هم پشت سر گذاشته است. از طرفی نباید فراموش کرد که شرکت اپل برای ساعت هوشمندش برنامه‌های گسترده‌ای دارد و تلاش می‌کند آن را به ابزاری برای بررسی سلامتی افراد مختلف در جهان بدل کند. به این ترتیب ممکن است در سال‌های آینده شاهد رشد بیشتر این ساعت هوشمند هم باشیم.

منبع: Asymco


راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar arya fallahi

    خب معلومه که اپل واچ بهتره .
    من عاشقشم . رولکس خوبه ولی ساعت مچی هوشمند خیلی عالیه وقتی . مخصوصا apple watch و samsung gear

  2. Avatar Amir

    رولکس مشتری خاص خودش رو داره
    مثل این میمونه امار فروش پراید رو با بوگاتی مقایسه کنیم

    1. Avatar علی نظری اصل کافی

      حالت خوبه؟ پراید و بوگاتی = اپل و رولکس؟ خیلی مقایسه مسخره ای انجام دادی. اپل یک شرکت بسیار بزرگ و برای ۵ امین سال متوالی در رتبه ۱ معروفترین برند ها قرار گرفته. ما با کیا شدیم ۸۰ میلیون نفر؟

  3. Avatar حامد

    به نظر من مقایسه فروش یک محصول دیجیتال با تکنولوژی به روز و کاربرد فراوان در زندگی افراد مخلف با یک محصول لوکس چندان جالب به نظر نمی‌آید! البته در انتها شما نیز به این موضوع به نوعی اشاره کردید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه