فعالیت بلک‌بری در پاکستان ادامه خواهد داشت

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت بلک‌بری با مشکلات متعددی برای عرضه‌ی گوشی‌های خود در پاکستان روبرو شد. مسوولان مخابرات کشور پاکستان از بلک‌بری خواسته بودند تا اطلاعات کاربران‌اش را مستقیما در اختیار آن‌ها قرار دهد. این داده‌ها شامل اطلاعات شخصی کاربران، ایمیل‌ها یا پیغام‌های بلک‌بری (BBM) می‌شدند. شرکت بلک‌بری هم با رد این درخواست، تصمیم گرفته بود تمام فعالیت‌های‌اش را در پاکستان تعطیل کند و از این کشور خارج شود.

شرکت بلک‌بری در بیانیه‌ای گفته است که در پی مذاکراتی با سازمان مخابرات پاکستان، توانسته‌اند به توافقی برسند.

مسوولان کشور پاکستان هم در مقابله با این اقدام بلک‌بری، به تمام شرکت‌های مخابراتی و اپراتورها گفتند تا هیچ گونه خدماتی به شرکت بلک‌بری و دستگاه‌های آن‌ ارایه ندهند.

با تمام این اوصاف، این طور که به نظر می‌رسد، مشکلات بین بلک‌بری و پاکستان رفع شده است. شرکت بلک‌بری در بیانیه‌ای گفته است که در پی مذاکراتی با سازمان مخابرات پاکستان، توانسته‌اند به توافقی برسند. کشور پاکستان از خواسته‌اش نسبت به داده‌های بلک‌بری عقب کشیده است و این شرکت کانادایی هم به فعالیت‌اش در پاکستان ادامه خواهد داد.

«مارتی بیرد» (Marty Beard)، مدیر اجرایی شرکت بلک‌بری در بیانیه‌ی منتشر شده گفته است: “خوشحالیم که دولت پاکستان این موضوع را که شرکت بلک‌بری نمی‌تواند داده‌های مشتریان یا دسترسی مستقیمی به سرورهای بلک‌بری را به آن‌ها ارایه دهد، متوجه شده است.

شرکت بلک‌بری یکی دو سال اخیرا را با ضررهای فراوانی روبرو شده بود، اما اخیرا با عرضه‌ی گوشی اندرویدی Priv توانسته است روند رو به رشدی پیدا کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. علی

    ولی احساس میکنم یه جای کار می لنگه!

    1. حامد

      مطمعنا میلنگه! این های فقط یکسری بازیه برا سر کیسه کردن مردمی که فکر میکنن اطلاعاتشون نزد فلان شرکت امن تره!!

      در واقع کسی نگران افشا شدن اطلاعات مشتریاش نیست! فقط هزینه ی افشا کردن اطلاعات فرق داره!

      1. کامیاب

        دقیقا همینطوره
        کلا بازار گرمیه
        هم دولت ها سود میکنن که میگن کنار کشیدیم
        و هم شرکت های سازنده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه