نگاهی به فلسفه‌ی وجودی آیفون SE

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
آیفون SE

یک هفته پیش، اپل جدیدترین گوشی ۴ اینچی‌اش را با نام آیفون SE معرفی کرد. این دستگاه از دور، با محصول سه سال پیش این شرکت یعنی آیفون ۵s مو نمی‌زند. اعضای تیم تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ، پیش‌تر در یادداشتی نظرات شخصی‌شان را درباره‌ی آیفون SE با شما به اشتراک گذاشتند. همچنین چند ماه قبل از معرفی این محصول و در بحبوحه‌ی شایعات در مورد آیفون ۴ اینچی جدید، یادداشتی با عنوان «چه کسی آیفون ۴ اینچی می‌خرد؟» منتشر کردیم و در آن به دنبال مخاطب اصلی این گوشی گشتیم. دو روز پیش هم باز از شما پرسیدیم که «آیفون SE می‌خرید یا نه؟». اما در ادامه می‌خواهیم از بُعدی دیگر و از نگاه نویسنده‌ی وب‌سایت SlashGear به این موضوع بپردازیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌‌‌

چرا اپل تصمیم به تولید آیفون SE گرفت؟ آیفون SE از همان زبان طراحی آیفون ۵ (یا به نظر عده‌ای ۵s) بهره می‌برد. ابعاد و نمایشگر آیفون چهار اینچی جدید اپل، درست مثل آیفون ۵s است. اما تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی همانی است که در آیفون ۶s استفاده شده.

Table_Mobile_iPhone_SE-1

در یک جمله، جدیدترین آیفون ۴ اینچی اپل در مقایسه با آیفون ۵s، پردازشگر قوی‌تر و دوربین‌های بهتری دارد. اما اپل چرا باید چنین دستگاهی را تولید کند؟

‌‌‌‌

آیفون SE به درد چه کسی می‌خورد؟

فرض کنید شما چند سالی است که آیفون ۵ یا ۵s دارید و حالا می‌خواهید یک آیفون جدید بخرید؛ اما از گوشی‌های بزرگ خوشتان نمی‌آید. حالا وقتش رسیده که بالاخره گوشی خود را به‌روز کنید و سراغ یکی از این آیفون‌های SE بروید. همین حالا ممکن است آیفون ۵s کارتان را راه بیندازد، اما تکنولوژی‌های جدیدتر به‌کار رفته داخل SE (مثل تراشه‌ی A9)، ارزش خرید گوشی ۴ اینچی جدید اپل را برای شما زیاد می‌کند.

اگر الان یک گوشی ۴ اینچی دارید و از آن راضی هستید، ولی دوربین‌های بهتری می‌خواهید، آیفون SE برای شما ساخته شده. با توجه به پردازنده‌ی جدیدتری که در SE استفاده شده، در آینده با خیال راحت‌تری می‌توانید به سراغ جدیدترین اپلیکیشن‌ها بروید. با آیفون جدید امکان استفاده از Apple Pay هم وجود خواهد داشت؛ [قابلیتی که در چهار اینچی‌های قبلی اپل وجود نداشت. در آیفون ۵s کاربران برای بهره بردن از ویژگی Tap and Pay، به اپل واچ نیاز داشتند.]

se

شاید شما شیفته‌ی آیفون‌های ۴ اینچی باشید، اما نبود رنگ رز گلد (Rose Gold) در میان گزینه‌های پیش رویتان آزارتان می‌دهد. آیفون SE اولین آیفون ۴ اینچی است که با این رنگ به بازار عرضه می‌شود.

در مقایسه با آیفون ۵ و ۵s، آیفون SE در بخش دوربین برتری‌های چشم‌گیری دارد و سرعت اجرای نرم‌افزارها هم در آن بیشتر است. در مقایسه با آیفون ۶s، آیفون SE از برخی ویژگی‌ها مثل لمس سه‌بعدی (۳D Touch) بی‌بهره است.

‌‌‌‌

چرا اپل، آیفون SE را ساخت؟

اپل پس از معرفی آیفون ۵s در سال ۲۰۱۳، تا مدت‌ها به تولید آن ادامه داد و این موضوع به کاهش قیمت تمام‌شده‌ی قطعات آن منجر شد. حالا اپل برای آیفون SE به اکثر این قطعات نیاز دارد؛ اپل در شرایط فعلی می‌تواند سخت‌افزار مورد نیاز برای آیفون ۴ اینچی جدیدش را با قیمتی کمتر نسبت به دو سال پیش تهیه کند. اما این فقط ظاهر ماجرا است. اپل حالا حالاها می‌تواند به تولید دستگاهی که در دو سه سال اخیر خوب فروش رفته ادامه دهد؛ حتی اگر طراحی‌اش در مقایسه با نسل قبلی (آیفون ۵s) یا حتی نسل‌های قدیمی‌تر، دستخوش تغییر نشده باشد. [منظور نویسنده، آیفون ۴ اینچی است. به گفته‌ی دو موسسه‌ی تحقیقاتی AppLovin و Mixpanel، در حال حاضر حدود ۴۰ درصد دارندگان آیفون، دستگاه‌هایی با نمایشگرهای ۴ اینچی یا کمتر دارند].

آیفون SE

مدیران شرکت اپل گفته‌اند که این شرکت همچنان به تولید آیفون ۵s ادامه خواهد داد. اپل در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ میلیون آیفون ۴ اینچی فروخت. این میزان، به‌هیچ‌وجه رقم کمی نیست و نشان می‌دهد که تقاضا برای آیفون‌های کوچک هنوز بسیار زیاد است. اپل دلایلی کافی برای ادامه‌ی تولید آیفون‌های ۴ اینچی دارد.

    ‌‌‌‌    ‌‌‌

منبع: SlashGear

‌‌‌‌       ‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه