پولسازترین بازیگران هالیوود را بشناسید

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
پولسازترین بازیگران هالیوود

در هالیوود دو دسته از بازیگران همیشه مهم‌تر از بقیه هستند: یکی آنهایی که دستمزدهای بیشتری می‌گیرند، که قاعدتا به این معناست که یا فیلم‌هایشان سود بیشتری می‌کند یا بازیگران مطرح و درجه یکی هستند که در فصل جوایز موفق ظاهر می‌شوند و دیگری پولسازترین بازیگران. بازیگران پولساز سینما آن‌هایی هستند که گیشه‌ی سینماها به لطف حضورشان گرم می‌شود و مردم برای دیدن فیلم‌های آن‌ها جلوی سینماها صف می‌بندند. سایت IMDb فهرستی از بازیگران پولساز در آمریکای شمالی را منتشر کرده است که بازار اصلی فیلم‌های هالیوودی هم به شمار می‌رود. در حقیقت این چهره‌ها در هزاره سوم بیشترین سود را نصیب گیشه‌های سینما و تهیه‌کنندگان فیلم‌هایشان کرده‌اند. با پولسازترین بازیگران هالیوود در هزاره سوم و پرفروش‌ترین فیلم‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

ساموئل ال.جکسون

ساموئل ال جکسون

کل فروش کارنامه بازیگری: ۵ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۱۱۵ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۷۷ میلیون و ۱۷۷هزار و ۲۳۰ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «انتقام‌جویان» محصول ۲۰۱۲ با فروش ۶۲۳ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار

این بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی ۷۰ ساله تا امروز در بیش از ۱۰۰ فیلم  بازی کرده است. البته فروش فیلم‌هایی را که در آن‌ها حضور افتخاری داشته جزو کارنامه‌اش محسوب نکردیم. مهم‌ترین همکاری‌هایش با کوئنتین تارانتینو در فیلم‌های «پالپ فیکشن» (داستان‌های عامه‌پسند) و «هشت نفرت‌انگیز» بوده است و در فیلم‌های پرفروش مارول هم نقش نیک فیوری را بازی می‌کند. جکسون بازیگری است که هم در فیلم‌های اکشن درخشان است و هم در دیالوگ گفتن و ریتم.

هریسون فورد

هریسون فورد

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۱۱۸ میلیون و ۱۸۵ و ۲۰۲ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» محصول ۲۰۱۵ با ۹۳۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۲۵ دلار

این بازیگر ۷۶ ساله آمریکایی کارش را از میانه‌ی دهه‌ی ۶۰ شروع کرد و با بازی در فیلم‌های جورج لوکاس بخصوص «گرافیتی آمریکایی» به شهرت رسید. هریسون فورد یک‌بار در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «شاهد» نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد. از آن بازیگران همه فن حریف است که کل تعداد نقش‌هایش در سینما و تلویزیون به ۸۰ نقش نمی‌رسد.

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۹۰ میلیون و ۱۵۶ و ۴۵۱ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» محصول ۲۰۱۸ با فروش ۶۷۷ میلیون و ۲۱ هزار دلار

این بازیگر ۵۳ ساله که با نقش آیرون من (مرد آهنی) شهرت بین‌المللی پیدا کرد از اوایل دهه‌ی هفتاد وارد سینما شد. داونی جونیور در سال‌های اخیر بیشتر با نقش‌هایی با رویکرد اکشن یا کمدی روی پرده‌ی سینما رفته، اما در کل بازیگر توانمندی است که خودش از فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی می‌کند بهتر است. او در سال ۱۹۹۲ برای بازی در نقش چارلی چاپلین در فیلم ریچارد آتن‌بارو نامزد دریافت اسکار و در سال ۲۰۰۸ هم برای فیلم اکشن-کمدی «تندر گرمسیری» ساخته بن استیلر نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش مکمل شد.

تام هنکس

تام هنکس

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۶۰۵  میلیون و ۳۳۷ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۹۵ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۷۸ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «داستان اسباب‌بازی ۳» محصول ۲۰۱۰ با فروشی معادل ۴۱۵ میلیون دلار

این بازیگر ۶۲ ساله‌ی آمریکایی یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران معاصر است. هنکس فعالیتش را در سینما از اوایل دهه‌ی ۸۰ آغاز کرد. در کارنامه‌اش بازی در ۸۷ فیلم سینمایی و تلویزیونی و البته صداپیشگی انیمیشن به چشم می‌خورد. او اولین بار در سال ۱۹۸۹ برای فیلم «بزرگ» ساخته پنی مارشال نامزد اسکار شد و پنج سال بعد هم برای حضور در درام «فیلادلفیا» جاناتان دمی توانست اسکار را به خانه ببرد. هنکس سال بعدش هم برای فیلم «فارست گامپ» برنده اسکار شد. فیلمی که از او شمایل یک آمریکایی وطن‌پرست ساخت. شمایلی که در بسیاری از فیلم‌های دیگرش هم تکرار شد. همکاری‌هایش با اسپیلبرگ در سال‌های اخیر جزو کارهای دیدنی کارنامه‌اش هستند.

مورگان فریمن

مورگان فریمن

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۲۵۷ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۷۱ میلیون و ۷۸۱ هزار ۸۶۳ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان محصول سال ۲۰۰۸ با فروشی معادل ۵۳۴ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۴۴ دلار

بازیگر کهنه‌کار ۸۱ ساله هالیوودی با صدایی شاخص ۱۲۲ فیلم در کارنامه‌اش دارد. بیشتر در نقش‌های مکمل درخشیده است. او ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که اولین‌ نامزدی‌اش در سال ۱۹۸۸ بود. فیلم‌های «استریت اسمارت»، «راننده خانم دیزی»، «رهایی از شاوشنک»، «عزیز میلیون دلاری» و «شکست‌ناپذیر» فیلم‌های مطرحی هستند که فریمن برای آن‌ها نامزد اسکار شده و درنهایت هم برای نقش مکمل «عزیز میلیون دلاری» این جایزه را به خانه برد.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۱۰۴ میلیون و ۳۷۹ هزار دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» ساخته برادران روسو محصول ۲۰۱۸ با فروش ۶۷۷ میلیون و ۲۱ هزار دلار

اسکارلت جوهانسون ۳۴ ساله از اواسط دهه ۹۰ بازیگری را شروع کرد. فیلم‌های اولیه‌اش آثار متوسطی بودند. همکاری با وودی آلن در فیلم «مچ پوینت» (امتیاز نهایی) از او یک ستاره ساخت. پیش‌تر از آن، حضورش در فیلم «گمشده در ترجمه» سوفیا کوپولا نشان داد که بازیگر بااستعدادی است که توانایی حضور در فیلم‌های غیر جریان اصلی را هم دارد. جوهانسون در سال‌های اخیر بخاطر بازی در نقش بیوه سیاه در سری فیلم‌های مارول شهرت و البته پول‌سازی‌اش برای گیشه دو چندان شده است. قرار است یک فیلم با محوریت ناتاشا رومانوف (بیوه سیاه) ساخته شود که قطعا در کارنامه جوهانسون اتفاق مهمی خواهد بود.

اندی سرکیس

اندی سرکیس

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۱۶۷ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۸۴۶ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ساخته جی.جی.آبرامز محصول ۲۰۱۵ با فروش ۹۳۶ میلیون و ۶۶۲ هزار دلار

اندی سرکیس از اواخر دهه‌ی ۸۰ وارد سینما شد اما کسی او را نمی‌شناخت تا این که پیتر جکسون برای فیلم «ارباب‌ حلقه‌ها» سراغ او رفت. سرکیس با فیلمی مشهور شد که در آن کسی قیافه‌ واقعی‌اش را نمی‌دید بلکه حرکات بدنش بود که در نقش اسمیگل (گالوم) به چشم مخاطب می‌آمد. او به صداپیشگی و بازی در همین نقش‌هایی که با گرافیک کامپیوتری او را تبدیل به موجود دیگری می‌کردند ادامه داد و بسیار هم در این زمینه موفق است.

آنتونی دنیلز

آنتونی دنیلز

کل فروش کارنامه بازیگری: ۴ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۴۴۸ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۷۲ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ساخته جی.جی.آبرامز محصول ۲۰۱۵ با فروش ۹۳۶ میلیون و ۶۶۲ هزار دلار

آنتونی دنیلز هیچ علاقه‌ای به فیلم‌های علمی-تخیلی نداشت. او بازیگر تئاتر بود تا این که در سال ۱۹۷۷ مدیر برنامه‌هایش از او درخواست کرد با جورج لوکاس ملاقات کند تا در فیلم «جنگ ستارگان: اپیزود چهارم-امید تازه» حضور پیدا کند. او نقش آن روبات مشهور به C-3PO را بازی کرد. عمده‌ی حضور این بازیگر انگلیسی به جز سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی است.

تام کروز

تام کروز

کل فروش کارنامه بازیگری: ۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۹۵ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۲۰ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «جنگ دنیاها» ساخته استیون اسپیلبرگ محصول ۲۰۰۵ با ۲۳۴ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۵۴ دلار

این بازیگر آمریکایی ۵۶ ساله یک ستاره تمام عیار است. بازیگر درجه یکی که وقتی اوایل دهه‌ی ۸۰ کارش را شروع کرد هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد روزی تبدیل به ستاره‌ی بزرگ سینماها شود. کروز در سال ۱۹۸۶ در اولین فیلم مهمش «تاپ گان» تونی اسکات حضور پیدا کرد. تام کروز ستاره‌ی فیلم‌های اکشن و رومانتیک بود و جلوی دوربین آنقدر راحت ظاهر می‌شد که کمتر کسی متوجه می‌شد چه بازیگر خوبی است. سال ۱۹۸۸ بازی‌اش در مقابل داستین هافمن در فیلم «رین‌ من» تحت‌الشعاع قرار گرفت. بعدتر بیلی وایلدر در گفت‌وگو با کمرون کرو گفت که تعداد کمی متوجه می‌شوند بازی تام کروز در آن فیلم دقیقا به اندازه داستین هافمن اهمیت دارد و پر از جزییات و ظرایف است. او با حضور در فیلم «با چشمان کاملا بسته» استنلی کوبریک توانست خودش را به عنوان بازیگر روشنفکر هم اثبات کند. این روزها قسمت ششم «ماموریت غیرممکن» با حضور او روی پرده‌ی سینماهاست. تام کروز تا امروز سه بار برای فیلم‌های «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹)، «جری مگوایر» (۱۹۹۶) و «ماگنولیا» (۱۹۹۹) نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

ادی مورفی

ادی مورفی

کل فروش کارنامه بازیگری: ۳ میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار
متوسط فروش فیلم‌ها: ۹۷ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۷۱۳ دلار
پرفروش‌ترین فیلم: «شرک ۲» محصول ۲۰۰۴ با فروشی معادل ۴۴۱ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار

ادی مورفی بازیگر فیلم‌های کمدی و اکشن است و در انیمیشن‌ها هم صداپیشگی موجودات بامزه‌ای مثل همان کاراکتر مشهور خر انیمیشن شرک را برعهده دارد. مورفی از سال ۱۹۸۲ وارد سینما شد و دو سال بعد با بازی در فیلم «پلیس بورلی‌هیلز» به شهرت رسید. «دکتر دولیتل» فیلم سینمایی که تلفیقی از انیمیشن و سینمای واقعی بود جزو محبوب‌ترین نقش‌های ادی مورفی است. تعداد صداپیشگی‌هایش در سینما تقریبا به اندازه تعداد بازی‌هایش است. مورفی یک‌بار در سال ۲۰۰۶ برای بازی در فیلم «دختران رویایی» موزیکال ساخته بیل کاندون نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید: نظر منتقدان درباره پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ تا کنون

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    البته در مورد رابرت دانی جونیور در نظر داشته باشید، سه گانه ی مرد آهنی و مجموعه ی اونجرز برترین فیلم های کمپانی مارول هستند و شخصیت تونی استارک معروفترین و پرطرفدار ترین سوپرهیرو کامیک های مارول هست که رابرت به خوبی از پسشون برومده و بینظیر بوده توی ایفای نقشش!

  2. Avatar محمدحسن

    مزخرف
    کل حضور طرف در نقش آدم آهنی بوده، نه قیافش آشناس و نه اسمش، اونوقت پولسازترین؟!!
    اون یکی هم که صدای گالوم رو در آورده، و همین.
    بعضی وقتها مطالبتون فقط جهت خالی نبودن عریضس

    1. البته من موافقم که خیلی هاشون بازیگر تاثیرگذار نیستند ولی مطلب از سایت مرجع imdb برداشته شده و در زمینه کسب درآمد کارهاشون به عنوان صداپیشه و غیره هم در کارنامه شون قرار میگیره..درحقیقت به فروش فیلمهای کارنامه شون نگاه میکنن نه به میزان نقش شون در اون آثار.

  3. Avatar amir

    فقط اسکارلت ;-)))))

  4. Avatar احسان

    خسته نباشید، مطلب جالبی بود!

  5. Avatar saeed toobaei

    با سلام و سپاس فراوان از سایت بی نظیرتون و اطالاعات خوبی که به اشتراک عام می گذارید.
    من از طرفدارای پر و پاقرص دیجی کالا مگ هستم و هر روز تمام مطالب و اخبارتون رو کامل میخونم.
    با سپاس فراوان از مطالب بی نظیرتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه