نظر منتقدان درباره پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ تا کنون

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
پرفروش ترین فیلم های 2018

تا کنون نظر منتقدان درباره پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ به نظر تماشاگران نزدیک بوده است. حداقل در پنج شش فیلم اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ در شش ماه اول سال، اثری نیست که از نظر منتقدان ضعیف ارزیابی شده باشد. این اتفاق در حالی است که اصولا شش ماه اول سال فیلم‌های منتقدپسند و آثاری که در فصل جوایز ممکن است موفق به دریافت جایزه و تحسین از طرف منتقدان شوند، کمتر روی پرده سینماها می‌روند. معمولا فصل اکران فیلم‌های مهم سینمایی پاییز و از اواخر سپتامبر است. بلاک‌باسترها و انیمیشن‌ها محبوب‌ترین فیلم‌های شش ماه اول سال هستند و البته آثاری که در ژانر هارور و وحشت ساخته می‌شوند. اما چند سالی است که بلاک‌باسترها هم توانسته‌اند جای خودشان را در دل منتقدان باز کنند. همین امسال چهار فیلم پرفروش اول جدول بلاک باستر هستند که از منتقدان امتیاز بالاتر از متوسط گرفته‌اند و نقدهای نسبتا خوبی هم رویشان نوشته شده است. پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ را که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته‌اند مرور می‌کنیم.

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

فروش: ۲ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار
امتیاز متاکریتیک: ۶۸ از ۱۰۰
کارگردان: آنتونی و جو روسو
بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو

آی.جی.ان (۹۰ از ۱۰۰): فیلم از بدمن یا بهتر است بگوییم اهریمن شریر و قدرتمندش استفاده می‌کند تا هیجانش را از همیشه بیشتر کند. «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» با موفقیت تاریخ ده سال گذشته مارول را کنار هم می‌گذارد و آن را تبدیل به معجونی با تاثیرگذاری فوق‌العاده می‌کند. فیلمی با دراماتیک‌ترین عناصر ابرقهرمانی.

گاردین (۸۰ از ۱۰۰): عجیب است که فیلم حتی در پرسروصداترین و شلوغ‌ترین صحنه‌هایش هم کار خودش را می‌تواند انجام بدهد. فیلمی است که دیدنش را می‌شود توصیه کرد و درنهایت اعتماد به نفس در جهان اسطوره‌ای که خودش خلق کرده انعطاف دارد. و البته در مورد آن تاریکی پساآخرالزمانی‌اش هم بسیار بی‌پرواست.

پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

فروش: ۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۵۲۴هزار و ۵۸۰ دلار
امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰
کارگردان: رایان کوگلر
بازیگران: چدویک بوسمن، مایکل بی.جوردن، لوپیتا نیونگ

یو.اس.آ تودی (۱۰۰ از ۱۰۰): در حالی که مفاهیم ابراز شده در فیلم کاملا عمیق و جدی هستند در عین حال «پلنگ سیاه» یک لذت بصری تمام عیار برای تماشا کردن است. با سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار و یک‌جور اعتماد به نفس عجیب و غریب و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده و آن صحنه باشکوه آشکار کردن قبیله واکاندا که فرهنگ‌شان تاثیر گرفته از آفریقای قدیم است اما نیم نگاهی هم به شهری در آینده دارد.

اینترتینمنت ویکلی (۹۱ از ۱۰۰): کوگلر، کارگردان فیلم تقریبا همه قاب‌هایش را با روح و سبک ویژه خودش سرشار کرده است. و یک مورد رادیکال و تندرو از اقتباس از کمیک‌بوک‌ها ساخته که تا به حال سابقه نداشته است. کوگلر نشان می‌دهد که فیلم‌های اقتباسی از کمیک‌بوک‌ها هم می‌توانند معنادار و با مفاهیم مهم باشند. چیزی فراتر از صحنه‌های بزن و بکوب اکشن و داستان‌های آمریکایی. در آن بستر «پلنگ سیاه» روی تکریم غرور و هویت و مسئولیت‌پذیری شخصی تاکید می‌کند که نه تنها نکته جدیدی در فیلمسازی این ژانر است که علاوه بر آن تبدیل به فیلمی می‌شود که ابرقدرت‌های خودش را دارد.

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom)

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom)

فروش: ۱ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۶۴۲هزار و ۶۶۵ دلار
امتیاز متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰
کارگردان: جی.ای.بایونا
بازیگران: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد

اینترتینمت ویکلی (۸۳ از ۱۰۰): خدا را شکر که هاوارد این‌بار به نسبت قسمت قبلی کارهای بیشتری انجام داده است. البته منظور فقط در صحنه‌های نبرد است نه چیزی بیشتر از آن!پرت یک‌جورهایی بازی از خودش نشان می‌دهد که معجونی از ایندیانا جونز است. مخلوطی از قهرمان‌بازی‌ها و شوخ‌طبعی ظریف. بایونا و فیلمنامه‌نویسانش راه‌های مختلفی را برای رسیدن به موفقیت امتحان کرده‌اند. حداقل نیم ساعت پایانی فیلم حالت ابزوردی پیدا می‌کند که نجاتش می‌دهد اما تا قبل از آن این فقط یک بلاک‌باستر تابستانی سرگرم‌کننده است از همان‌هایی که انتظار دیدنش را دارید.

درپ (۳۰ از ۱۰۰): مشکل اصلی فیلم «دنیای ژوراسیک» که پنجمین فیلم از سری این فرانشیز دایناسوری و دومین فیلم از سه‌گانه جدید مربوط به آینده آن محسوب می‌شود، تفکر فیلمسازانش است که نسبت به صحنه‌های اکشن و سکانس‌های تعلیق‌دار فیلم همان برخوردی را دارند که تماشاگران وقتی قرار است به دندانپزشکی بروند. یک‌جور ترس توام با اجبار. فیلم وقتی تلاش می‌کند که به موضوعات روز از جمله قهرمانان زن و غیره نقب بزند بدترین لحظاتش را ایجاد می‌کند.

ددپول ۲ (Deadpool 2)

ددپول 2 (Deadpool 2)

فروش: ۷۲۷ میلیون و ۲۶۴هزار و ۹۳۳ دلار
امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
کارگردان: دیوید لیچ
بازیگران: جاش برولین، رایان رینولد

مووی نیشن (۷۵ از ۱۰۰): «ددپول ۲» خیلی ساده جفت قسمت اولش می‌شود. فیلمی با انرژی فوق‌العاده که تا انتهای خشونت و طنز می‌رود. با گروه بازیگران مکملی که بامزه هستند. مرگ‌های پوچ متعدد و شوخی‌هایی که با آن مرگ‌ها می‌کند. فیلم البته در طرح اولیه‌اش به شدت لاغر است. اما به طرز سرخوشانه‌ای شرور است و اغلب اوقات آنقدر بامزه است که با صدای بلند بخندید. هر چیزی که در قسمت اول فیلم بنظرتان تحمیلی می‌آمده اینجا حالتی اریجینال و ارگانیک پیدا کرده است.

تلگراف (۶۰ از ۱۰۰): فیلم در مورد خشونتی که در آن جاری است و زخم و خون و زد و خوردها هیچ تساهل و تسامحی به خرج نمی‌دهد. فرهنگ عامه را در شوخی‌هایش جاری می‌کند و البته از همه این‌ها برداشت نادرست یا بهتر است بگوییم نامناسبی دارد.

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2)

شگفت‌انگیزان 2 (Incredibles 2)

فروش: ۷۷۲ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۴۱۴ دلار
امتیاز متاکریتیک: ۸۰ از ۱۰۰
کارگردان: برد بیرد
صداپیشگان: ساموئل ال.جکسون، هالی هانتر، کریگ تی.نلسون

درپ (۹۵ از ۱۰۰): خبر خوب این است که این انیمیشن که دنباله قسمت قبلی است که حدود یک دهه قبل ساخته شده، همچنان به اندازه قسمت اول تر و تازه و نوظهور و برانگیزاننده است. با ماجراهایی پر از انرژی و در عین حال هوشمندانه و شوخ‌طبعانه که سنت‌های قسمت قبلی را معکوس کرده تا قسمت جدید غنی‌تر و پر و پیمان‌تر باشد و تصویر بامزه‌تر و سرگرم‌کننده‌تری از این خانواده دلگرم‌کننده ارائه بدهد.

ورایتی (۷۰ از ۱۰۰): آن چیزهایی که در قسمت اول بنظرمان نکات اصلی انیمیشن بودند اینجا هوشمندانه فرمول‌شان دوباره تکرار شده است. موتیف فیلم درواقع «حالا باید چی کار کنیم؟» است. سکانس‌های اکشن بی‌نظیری هم دارد.

بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

فروش: ۵۸۲ میلیون و ۱۸هزار و ۴۵۵ دلار
امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران: تای شرایدن، الیویا کوک

هالیوود ریپورتر (۸۰ از ۱۰۰): یک ماجراجویی پر جست و خیز و سرخوشانه در جهانی که هم فانتزی و تخیلی است و هم غم‌افزا. فیلم اقتباسی از یک کتاب است اما استیون اسپیلبرگ تغییرات بزرگ در جزییات و ساختار رمان پرفروش ارنست کلاین داده است. هرچند روح قصه را حفظ کرده و هیجان آن را کامل نگهداشته است.

پلی لیست (۷۵ از ۱۰۰): در فرم خیره‌کننده و در قلبش یک فیلم از آن دسته فیلم‌های تعقیب و گریز است. فیلمی با نشاط که اجازه نمی‌دهد روی صندلی‌تان تا آخر بدون حرکت بنشینید. فیلم البته مشکلاتی در تدوین دارد و کات‌های سریعش و تمایلش به اینکه روایتش را سرگردان نگهدارد باعث می‌شود گاهی ارتباط تماشاگر با آن قطع شود.

مقاله‌های دیگر دیجی‌کالا مگ را در مورد معرفی بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸، بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰ سال گذشته و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما حتما بخوانید.
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. reza

    اره وقعا عالی بود من عاشق همین فیلمام اگه در سبک این فیلم مورد دیگه ای هم هست بگین ممنون.درضمن انتقام جویان هم شاهکار شد واقعا

  2. رضا

    تا الان ددپول ۲ واقعا یکی از بهترین فیلم ها بود.... تشکر از خانم نصراللهی بابت مقاله خوبشون

  3. علی25

    هنوز فیلمی به قدرت این فیلم -بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)- ندیده ام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه