فیسبوک فعالیت بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن را معلق کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک

فیسبوک اخیرا فعالیت بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن را معلق کرده است. این تعلیق به سخت‌گیری‌های اخیر فیسبوک در زمینه‌ی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران برمی‌گردد. این شرکت هزاران اپلیکیشن را ارزیابی کرده و نحوه‌ی استفاده‌ی آن‌ها از اطلاعات کاربران را مورد بررسی قرار داده است.یکی از مدیران ارشد فیسبوک در مورد این موضوع گفته: «اگر نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن‌های خاصی مشکوک باشد، ما با مدیران آن‌ها مصاحبه می‌کنیم و سوالات کاملی را در مورد نحوه‌ی دسترسی آن‌ها به اطلاعات کاربران و نوع استفاده‌ی آن‌ها از این اطلاعات را مطرح می‌کنیم.»

این تحقیق و تفحص همه‌جانبه بخشی از اقدامات فیسبوک بعد از رسوایی مربوط به شرکت کمبریج آنالیتیکا است که در ماه مارس مشخص شد از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک در راستای اهداف سیاسی استفاده می‌کرده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، بعد از اعتراف به این موضوع، قول داد که با انجام یک سری از اقدامات سخت‌گیرانه، از تکرار این ماجرا جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هر روزه فعالیت اپلیکیشن‌های بیشتری معلق می‌شود. «آیمی آرچیبانگ» (Ime Archibang)، یکی از مدیران ارشد فیسبوک، در همین زمینه گفته: «بررسی فعالیت این همه اپلیکیشن و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها روندی زمان‌بر خواهد بود اما این فرایند بررسی را به‌صورت تمام و کمال انجام خواهیم داد.»

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه