فیسبوک می‌خواهد اطلاعات حساب‌ بانکی کاربران را با مسنجر ادغام کند

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک مسنجر

فیسبوک قصد دارد اطلاعات بانکی کاربران خود را در پیام‌رسان مسنجر ادغام کند و به همین دلیل با شرکت‌هایی چون JPMorgan Chase، Wells Fargo، Citigroup و US Bancorp در طول سال گذشته مذاکره داشته است.

فیسبوک پس از انتشار این خبر شفاف‌سازی کرده که ممکن است در چنین حوزه‌هایی با بانک‌ها و موسسات مالی شریک شود و به مشتریان خدمات ارایه دهد اما موضوع چیزی بیش از این نخواهد بود.

منابع آگاه به موضوع می‌گویند فیسبوک به دنبال دسترسی‌هایی همچون اطلاعات تراکنش‌ها و امکان بررسی میزان مانده حساب است؛ در واقع این شرکت قصد دارد چنین امکان‌هایی را از طریق پیام‌رسان مسنجر در اختیار کاربران بگذارد.

مجموعه این اطلاعات در یکی از گزارش‌های روزنامه وا‌ل‌استریت ژورنال منتشر شده؛ فیسبوک پس از انتشار گزارش شفاف‌سازی کرده که ممکن است در چنین حوزه‌هایی با بانک‌ها و موسسات مالی شریک شود و به مشتریان خدمات ارایه دهد اما موضوع چیزی بیش از همین نخواهد بود.

اما نکته‌ای که موضوع را کمی پیچیده‌تر جلوه می‌دهد، رسوایی‌های اخیر فیسبوک است که برای این شرکت و مدیرعامل جوانش مارک زاکربرگ بسیار پرهزینه تمام شد. رسوایی کمبریج آنالیتیکا به استفاده غیرمجاز یک شرکت مشاور داده‌کاو ازاطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی مربوط می‌شود؛ اطلاعاتی که بدون خواست و اراده کاربران از صفحات‌شان استخراج می‌شد و نقش پررنگی هم در کمپین انتخاباتی و پیروزی دونالد ترامپ ایفا کرد.

به هر حال مجموعه اتفاقاتی که حول این رسوایی رخ داد باعث شده بسیاری از کاربران و همچنین منتقدان و روزنامه‌نگاران فیسبوک را شبکه اجتماعی چندان مطمئنی ارزیابی نکنند. ظاهرا نگرانی‌ها آنقدر قوی بوده که یکی از این شرکت‌ها هم از مذاکرات خارج شده است. طبق آنچه سخنگوی شرکت JPMorgan اعلام کرده حاضر نیست اطلاعات کاربران خود را با چنین پلفترم‌هایی به اشتراک بگذارد و در نتیجه به این تقاضای فیسبوک نه گفته است.

فیسبوک قصد دارد مجموعه گسترده‌ای ازخدمات گوناگون را در پیام‌رسان خود جمع کند و از این طریق تا حد ممکن کاربران را به استفاده از پلتفرم خود وابسته کند. اقدام جدید این کمپانی برای همکاری با شرکت‌های بانکی و سرمایه‌گذاری در همین راستا ارزیابی شده است. با این وجود مشکل بسیار بزرگی فعلی کاهش اعتماد به توان این شرکت در حفاظت از اطلاعات کاربران است.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه