فیسبوک هدست واقعیت مجازی ۲۰۰ دلاری می‌سازد

۲۳ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیسبوک با خرید شرکت Oculus جا پای خود را در حوزه واقعیت مجازی حسابی محکم کرد. پیش از این Oculus یک هدست واقعیت مجازی تولیدکرده بود اما قیمت این هدست به نسبت بالا بود و به عنوان گزینه‌ای که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند به حساب نمی‌آمد. حال به نظر می‌رسد این شرکت که در مالکیت فیسبوک است طرح‌های جدیدی برای معرفی هدست‌های واقعیت مجازی داشته باشد که گروه‌های جمعیتی بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

بر همین اساس هم مشخص شده شرکت‌های آکیلس و شیائومی در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی بی‌سیم جدید هستند که قرار است سال بعد با قیمت حدودی ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

نکته مهم این است که هدست مورد بحث به شکل مجزا کار خواهد کرد و برای استفاده از آن نیازی به در اختیار داشتن گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی ندارید.

این هدست جدید هم مانند هدست پیشین آکیلس برای اهدافی چون بازی کردن، استفاده در شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو به کار می‌آید. این دستگاه در حال حاضر با کد Pacific شناخته می‌شود و گفته می‌شود که مدل جمع و جورتر هدست Rift است. گفته می‌شود که این دستگاه حتی از هدست Gear VR سامسونگ هم سبک‌تر است.

هنوز طراحی و قابلیت‌های این هدست کامل نشده‌اند و نمی‌توان در موردشان اظهانظر قطعی کرد اما گفته می‌شود که طرح کلی هدست به این شکل است که فرد بتواند هر وقت تمایل داشته باشد آن را از کیفش بیرون بیاورد و از آن استفاده کند. یک هدست سبک که همیشه بتواند همراه کاربر باشد.

در حال حاضر شرکت‌های فعال در این پروژه یعنی فیسبوک، آکیلس و شیائومی درباره این موضوع اظهارنظر رسمی‎ای نکرده‌اند.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه