فیفا ۱۳ کمک داور ویدئویی جام جهانی را معرفی کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
داوران جام جهانی

کمیته داوران فیفا، ۱۳ داور را که فقط به عنوان کمک داوران ویدیویی برای این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فعالیت خواهند کرد تعیین کرد. آنها علاوه بر داوران جام جهانی داخل و کنار زمین بر بازی‌ها نظارت می‌کنند.

شاخص انتخاب این داوران برمبنای دو نکته است: در وهله اول تجربه آنها به عنوان داوران ویدیویی در لیگ‌ها و رقابت‌های داخلی خودشان تاثیرگذار بوده و علاوه بر آن موفقیت‌ها و دانشی که در رقابت‌ها و سمینارهای تدارکاتی تحت عنوان آماده‌سازی کمک داوران ویدیویی فیفا کسب کرده بودند.

کمک داور ویدیویی

در هر مسابقه‌ای که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد، یک داور ویدیویی و ۳ نفر دیگر به عنوان کمک‌های او حضور خواهند داشت. علاوه بر این ۱۳ داور منتخب که فقط به عنوان کمک داور ویدیویی ایفای نقش خواهند نمود، برخی از داوران و کمک داوران منتخب این دوره از رقابت‌ها (که لیست این داوران را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید) نیز به عنوان داوران ویدیویی قضاوت خواهند نمود. این داوران قبل از هر مسابقه تعیین می‌گردند.

بیشتر بخوانید: فهرست کامل داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کمک داور ویدیویی ۲

ماسیمو بوساکا رئیس کمیته داوران فیفا در این‌باره گفت: «کمک داوران ویدیویی دقیقا می‌دانند که چه کاری را انجام می‌دهند. من به شما این اطمینان را می‌دهم که آنها برای حل مشکلات حضور دارند، نه برای پیچیده‌تر ساختن‌شان.»

یکی از کمک داوران ویدیویی منتخب برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: «کمک داوران ویدیویی که نام آنها در این لیست قرار گرفته است از آمادگی بالایی برخوردارند و برای انجام این کار آمادگی لازم را کسب نموده‌اند. آنها نقش خودشان را می‌دانند و برای حمایت از داوران و کمک داوران حاضر در زمین بازی کامل آماده‌اند. ما میزان حساسیت کار خودمان و اهمیت حمایت‌مان را می‌دانیم و کاندید شدن برای این کار واقعا حس خارق‌العاده‌ای دارد.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه