فیلم‌نامه گمشده استنلی کوبریک به حراج گذاشته می‌شود

۱۷ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استنلی کوبریک

تابستان امسال پس از سال‌ها اخبار جدیدی درباره فیلم‌نامه گم‌شده استنلی کوبریک پخش شد. ظاهرا این فیلم‌نامه برای فیلمی نوشته شده بوده که استودیوی مترو گلدوین مایر قصد ساخت آن را داشته است. پس از لغو پروژه از طرف مترو گلدوین مایر سال‌ها اطلاعات دقیقی درباره این فیلم‌نامه در دست نبود.

اعلام شده که نسخه کامل این فیلم‌نامه قرار است به حراج‌ گذاشته‌ شود. گفته می‌شود که احتمالا رقم نهایی که برای این فیلم‌نامه پرداخت خواهد شد حداقل بالای ۲۰هزار دلار است

تقریبا مشخص نیست که چه اتفاقاتی باعث گم‌شدن فیلم‌نامه شدند و‌ چرا تا به حال از‌ سرنوشت آن اثری در دست نبود اما عنوان فیلم‌نامه که احتمالا قرار بوده نام فیلم کوبریک هم باشد «Burning Secret» نام دارد. فیلم‌نامه براساس رمانی با همین نام نوشته اشتفان تسوایگ که سال ۱۹۱۳ منتشر شده نگاشته شد.
دلیل لغو پروژه کاملا شفاف نیست اما از دو احتمال نام‌برده‌ می‌شود. یک احتمال اینکه به دلیل محتوای فیلم‌نامه استودیوی سازنده از پروژه انصراف داده. اما احتمال دوم که شواهد بیشتری هم آن را تایید می‌کنند این است که کوبریک در حال کار روی فیلم‌نامه «راه‌های افتخار» (Paths Of Glory) بوده و نهایتا هم برای ساخت همین فیلم قید ساختن Burning Secret را زده است.
به‌ هر حال اعلام شده که نسخه کامل این فیلم‌نامه قرار است به حراج‌ گذاشته‌ شود. گفته می‌شود که احتمالا رقم نهایی که برای این فیلم‌نامه پرداخت خواهد شد حداقل بالای ۲۰هزار دلار است. همچنین در صورتی که یک تهیه‌کننده قصد خرید این فیلم‌نامه را داشته باشد ممکن است قیمت‌های بسیار بالاتری هم پیشنهاد شود. در صورتی که این فیلم‌نامه توسط سینماگران خریداری شود ممکن است پس از سال‌ها شاهد ساخت فیلم‌ Burning Secret هم باشیم، فیلمی‌ که استنلی کوبریک فیلم‌نامه‌اش را دهه‌ها پیش نوشته است.

بد نیست به این‌ نکته هم اشاره کنیم که رمان اصلی که استنلی کوبریک هم فیلم‌نامه خود را براساس آن نوشته است تا به حال چند مرتبه مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه