باکس آفیس هفته؛ بالاخره یک فیلم ترسناک درست و حسابی

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
فیلم مرد نامریی

فیلم مرد نامریی ساخته‌ی یونیورسال و بلومهاوس در حد انتظارها فروخت و توانست صدرنشین باکس آفیس شود. «مرد نامریی» تبدیل به اولین فیلم وحشت امسال شد که توانست با قدرت گیشه‌ها را فتح کند. علاوه بر آن فیلم «آکادمی قهرمان من: قهرمانان برمی‌خیزند» بعد از سه روز فروش تبدیل به دومین فیلم پرفروش کمپانی FUNimation شد.

فیلم «مرد نامریی» با فروش تقریبی ۲۹ میلیون دلاری محصول مشترک یونیورسال و بلومهاوس است. فیلمی که هم منتقدان و هم مخاطبان را راضی کرده است. منتقدان ۸۹ درصد نقدهای مثبت روی فیلم در سایت روتن‌تومیتوز نوشته‌اند و ۹۰ درصد مخاطبان هم از فیلم ابراز رضایت کرده‌اند. در سایت سینمااسکور هم مخاطبان به فیلم امتیاز B+ داده‌اند که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل ژانر فیلم است که از A کمتر امتیاز آورده. اگر بخواهیم چند روز جلوتر را پیش‌بینی کنیم افتتاحیه‌ی فیلم شبیه به آثاری مثل «روز مرگ مبارک»، «موذی: آخرین کلید» و «پاکسازی: هرج و مرج» است که با فروشی بین ۵۵ تا ۷۱ میلیون دلار در گیشه‌ی داخلی سینماهای آمریکا به کار خودشان پایان دادند که نوید خوبی برای فیلم «مرد نامریی» است که با بودجه‌ی ۷ میلیون دلاری ساخته شده است.

در بازارهای بین‌المللی فیلم از ۴۷ کشوری که در آن‌ها اکران شده به فروش ۲۰.۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد. پیشتاز فروش هم انگلستان با فروش ۲.۸۶ میلیون دلار بوده و به دنبال آن هم فرانسه با فروش ۲.۱۹ میلیون دلار و مکزیک با فروش ۱.۸ میلیون دلار جزو کشورهایی بودند که «مرد نامریی» در آن‌ها با استقبال روبه‌رو شد.

کارگردان فیلم «مرد نامریی» لی وانل است و الیزابت ماس بازیگر نقش اول فیلم است. لی وانل قسمت سوم فیلم «موذی» را کارگردانی کرده بود و خودش هم بازیگر چند فیلم وحشت است. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی اچ.جی.ولز است و دنباله‌ای بر سری فیلم‌های «مرد نامریی». داستان زنی که بعد از خودکشی دوست پسر سوءاستفاده‌گرش باور دارد که توسط روح او تعقیب می‌شود. او در نهایت به این نتیجه می‌رسد که پسر توانایی تبدیل شدن به یک مرد نامریی را پیدا کرده است. نوشتن فیلمنامه‌ی این فیلم از سال ۲۰۰۷ آغاز شد. سال ۲۰۱۶ اعلام شد که این بخشی از پروژه‌ی احیای هیولاهای قدیمی یونیورسال است. منتقدان معتقدند که این فیلمی هوشمندانه با بازی‌های خوب و مهم‌تر از همه واقعا ترسناک است. فیلم «مرد نامریی» ثابت می‌کند که گاهی اوقات اگر منبع‌تان مصالح کلاسیک باشد با یک برداشت باشکوه می‌تواند از آن برای ادامه دادن سری فیلم‌هایتان اما به شیوه‌ای تر و تازه استفاده کنید. بازی ماس و تمرکز فیلم روی تجربیات او هم جزو نکات مثبت فیلم است.

«سونیک خارپشت» کمپانی پارامونت این هفته در جایگاه دوم قرار گرفته است. این فیلم که از روی بازی قدیمی سونی اقتباس شده ۱۶ میلیون دلار فروخته و فروش داخلی فیلم را به ۱۲۸ میلیون دلار رسانده است. الان فاصله‌ی کمی با فیلم «لارا کرافت: مهاجمان مقبره» دارد که ۱۳۱ میلیون دلار در گیشه‌های داخلی سینمای آمریکا فروش کرده بود. در نتیجه در حال حاضر «سونیک خارپشت» دومین اقتباس پرفروش از یک بازی ویدیوی در طول تاریخ سینماست.

در بازارهای بین‌المللی «سونیک خارپشت» از نمایش در ۶۲ کشور این هفته ۲۶.۸ میلیون دلار دیگر به درآمدش اضافه کرد و فروش آن در خارج از کشور به ۱۳۷.۲ میلیون دلار رسید. این هفته فیلم در شش کشور جدید اکران شد و دو میلیون دلار افتتاحیه‌ در اندونزی و ۱.۱ میلیون دلار در لهستان فروخت. فیلم هنوز در ژاپن و چین اکران نشده است.

فیلم «سونیک خارپشت» تلفیقی از انیمیشن و سینماست که جیم کری بازیگر نقش اول آن است. این اکشن خانوادگی ماجراجویانه ماجرای یک خارپشت آبی است که افسر پلیس یک شهر کوچک او را پیدا می‌کند و با هم دوست می‌شوند. حالا این افسر می‌خواهد به خارپشت کمک کند تا از دست یک نابغه‌ی شیطانی که می‌خواهد آزمایش‌هایی روی او انجام بدهد فرار کند.

جف فاولر کارگردان فیلم است و البته کارش چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفته. منتقدان به فیلم امتیاز ۴۶ از ۱۰۰ را داده‌اند. آن‌ها معتقدند تنها نکته‌ی فیلم حضور جیم کری است. آن‌ها معتقدند که این فیلم گسسته‌ای است که انگار یک تیم از فیلمنامه‌نویسان جدا جدا آن را نوشته‌اند و گروهی از کارگردانان متفاوت هم آن را کارگردانی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند درست مثل قهرمانش که آن خارپشت آبی سریع است این فیلم هم انگار سریع سرهم‌بندی شده است.

محصول کمپانی قرن بیستم که توسط سونی پخش شده است یعنی فیلم «آوای وحش» این هفته ۱۳.۲ میلیون دلار فروخت و در هفته‌ی دوم فروشش ۴۷ درصد افت فروش داشته است. فروش فیلم داخل سینماهای آمریکا بعد از ده سال به ۴۵.۹ میلیون دلار رسیده است. جای زیادی دارد که بتواند به سوددهی برسد چون بودجه‌ی تولیدش ۱۳۵ میلیون دلار است. در بازارهای بین‌المللی فیلم ۱۱ میلیون دلار دیگر به فروش‌اش اضافه کرد و فروش کلی‌اش به ۳۳.۴ میلیون دلار در بازارهای خارجی رسید.

«آوای وحش» اقتباس از کتاب کلاسیک ادبی جک لندن را کریس ساندرز ساخته و هریسون فورد در آن بازی می‌کند. در دوره‌ای که همه برای جست‌وجوی طلا در آمریکا به این طرف و آن طرف می‌روند سگ خانگی به نام باک در کالیفرنیا زندگی می‌کند. شبی که باک بیرون از خانه است او را می‌دزدند و به منطقه‌ای دیگر می‌برند. فیلم داستان تلاش این سگ برای زنده ماندن است.

فیلم ساندرز نتوانسته منتقدان را راضی کند. آن‌ها معتقدند این اقتباسی بی‌روح از یک داستان فوق‌العاده است. فیلمی که بیش از حد کند و بی‌احساس از کار درآمده است.

آکادمیا قهرمان من

انیمیشن آکادمی قهرمان من براساس یک مانگای ژاپنی ساخته شده است.

انیمیشن «آکادمی قهرمان من: قهرمانان برمی‌خیزند» با فروش ۵.۱ میلیون دلاری در رده‌ی چهارم جدول فروش قرار گرفت. این انیمه‌ی ابرقهرمانی براساس مانگا (کمیک‌بوک‌های ژاپنی) به اسم «آکادمی قهرمان من» ساخته شده است. کنجی ناگازاکی انیمیشن را کارگردانی کرده است. فیلم درباره‌ی گروهی نوجوان است که مشتاق هستند تبدیل به ابرقهرمانان حرفه‌ای بشوند. آن‌ها در جهانی پر از آدم‌هایی با توانایی‌های گوناگون رقابت می‌کنند. دکو و دوستانش که در آکادمی قهرمان درس خوانده‌اند با ناین قوی‌ترین شریر جهان رو‌به‌رو می‌شوند.

منتقدان هم فیلم را دوست داشته‌اند و به آن امتیاز ۷۱ از ۱۰۰ را داده‌اند. منتقد نیویورک تایمز نوشته که این فیلم یادآور قدرت انیمیشن‌های دو بعدی است و مشخص است که فیلمسازی پرشور و زیرک پشت آن قرار دارد. اول انیمیشنی است که احساسات انسانی را در شما بیدار می‌کند و در مرحله‌ی بعد مبهوت‌تان می‌کند.

فیلم «پسران بد برای زندگی» هم با فروش ۴.۳ میلیون دلاری در رده‌ی پنجم جدول قرار دارد. فروش کلی فیلم داخل گیشه‌های سینمای آمریکا به ۱۹۷ میلیون دلار رسید. فیلم در بازارهای بین‌المللی هم ۴.۹ میلیون دلار دیگر فروش کرد.

در اکران محدود فیلم کمدی درام «سنت فرانسیس» به کارگردانی الکس تامپسون در یک سالن اکران شد و ۱۶ هزار دلار فروخت. در حالی که فیلم «بردن» اولین محصول استودیوز ۱۰۱ با اکران در پنج سالن سینما کمی بیش از ۲۰ هزار دلار فروش کرد.

هفته‌ی آینده مهم‌ترین فیلمی که اکران می‌شود «به پیش» (Onward) محصول پیکسار به کارگردانی دن اسکانلون است  که در چهار هزار سالن سینما روی پرده می‌رود.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
مرد نامریی
The Invisible Man
۱ ۲۹ ۲۹
سونیک خارپشت
Sonic the Hedgehog
۳ ۱۶ ۱۲۸
آوای وحش
The Call of the Wild
۲ ۱۳.۲ ۴۵.۸
آکادمی قهرمان من: قهرمانان برمی‌خیزند
My Hero Academia: Heroes Rising
۱ ۵.۱ ۵.۱
پسران بد برای زندگی
Bad Boys for Life
۷ ۴.۳ ۱۹۷
پرندگان شکاری: رهایی شگفت‌انگیز هارلی کویین
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn
۴ ۴.۱ ۷۸
جوکرهای نشدنی
impractical jokers
۲ ۳.۵ ۶.۶
۱۹۱۷ ۱۰ ۲.۶ ۱۵۵
برامس: پسران ۲
Brahms: The Boy II
۲ ۲.۶ ۹.۷
جزیره‌ی فانتزی
Fantasy Island
۳ ۲.۳ ۲۴

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

باکس آفیس هفته گذشته:
فروش بی‌رمق فیلم‌های بیمزه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه