فیلم Solo بدترین اکران هفته‌ی اول را بین جنگ ستارگان‌های اخیر داشت

۷ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فیلم Solo

جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) چند روزی است که اکران شده، ولی فیلم «سولو: داستانی در جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) نتوانسته است انتظارات شرکت فیلم‌سازی «لوکاس فیلم» (Lucasfilm) و مالک آن یعنی دیزنی را برآورده کند.

فیلم «سولو: داستانی در جنگ ستارگان» در اکران هفته‌ی اول خود در ایالات متحده توانسته است فروشی ۱۰۱ میلیون دلاری داشته باشد. اکران سولو در اولین آخر هفته‌ی اکران خود، که به لطف چند روز تعطیلی، طولانی هم بوده است، فروشی در حد و اندازه و انتظارات نداشته است. دیزنی و تحلیل‌گران صنعت سینما پیش‌بینی می‌کردند که فیلم سولو بتواند در اکران هفته‌ی اول خود فروشی ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری در ایالات متحده داشته باشد.

فروش سه روز اول سولو، یعنی فروش روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه‌ی این فیلم، برابر با ۸۳.۳ میلیون دلار بوده است؛ رقمی که بسیار پایین‌تر از فروش سه روز اول قسمت‌های اخیر جنگ ستارگان است. برای مقایسه، بد نیست نگاهی به فروش سه روز اول سه فیلم اخیر جنگ ستارگان بیاندازیم:

  • فیلم The Force Awakens: فروش ۲۴۸ میلیون دلار
  • فیلم Rogue One: فروش ۱۵۵ میلیون دلار
  • فیلم The Last Jedi: فروش ۲۲۰ میلیون دلار

فروش جهانی سولو در همین اولین آخر هفته‌ی اکران خود، ۶۵ میلیون دلار بوده است؛ طوری که مجموعه فروش سولو در ایالات متحده و جهان، به ۱۶۶ میلیون دلار می‌رسد.

پرفروش‌ترین فیلم در همین بازه‌ی زمانی که سولو در آن اکران شده، قسمت سوم فیلم دزدان دریایی کاراییب یعنی Pirates of the Caribbean: At World’s End است که در سال ۲۰۰۷ در همین سه روز اکران شد و توانست فروش ۱۳۹.۸ میلیون دلاری در ایالات متحده داشته باشد. پیش‌بینی می‌شد فیلم سولو بالاخره بتواند رکورد این فیلم را بشکند.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سولو، به عنوان یک فیلم فرعی در مجموعه‌ی جنگ ستارگان، به هیچ وجه قرار نیست فروشی به اندازه‌ی قسمت‌های اصلی یعنی The Last Jedi و The Force Awakens داشته باشد.

فیلم سولو هم‌چنین برخلاف سه فیلم اخیر جنگ ستارگان، در ماه دسامبر اکران نشده است. تنها پنج ماه هم از اکران قسمت هشتم جنگ ستارگان می‌گذرد و بدون شک، تقاضا برای یک جنگ ستارگان دیگر پس از این مدت زمان، زیاد نبوده است. مخصوصا که اگر به اکران فیلم Rogue One: A Star Wars Story نگاه کنیم، می‌بینیم که این فیلم بین دو سالی که The Force Awakens و The Last Jedi عرضه شدند، اکران شده بود.

فیلم «سولو: داستانی در جنگ ستارگان» در اکران هفته‌ی اول خود در ایالات متحده توانسته است فروشی ۱۰۱ میلیون دلاری داشته باشد.

فیلم سولو، به عنوان یک قصه‌ی فرعی در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان که روی شخصیت «هان سولو» و جوانی‌های او تمرکز می‌کند، توانسته است بازخوردی خوب چه از سوی منتقدان و چه از سوی طرفداران این مجموعه فیلم‌ها بگیرد.

قسمت بعدی مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان قرار است قسمت نهم باشد؛ فیلمی که هنوز اسم آن مشخص نشده است ولی می‌دانیم که جی‌جی آبرامز آن را می‌سازد. دیزنی به غیر از قسمت نهم که در دسامبر سال ۲۰۱۹ اکران می‌شود، برنامه‌ی ساخت فیلم‌های فرعی دیگری هم دارد. این شرکت تصمیم گرفته است برای سه شخصیت «اوبی وان کنوبی»، «لاندو» و «بوبا فت» هم فیلم‌های مجزایی بسازد. از این فیلم‌ها هیچ اطلاعاتی نداریم، به غیر از اینکه فیلم بوبا فت (Boba Fett) را ممکن است کارگردان «لوگان» (Logan) یعنی «جیمز منگولد» (James Mangold) بسازد.

در ادامه می‌توانید لیست کامل باکس آفیس هفته‌ی گذشته را ببینید.

  1. Solo: A Star Wars Story – فروش ۸۳.۳ میلیون دلاری
  2. Deadpool 2 – فروش ۴۲.۷ میلیون دلاری
  3. Avengers: Infinity War – فروش ۱۶.۵ میلیون دلاری
  4. Book Club – فروش ۹.۵ میلیون دلاری
  5. Life of the Party – فروش ۵.۱ میلیون دلاری
  6. Breaking In – فروش ۴.۱ میلیون دلاری
  7. Show Dogs – فروش ۳.۱ میلیون دلاری
  8. Overboard – فروش ۳ میلیون دلاری
  9. A Quiet Place – فروش ۲.۲ میلیون دلاری
  10. RBG – فروش ۱.۲ میلیون دلاری
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پویا

    جنگ ستارگان خیچ وقت فیلم های بدون اشکالی نبودند اما به نظرم بعد از سه گانه اصلی فقط داستان شوالیه های جمهوری باستانی و یه سری از کمیک ها جذاب بودند. با سه گانه دوم حال نکردم و بعدش هم موقعی که دادن به دیزنی و دیزنی همه داستانهایی با حال جنگ ستارگان رو از درجه اعتبار ساقط کرد دیگه با خیال آسوده با دنیای جنگ ستارگان خداحافظی کردم.
    یه مرضی کلا در غرب همه گیر شده که کلا همه عشق SJW و PC شدند. کسی مثل گذشته به داستان جان مایه درست و حسابی اهمیت نمیده. شما فقط تنوع نژادی و جنسیتی و عشقی بذار تو فیلم یا بازی ببین چطور ملت عنان از کف میدن. شخصیت بد رو هم در اکثر موارد بده به مرد سفید پوست و دیگه خیالت راحت باشه مثل دو فیلم اخیر. دیگه مهم نیست داستان مزخرف باشه شخصیتها درست پرداخت نشده باشند و خط داستان پر از اشکال باشه.
    دیزنی هم الان صرفا به فکر دوشیدن شیره جنگ ستارگان هست. طرفدار ها هی درخواست فیلم ابی وان رو دارند اینها رفتند فیلم کسی رو ساختند که هیچ کس نمی خواست ببینه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه