قابلیت‌های جدید iOS 10

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرچه شرکت اپل هنوز تاریخ برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در سال جاری را اعلام نکرده است، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی ظاهرا این کنفرانس باید در تاریخ ۲۴ تا ۲۸ خرداد امسال برگزار شود و انتظار می‌‌رود اپل در طول برگزاری این کنفرانس از آی او اس ۱۰ (iOS 10) رونمایی کند.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که انتظار می‌رود در آی او اس ۱۰ مورد بازنگری‌های اساسی قرار گیرد اپلیکیشن عکس است. بر اساس اخبار شنیده شده کاربران آی او اس قادر خواهند بود با اصلاحات جدیدی که قرار است در اپلیکیشن عکس آی او اس انجام شود، داده‌ها با قالب فایل تصویری تعویض‌پذیر (EXIF data) و بخش‌های بخصوصی از عکس‌ها را به شکل مستقیم از درون اپلیکیشن ادیت کنند. در عین حال قابلیت تشخیص صورت هم ظاهرا به این اپلیکیشن افزوده خواهد شد. شاید این تغییرات در اپلیکیشن عکس برای بعضی‌ها جذاب باشد اما ویژگی دیگری هست که احتمالا برای خیلی از طرفداران اپل هیجان‌انگیز است و آن هم اضافه شدن ۷۴ اموجی ( emoji) دیگر در نسخه جدید سیستم عامل اپل است.

emojiii

یک ویژگی پراهمیت دیگر برای کاربران چیزی است که تیم کوک مدیر‌عامل شرکت اپل مدتی پیش به آن اشاره کرده بود. در واقع با تغییرات جدید کاربران قادر خواهند بود بعضی از اپلیکیشن‌ها را که روی آی او اس از قبل نصب شده‌اند پنهان یا حذف کنند. هفت‌ماه پیش بود که تیم کوک در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که پاک کردن برخی از اپلیکیشن‌های آی او اس می‌تواند به سایر اپلیکیشن‌ها لطمه بزند اما بعضی از اپلیکیشن‌ها چنین شرایطی ندارند و می‌توان آنها را حذف کرد. او گفته بود که ممکن است اپل برای حذف این اپلیکیشن‌ها راهی پیدا کند. راهی که ظاهرا پیدا شده.

احتمالا نسخه آزمایشی آی او اس ۱۰ به محض رونمایی از آن در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، عرضه می‌شود. تاریخ عرضه نسخه نهایی آن هم در ماه شهریور خواهد بود.

‌‌

منبع: Phone Arena


کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    اپل با این قابلیتهای شگفت انگیز و متهورانه و بینظیری که اضافه کرده و نشون داد که همچنان نیاز کاربرا رو بهتر از خودشون میفهمه و در واقع این دنیا و کاربرها هستن که باید بسمتی پیش برن که اموجی نیاز اصلی و دغدغه مهم زندگیشون بشه و دنبال حافظه بیشتر برای ذخیره عکسها و فیلمهای با کیفیت و ارتباط با گجتهای غیر اپلی و …بقیه چیزهایی که اپل میدونه که نیازشون نیست نباشن و تا ده سال دیگه هم با رم دو بسازن که بسرشونم زیاده…. ضمنا قابلیت حذف و یا خاموش کردن اپ های پیش فرض رو اپل برای اولین بار در تاریخ در ای او اس ده ارائه خواهد کرد و قطعا اندروید و سامسونگ و…. که چهار سال هست چنین امکانی رو دارند از اپل کاپی کردند….خلاصه که از دید ما در هر صورت اپل بهترین و بینظیر هست که قابلیتها ده برابر شه و چه یک دهم شه…مهم اون سیب گاز زدست و نیازی نیست که فشار بیاریم تا بهتر شه

  2. Avatar محمد

    آپدیت جدید و اضافه شدن چندتا اموجی تازه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    1. Avatar omidx

      دانشمند هنوز هیچ اطلاعیه یا خبری درباره iOS 10 نیست ، اگر اپل در آپدیت های iOS چیز جدیدی ب این سیستم عامل اضافه نکنه ک کپی کار اعظم نمیتونه هنگروید رو ب روز کنه :))) خخخخخ :)))

      هرچند ک یادم نبود کل هیکل آندروید از رو iOS کپی شده … خخخخخ

      1. Avatar ماهان

        چقدر سطح اطلاعات کم و با تعصب صحبت میکنید همه سیستم عاملها چیزهای مشترک دارن
        همین ios از همین هنگرویدی که شما میگین split screen و مولتی تسکینگ کارتی رو زود تز از ios 9 داشته همین low power mode یا بر روی کلی از اسمارت فون های اندرویدی خیلی وقته که بوده .

      2. Avatar omidx

        عجب … ببخشید ک سطح اطلاعات شما در حدی بالا ست ک حتی نمی دونید مالتی تسک مدت ها قبل در سایر سیستم عامل ها وجود داشته …

        مثل این میمونه ک تو قرن ۲۱م یک شرکت خودروسازی بیاد و دوباره چرخ رو اختراع کنه … مالتی تسک چیز جدیدی نبوده و نیست و صحبت شما هم هیچ گونه منبع درستی نداره ک اپل از هنگ روید مالتی تسک رو کپی کرده.

        آندروید از پایه از نسخه اول کپی ه … ب قول استیو جابز یک محصول دزدی ه و محصول دزدی هم کلا حق صحبت نداره …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه