مروری بر ۹ قابلیت و ترفند اپلیکیشن دوربین گوگل

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اپلیکیشن دوربین گوگل

در سال ۲۰۱۶ شرکت گوگل با معرفی گوشی‌های پیکسل، سروصدای زیادی به راه انداخت. این گوشی‌ها به‌خصوص از لحاظ کیفیت دوربین خیلی زود توانستند مورد توجه کاربران متعددی قرار بگیرند که بخشی از این موضوع به توانایی نرم‌افزاری گوگل برمی‌گردد. طی چند سال گذشته، گوشی‌های پیکسل توانسته‌اند به‌عنوان بهترین دارندگان دوربین موبایل مطرح شوند که در این زمینه اپلیکیشن دوربین گوگل نقش بسزایی داشته است.

این غول تکنولوژی با بهره‌گیری از فناوری‌های مختلف موفق شده امکانات اپلیکیشن دوربین خود را بهبود ببخشد و تجربه کاربری جذاب‌تری را به ارمغان بیاورد. در این مطلب قصد داریم به ۹ قابلیت و ترفند اپلیکیشن دوربین گوگل بپردازیم.

همین ابتدای امر باید بگوییم که برای این مطلب، از نسخه ۷.۲ اپلیکیشن دوربین گوگل نصب شده بر روی پیکسل XL استفاده شده است. خوشبختانه چندین توسعه‌دهنده موفق شده‌اند نسخه پورت شده این اپلیکیشن را برای چندین گوشی از گوشی‌های گلکسی گرفته تا ردمی، ارائه دهند. این سایت بانک جامعی از نسخه‌های مختلف این اپلیکیشن محسوب می‌شود و با سر زدن به آن احتمالا می‌توانید برای گوشی خود نسخه مناسبی را پیدا کنید. تقریبا تمام این نکات ذکر شده را می‌توان برای گوشی‌های غیر پیکسل هم مورد استفاده قرار داد.

افزودن میان‌بر برای سلفی و فیلم‌برداری

اپلیکیشن دوربین گوگل

در جواب به قابلیت لمس سه‌بعدی اپل، گوگل هم تصمیم گرفت در سیستم‌عامل اندروید قابلیت لمس طولانی را معرفی کند تا کاربران به میان‌برها دسترسی پیدا کنند. در این میان، اپلیکیشن دوربین گوگل از این مشخصه پشتیبانی می‌کند. اگر انگشت خود را بر آیکون این اپلیکیشن نگه دارید، دو گزینه برای سلفی و فیلم‌برداری نمایش داده می‌شود که می‌توانید این آیکون‌ها را هم به‌عنوان میان‌بر در هوم اسکرین قرار دهید.

بهره‌گیری از حالت شب

اپلیکیشن دوربین گوگل

حالت شب اپلیکیشن دوربین گوگل آن‌قدر فوق‌العاده است که حتی کیفیت دوربین گوشی‌های معمولی و میان‌رده را در محیط‌های کم‌نور تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های توسعه‌دهندگان برای پورت کردن این اپلیکیشن به دیگر گوشی‌ها، به همین موضوع برمی‌گردد. اگر در محیط‌های تاریک این اپلیکیشن را باز کنید، گزینه‌ی مربوط به بهره‌گیری از قابلیت Night Sight پیشنهاد دیده می‌شود. اگر این گزینه نمایش داده نشد، می‌توانید به‌صورت دستی آن را فعال کنید و از معجزه گوگل لذت ببرید.

غیرفعال کردن HDR+

اپلیکیشن دوربین گوگل

به‌صورت پیش‌فرض، قابلیت HDR+ برای ثبت تصاویر فعال است تا عکس‌های جذاب‌تری ثبت شود. اما این گزینه برای تمام موقعیت‌ها ضروری محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، چنین حالتی نیازمند زمان بیشتر برای پردازش تصاویر است. به همین خاطر اگر از گوشی نه‌چندان پرقدرتی استفاده می‌کنید، این حالت می‌تواند تجربه کاربری را تا حدی مختل کند. در بخش تنظیمات با غیرفعال کردن این گزینه، می‌توانید سرعت فرایند ثبت عکس را افزایش بدهید.

اشتراک‌گذاری سریع در شبکه‌های اجتماعی

اپلیکیشن دوربین گوگل

اگر به بخش تنظیمات اصلی اپلیکیشن دوربین گوگل سر بزنید، با انتخاب گزینه Social share فعال‌سازی اشتراک‌گذاری برای برخی از شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر می‌شود که حداکثر می‌توانید سه اپلیکیشن را برای این کار مشخص کنید. با این کار، بعد از هر بار ثبت عکس، آیکون جدیدی پدیدار می‌شود که با ضربه زدن بر آن، آیکون مربوط به اپلیکیشن‌های موردنظر نشان داده می‌شود تا بتوانید عکس موردنظر را در شبکه اجتماعی مذکور به اشتراک بگذارید.

شخصی‌سازی میان‌برها

اپلیکیشن دوربین گوگل

اپلیکیشن دوربین گوگل برای ساده‌تر کردن کار کاربران، میانبرهایی برای ثبت تصویر، تغییر دوربین، زوم و دیگر کارهای این‌چنینی معرفی کرده است. در این اپلیکیشن بعد از مراجعه به بخش تنظیمات باید به گزینه Gestures سر بزنید. در این بخش، می‌توانید دکمه‌های تنظیم صدا را به شاتر دوربین، زوم یا صرفا همان تنظیم کردن صدا اختصاص دهید. همچنین با دو بار ضربه بر نمایشگر، زوم بر سوژه یا تغییر دادن دوربین اصلی به سلفی امکان‌پذیر می‌شود.

بهره‌گیری از گوگل لنز

اپلیکیشن دوربین گوگل

اپلیکیشن دوربین گوگل تا حد زیادی با دیگر محصولات این شرکت مانند لنز و ترنسلیت یکپارچه شده است. از طریق همین اپلیکیشن، اگر بر دکمه More ضربه بزنید و سپس Google Lens را انتخاب کنید، رابط کاربری جدیدی نمایش داده می‌شود که می‌توانید از امکانات گوگل لنز بهره ببرید. از جمله امکانات گوگل لنز می‌توانیم به ترجمه متون قرار گرفته در اسناد و تصاویر، پیدا کردن نام گیاهانی که مشاهده می‌کنید و چندین کار دیگر اشاره کنیم.

استفاده از استیکرها و Playmoji

پیکسل

این موارد از جمله امکانات جالب‌توجه اپلیکیشن دوربین گوگل برای سرگرمی هستند که البته در بسیاری از نسخه‌های غیر رسمی دیده نمی‌شوند. در بخش More، می‌توانید گزینه Playground را مشاهده کنید و با این کار گزینه‌های جدیدی نمایش داده می‌شود. از بین این موارد، Playmoji جذابیت زیادی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با بهره‌گیری از واقعیت افزوده کاراکترهای متنوعی را بر روی دنیای واقعی قرار دهند و بتوانند این ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

تغییر کادر مربوط به فیلم‌برداری و عکس‌برداری

پیکسل

به‌صورت پیش‌فرض، برای فیلم‌برداری و عکاسی، تمام فضای رابط کاربری دوربین مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در عوض شاهد استفاده از کادر مبتنی بر نسبت ۴ در ۳ هستیم. اگر می‌خواهید حین انجام این کارها فضای بیشتری را پوشش دهید، در بخش فوقانی رابط کاربری بر فلش ضربه بزنید و در قسمت Ratio، کادر سمت چپ که مربوط به نسبت ۱۶ در ۹ است را انتخاب کنید.

فعال‌سازی عکاسی RAW

پیکسل

یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن دوربین گوگل که نباید آن را از قلم بیندازیم، امکان عکاسی در حالت RAW است. برای این کار، در بخش تنظیمات به قسمت Advanced سر بزنید و گزینه RAW را فعال کنید. با این کار، عکس‌های موردنظر در یک پوشه جداگانه ذخیره می‌شوند و افراد حرفه‌ای که خواستار ویرایش گسترده تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی خود هستند، می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به فناوری‌های لرزشگیر دوربین موبایل و تفاوت بین آن‌ها

منبع: Guiding Tech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه