اپل قابلیت‌های جدید مرورگر سافاری ۱۲ را معرفی کرد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سافاری ۱۲

به گفته‌ی اپل، جدیدترین نسخه از مرورگر اختصاصی این شرکت یعنی سافاری ۱۲ که با سیستم عامل‌های macOS 10.14 و iOS 12 ارائه خواهد شد، از پیشرفت‌ها و تغییراتی مفید و کاربردی برخوردار شده است. یکی از این پیشرفت‌ها بهبود توانایی این مرورگر در جلوگیری از فعالیت وب‌سایت‌هایی است که با دنبال کردن علائق کاربر، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به تناسب آن مطالب و تبلیغات مختلف را به او نمایش می‌دهند. ایجاد رمز عبورهای قدرتمند و تشخیص خودکار کدهای امنیتی از دیگر توانایی‌های نسخه‌ی جدید مرورگر سافاری به شمار می‌روند. علاوه بر موارد یاد شده، سافاری ۱۲ قابلیت‌هایی را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانند ویژگی دراگ اند دراپ را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند.

اپل در یکی از بخش‌های کنفرانس اختصاصی خود (WWDC) که هفته‌ی گذشته در شهر سن‌خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا برگزار شد، جزییات و پیشرفت‌های آخرین نسخه‌ی مرورگر خود، سافاری ۱۲ را تشریح کرد.

در یکی از بخش‌های کنفرانس اختصاصی اپل (WWDC) که هفته‌ی گذشته در شهر سن‌خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا برگزار شد، آخرین نسخه‌ی مرورگر سافاری به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که اپل به آن اشاره کرد، از کار افتادن قریب‌الوقوع فعالیت افزونه‌هایی است که از طریق گالری افزونه‌های رسمی سافاری به نسخه‌های قبلی این مرورگر اضافه می‌شدند. گالری افزونه‌های رسمی سافاری مجموعه‌ای از افزونه‌های این مرورگر اختصاصی است که در سال ۲۰۱۰ توسط اپل معرفی شد. اپل در آن زمان امنیت تمام افزونه‌های موجود در این گالری را تضمین کرده بود و به کاربران توصیه می‌کرد تا تنها از این افزونه‌ها استفاده کنند.

همزمان با انتشار سافاری ۱۰، پلتفرم افزونه‌های رسمی این مرورگر آغاز به کار کرد. به گفته‌ی اپل، افزونه‌های موجود در این پلتفرم که از طریق اپلیکیشن‌های مورد تایید اپل منتشر می‌شدند، افزونه‌هایی امن بودند که به راحتی روی سیستم‌های این شرکت اجرا می‌شدند. افزونه‌های موجود در این پلتفرم با جزییات مرورگر درگیر نشده و به خاطر اجرا شدن از طریق اپلیکیشن‌های مورد تایید اپل، بخش بسیار کمی از حافظه و پردازشگر سیستم را به خود اختصاص می‌دهند. حالا و با انتشار سافاری ۱۲، اپل توسعه‌دهندگان این افزونه‌ها را تشویق می‌کند تا محصولات خود را از همین طریق به دست کاربران برسانند. اپل می‌گوید که تنها تا پایان سال جاری میلادی، اجازه‌ی اضافه شدن افزونه‌های جدید را به گالری رسمی افزونه‌ها می‌دهد و پس از آن کاربران تنها از طریق پلتفرم جدید به افزونه‌ها دسترسی خواهند داشت.

در بخش انتهایی این جلسه، اپل فرمت جدید تولید خودکار رمزهای عبور قدرمند را تشریح کرد. بر اساس گفته‌های اپل، این گذرواژه‌های خودکار از بیست کارکتر شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نشانه‌ها تشکیل می‌شوند. با این حال، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند از قابلیت passwordrules برای اضافه کردن کارکترهای مورد علاقه و نیاز خود به گذرواژه‌های وب‌سایت‌هایشان استفاده کنند.

منبع: ۹to5mac

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه