با قدرت هوش‌ اجتماعی‌ تان دیگران را شگفت‌زده کنید

۲۸ تیر ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
قدرت هوش اجتماعی

حتما کسانی را دیده‌اید که در جمع‌ها می‌درخشند و به محض ورود به جمع مجلس را دست می‌گیرند و با همه ارتباط برقرار می‌کنند. آنها کسانی هستند که انرژی بالایی دارند و می‌توانند به راحتی دوست پیدا کنند. شاید از خودمان بپرسیم این افراد چه ویژگی منحصر بفردی دارند؟ پاسخ ساده است؛ قدرت هوش اجتماعی.
آن‌ها با پرورش قدرت هوش اجتماعی خود توانسته‌اند به افرادی موفق،‌ تاثیرگذار و محبوب تبدیل شوند. اما این ویژگی انحصاری افرادی خاص نیست. شما هم قادر خوهید بود با تقویت قدرت هوش اجتماعی در خودتان تبدیل به فردی تاثیرگذار و محبوب شوید. با این ابزار به راحتی قادر خواهید بود کسانی را که با آنها آشنا می‌شوید درک کنید و بفهمید چه چیزهایی به آنها انگیزه می‌دهد و خوشحالشان می‌کند. چه طور می‌توانید به آنها احساس آسایش و خوشحالی بدهید.
کتاب قدرت هوش اجتماعی نوشته تونی بوزان روش‌هایی کاربردی و قابل اجرا برای تقویت قدرت هوش اجتماعی ارائه می‌دهد. با خواندن این کتاب تبدیل به فردی خوش صحبت می‌شوید که شنونده ماهری نیز هست و به خوبی می‌توانید روحتان را برای رویارویی با شرایط مختلف آماده کنید.
همانطور که می‌دانیم مغز انسان پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین ارگان موجود زنده‌ای است که تا کنون در جهان شناخته شده است. برای استفاده از توانایی و قدرت بی‌انتهای مغز لازم است در آغاز آن را بشناسیم و روش‌های علمی افزایش قدرت آن را بشناسیم.
خبر خوب این است که قدرت هوش اجتماعی شامل مهارت‌های مختلفی می‌شود که همگی قابل یادگیری و رشد هستند که در فصل‌های کتاب قدرت هوش‌ اجتماعی با شرح و تفصیل به آنها پرداخته شده است.

قدرت هوش اجتماعی

سرفصل‌های این کتاب

  • قدرت هوش اجتماعی چیست و چرا مهم است؟
  • درک رفتارهای دیگران ـ زبان بدن و روش ماهر شدن در آن
  • هنر گوش دادن
  • برقراری ارتباط
  • چگونه در جمع بدرخشیم؟
  • اهمیت نگرش مثبت
  • تعامل ـ نحوه دوستیابی و تحت تاثیر قرار دادن دیگران
  • رفتارهای اجتماعی پسندیده در موقعیت‌های مختلف
  • نشانه‌های موفقیت اجتماعی
  • قدرت‌های دهگانه هوش انسان
  • سوال‌ها و جواب‌های پرسشنامه هوش اجتماعی

 راز هوش اجتماعی در این است که با دیگران رابطه دوستانه برقرار کنید، کاری کنید که از هم‌نشینی و مصاحبت با شما احساس راحتی کنند، از اینکه با شما هستند به معنای واقعی خوشحال باشند، و بتوانید به‌راحتی با هر تیپ آدمی جور شوید تا خودتان را بشناسید. اگر خودتان را آن طوری که هستید قبول داشته باشید، اعتمادبه‌نفس درونی بیشتری نسبت به خود خواهید داشت و ارزش‌ها و ملاک‌هایتان را خواهید شناخت. این اعتمادبه‌نفس از طریق زبان بدن شما انعکاس می‌یابد و به‌خوبی بر روی اطرافیانتان تاثیر می‌گذارد.
شما می‌توانید از دانش هوش اجتماعی به نفع خودتان استفاده کنید، حتی اگر در شرایطی هستید که اصلا اعتمادبه‌نفس ندارید! اگر با اطمینان خاطر بایستید و تماس چشمی برقرار کنید، اعتمادبه‌نفس خود را نشان می‌دهید. بهتر اینکه، هر چه بیشتر وانمود کنید اعتمادبه‌نفس دارید، احساس می‌کنید که اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده‌اید.

فقط امروز فرصت دارید کتاب قدرت هوش اجتماعی را رایگان از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

دانلود رایگان فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه