قرارداد تولید تندر ۹۰ تمدید نشد اما بازهم تولید می‌شود!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

۷ مرداد خبری در ایسنا منتشر شد که از عدم تمدید قرار داد تولید خودروی تندر ۹۰ توسط رنو در ایران خبر می‌داد. این خبر به قدری گیج‌کننده بود که نمی‌شد از آن نتیجه‌ی خاصی گرفت که آیا با این اقدام، تندر ۹۰ باز هم در ایران تولید می‌شود یا از خط تولید کنار می‌رود ؟ حالا سایت خبرگزاری ایرنا خبری در همین راستا منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا، ولی ملکی به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به قابل حل بودن موضوع تمدید نشدن قرار داد تولید تندر ۹۰ توسط شرکت اشاره داشته و اعلام کرده است: بخش عظیمی از این خودرو داخلی شده و تولید آن نمی تواند متوقف شود.

۱۰ سال پیش برای اولین بار در ایران، با خودروی جدیدی به اسم تندر ۹۰ روبرو شدیم. قرار بود جایگزین پیکان شود اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. تندر ۹۰ در حقیقت همان نسل اول لوگان است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی در بازار جهان عرضه شد. با وجود قدیمی بودن تندر ۹۰، این خودرو هنوز در ایران به عنوان یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های تولید داخل، با دوام و باکیفیت شناخته می‌شود و هوادارن زیادی دارد. به استناد ایسنا، صحبت تمدید نشدن قرارداد تندر ۹۰ توسط رنو در ایران جدید نیست و به اواسط سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که هیچ وقت این اقدام رنو باعث توقف تولید این خودرو در ایران نشد. حالا بعد از گذشت ۳ سال از عدم تمدید قرارداد تولید این محصول در ایران، کافی بود که دوباره با خبری مشابه روبرو شویم.

ولی ملکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در زمینه عدم تمدید قرارداد تولید L90 بین پارس خودرو و رنو فرانسه گفت: گیربکس تندر ۹۰ را از شرکت STL ترکیه خریداری کرده ‌ایم و در شرکت چرخشگر، تولیدکننده گیربکس، در تبریز تولید می ‌شود، ۲ سال گذشته این قرارداد با حضور نماینده رنوپارس، بنده به‌ عنوان نماینده چرخشگر تبریز و نماینده شرکت STL منعقد شد که آخرین مرحله از احداث خط‌ تولید گیربکس نیز به پایان رسید.

او هم‌چنین در ادامه گفت: اگر تعویقی در تمدید قرارداد اتفاق افتاده در ارتباط با فعالیت علنی بوده و تولید تندر ۹۰ متوقف نشده است. رابطه بین سه خودروساز به قدری بالا است که هیچ مشکلی در زمینه تولید L90 وجود ندارد و این عدم تمدید قرارداد به برجام ارتباط موضوعی ندارد.

منبع: ایسنا، ایرنا
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Tabrizderm.ir

    من شنیدم دوباره میخوان تولیدش کنند اگه خبری دارید لطفا منتشر کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه