طرح مفهومی رنو ال ۹۰ کوپه ۲۰۲۱ منتشر شد

۲۳ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ال 90 کوپه

داچیا که خودروی لوگان (ال ۹۰) رنو را تولید می‌کند، قصد دارد در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی‌های تازه‌ای برای این خودرو ارائه کند و در تکمیل پلتفرم آن، یکی از طراحان برای این خودرو مدل کوپه نیز درنظر گرفته است.

شرکت داچیا (Dacia) تولیدکننده‌ی خودروهای ارزان قیمت در رومانی است که از سال ۱۹۹۹ به گروه خودروسازی رنو تعلق دارد. این شرکت که تولید خودروی ارزان‌قیمت لوگان (ال ۹۰) را برعهده دارد، برای مدل‌های تازه‌ی خود قصد دارد گزینه‌های متنوعی در اختیار مشتریان قرار دهد.

هرچند رقابت خودروی لوگان (L90) با نسبت ارزش به قیمت خودروهای ساندرو (Sandero) و داستر (Duster) رنو دشوار است و این مدل‌ها بدون ویژگی‌های جانبی نیز دردسترس هستند. در حالی که رقبا همراه با خودرو تجهیزات استاندارد بیشتری را با شروع از قیمت‌های بالاتر عرضه می‌کنند. برخی امکانات داچیا برای خودروهای مدل ۲۰۲۱ در تصاویر منتشر شده توسط این شرکت دیده می‌شود.

طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا
طراحی خودروهای مدل 2021 داچیا

با توجه به قوانین اتحادیه‌ی اروپا، داچیا برای مدل لوگان (L90) سال ۲۰۲۱ کمی تغییرات نیز اعمال خواهد کرد. استانداردهای جدید ایمنی از سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد و در نتیجه این الزامات، شرکت رنو به داچیا اجازه‌ی دسترسی به CMF را داده است.

ال 90 استیشن 2021

ال ۹۰ استیشن ۲۰۲۱

این پلتفرم گران‌تر که نام اختصاری Common Module Family است به لوگان و ساندرو اجازه می‌دهد تا به وسایل کمک رانندگی مجهز شوند که آن را در اتومبیل‌های جدیدتر مانند رنو کلیو (Clio) به صورت پیش‌فرض می‌بینیم. این تجهیزات شامل ترمز خودکار اضطراری، کمک به حرکت بین خطوط، هشدار نقطه‌ی کور و دستیار رانندگی در آغاز تپه است. اما پرسش این است که رنو تا کجا به داچیا اجازه می‌دهد که معماری این خودرو را ارتقاء دهد؟

X-Tomi طراح مجارستانی در این زمینه سه سناریو را به تصویر کشیده است: پیکاپ، استیشن و البته کوپه. البته مدل کوپه که روح طرح مفهومی براشوو ۱۳۱۰ اسپورت و ۱۴۱۰ اسپورت دوران گذشته‌ی شرکت داچیا در آن نهفته است، بعید به‌نظر می‌رسد.

وانت ال 90 سال 2021

وانت ال ۹۰ سال ۲۰۲۱

اما وجود وانت و استیشن محتمل‌تر است، زیرا لوگان در گذشته به عنوان یک خودروی باری دردسترس بود و وجود مدل وانت لوگان (L90) یک گزینه‌ی جالب برای کسب‌وکارهای کوچکی مانند شرکت‌های در و پنجره یا گلفروشی‌هاست که به چنین وسیله‌ای نیاز دارند. همین‌طور برای استیشن این شرکت که با نام Maximum Capacity Vehicle لوگان شناخته می‌شود، ظرفیت باری که ارائه می‌دهد یک گزینه‌ی مطلوب است اما از سویی مدل استیشن واگن از دوران اوج خود گذشته و استقبال از آن به اندازه‌ی قبل نیست.

از ۲.۳۳ میلیون دستگاه خودروی استیشن فروخته شده طی سال گذشته در سراسر جهان، ۷۰ درصد آن‌ها به اروپا تعلق بوده است. میزانی که از فروش خودروهای شاسی‌بلند (SUV) هم کمتر است. و احتمالا به همین دلیل که داچیا هنوز تایید نکرده است که لوگان MCV نیز دوباره طراحی خواهد شد.

عکس کاور: طرح گرافیکی خودروی L90 2021 مدل پیکاپ

Credit: X-Tomi Design

منبع: Auto Evolution

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه