گوگل بعضی از نتایج جست و جو را برای یاهو فراهم خواهد کرد

۲۹ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یاهو

براساس قراردادی که اخیرا میان دو موتور جست و جوی گوگل و یاهو شکل گرفته، گوگل بعضی از نتایج جست و جو و تبلیغات را برای یاهو تامین می‌کند.

یاهو سعی دارد که از موتور جست و جوی‌اش درآمد بیشتری حاصل کند، اما تکنولوژی‌های لازم برای مدیریت بهتر جستارها و تبلیغات را ندارد.

یاهو جزییات قرارداد جست و جوی جدیدی را که با اخیرا با گوگل بسته، منتشر کرد. براساس مفاد این تفاهم‌نامه که از نهم مهر ماه تا پایان سال ۲۰۱۸ اعتبار خواهد داشت، گوگل بعضی از نتایج جست و جو و تبلیغات جست و جو را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد. دقیقا مشخص نیست گوگل نتایج چه تعداد جستارهایی را به این موتور جست و جو ارایه می‌دهد، اما این قرارداد “غیرانحصاری” است. اگر یاهو بخواهد می‌تواند به سراغ بینگ مایکرو‌سافت یا هر سرویس‌دهنده‌ی دیگری برود.

یاهو سعی دارد که از موتور جست و جوی‌اش درآمد بیشتری حاصل کند، اما تکنولوژی‌های لازم برای مدیریت بهتر جستارها و تبلیغات را ندارد. این شرکت از طریق همکاری با گوگل، به عنوان غالب‌ترین و بزرگ‌ترین موتور جست و جو در جهان، می‌تواند بخشی از درآمدش را از شرکتی داشته باشد که زیربنای کارآمد و درآمدزایی برای جست و جو و تبلیغات دارد. براساس آمار وب‌سایت comScore، در مرداد ماه، یاهو تنها ۱۲.۷ درصد از سهم بازار را در جست و جوی دسکتاپی کسب کرد و در حالی که گوگل تقریبا ۶۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. از سوی دیگر درآمدهای این شرکت در سه ماهه‌ی سوم مالی به ۷۶ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. بنابراین یاهو امیدوار است که شراکت با گوگل برای‌اش سودآور باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: GeekWire

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه