لایکا دوربین مدیوم فرمت S3 را به نمایش گذاشت

۳ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز رسما نمایشگاه فوتوکینا آغاز به کار کرد و طی چند روز آینده با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با محصولات و دوربین‌های جدیدی که در این نمایشگاه معرفی می‌شود، بیشتر آشنا شوید. اولین محصولی که امروز در این نمایشگاه دیده شد، دوربین مدیوم فرمت جدید لایکا بود که با نام S3 به نمایش گذاشته شد. شرکت آلمانی لایکا اطلاعات زیادی از این دوربین منتشر نکرد و به نوعی پروتوتایپ این دوربین را در نمایشگاه فوتوکینا نشان داد. به گفته لایکا باید در فصل بهار منتظر عرضه این دوربین باشیم.

آنطور که لایکا اعلام کرد، این دوربین همچنان از ویوفایندر اپتیکال بهره مند است و این یعنی این دوربین بدون آینه نیست. سنسور ۶۳ مگاپیکسلی S3 نیز قادر خواهد بود با حداکثر سرعت ۳ فریم در ثانیه عکاسی کند که برای عکاسان ورزشی به هیچ وجه مناسب نیست اما خب این دوربین قطعا برای این دسته از عکاسان هم ساخته نشده و بیشتر هدف عکاسان استودیویی هستند. همچنین فیلم‌برداری ۴K در این دوربین وجود خواهد داشت و نکته فوق العاده آن‌جایی است که در فیلم‌برداری ۴K این دوربین کراپ نخواهد داشت و از تمام سطح سنسور برای فیلم‌برداری استفاده می‌کند. از نظر قیمت نیز احتمالا با قیمت بالایی روبرو خواهیم بود و لایکا ترجیح داده فعلا سخنی از آن به میان نیاورد.

دوربین S3 نسل جدید S2 به حساب می‌آید که از یک سنسور ۳۷ مگاپیکسلی CCD استفاده می‌کرد و در سال ۲۰۰۸ معرفی شده بود! در آن سال دوربین‌های دیجیتال سری ام به نسخه M8 رسیده بود و این سری هم از ده سال پیش تا کنون پیشرفت‌های زیادی کرده است. دوربین‌های این سری اولین بار با مدل Leica S شروع شد که سنسور ۳۷.۵ مگاپیکسلی CMOS داشت و لنز‌های زوم و ثابت مختلفی هم برای آن عرضه شده بود. این یعنی لنز‌های قبلی سری S نیز با این دوربین سازگاری خواهند داشت. همچنین شرکت لایکا یک آداپتر برای تبدیل و استفاده لنز‌های هاسلبلاد و پنتاکس روی این دوربین عرضه می‌کند.

متاسفانه این‌ها تنها اطلاعاتی بود که از این دوربین داشتیم و برای فهمیدن جزئیات بیشتر، احتمالا باید تا بهار سال آینده صبر کنیم.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه