لنوو اولین گوشی پروژه تانگو را عرضه کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

از زمانی که گوگل پروژه‌ی تانگوی خود را راه‌اندازی کرده دو سال می‌گذرد. این تکنولوژی برای اولین بار به گوشی‌ها و تبلت‌ها هوش بصری و فضایی داده و نرم‌افزار و سخت‌افزار را ترکیب کرده است. فاز توسعه‌ی این فناوری به اتمام رسید و پس از ماه‌ها انتظار، شب گذشته در کنفرانس لنوو یا همان Lenovo Tech World  فبلت Lenovo PHAB2 Pro اولین گوشی که از این تکنولوژی استفاده کرده رونمایی شد.
در این پروژه، دستگاه هوشمند باید قابلیت این را داشته باشد تا دنیای اطراف خود را درک کند (۲۵۰.۰۰۰ داده در هر ثاینه)، و بر اساس اطلاعات جدید، قابلیت واقعیت افزوده‌، واقعیت مجازی و دیگر برنامه‌ها را بهتر عرضه کند.
سال گذشته گوگل فروش تکنولوژی تبلت‌های تانگو را آغاز کرد. این فروش شامل نسخه‌ی ۴ گیگابایتی هم می‌شد. اوایل سال جاری میلادی، گوگل و لنوو اعلام کردند که هر دو شرکت با یکدیگر روی پروژه‌ی تانگو کار می‌کنند و حاصل این همکاری Lenovo PHAB2 Pro است.
فبلت PHAB2 Pro شرکت لنوو طراحی مشخص سری PHAB را دارد. این گوشی یک نمایشگر بزرگ دارد و تفاوت عمده‌ی با گوشی‌ معمولی در این طبقه‌بندی، شاسی ضخیم‌تر آن است. بدنه‌ی آن تمام فلزی است و بالا و پایین خطوط آنتن وجود دارد. اگر بخواهید مقایسه کنید می توان آن را با Mate 8 هووآوی مقایسه کرد. کیفیت ساخت این فبلت خوب است و در میان لیست گوشی‌های میان‌رده جای بالایی به خود اختصاص خواهد داد.


پتانسیل پروژه‌ی تانگو هیجان‌انگیز است. از دیدگاه تکنولوژی اگر در نظر بگیریم، دوربین عکاسی از عمق می‌تواند از طریق اسکن تصویر ابری از نقطه‌ها را با مختصات سه بعدی تشکیل دهد. این به شما امکان می‌دهد درباره‌ی ابعاد و موقعیت محیطی نسبی اطلاعات کسب کنند.
برای مثال، این قابلیت باعث می‌شود برنامه‌ها دقیقا بدانند وقتی شما راه می‌روید تلفن چطور تکان می‌خورد. وقتی تنها از سنسور حرکتی گوشی استفاده می‌کنید، ممکن نیست به همان سطح از دقت برسید. به ویژه اگر تلفن را بیشتر از چند دقیقه به حال خود رها کرده باشید. اولین برنامه‌هایی که ظاهر می‌شوند اغلب این قابلیت را برای ساخت بهتر بازی‌های حرکت-محور به کار خواهند گرفت.
نکته‌ی جالب دیگر این است که برنامه‌ی دوربین به PHAB2 قابلیت اندازه‌گیری سایز اشیا را می‌دهد. یک عکس بگیرید؛ کافی است فواصلی که می‌خواهید بدانید را برای آن تعریف کنید. آن‌قدری دقیق است که اندازه‌گیری‌های سخت را انجام دهد. این قابلیت در چیدن مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برنامه‌ی Guidigo برنامه‌‌ای است که نشان می‌دهد چطور تانگو می‌تواند رفتن به موزه را جالب‌تر کند. در کنفرانس سالا‌نه‌ی MWC 2016 این قابلیت مورد استفاده قرار گرفت. برنامه از تکنولوژی تانگو استفاده می‌کند تا بداند شما در کجای موزه هستید و شما را راهنمایی می‌کند و با استفاده از قابلیت واقعیت افزوده توضیحات اضافی به شما ارائه می‌دهد. از نظر بسیاری این مفهوم را هم‌چنین می‌توان در موقعیت‌های دیگری مثل متروها برای راهنمایی افراد مورد استفاده قرار داد.
البته پروژه‌ی تانگو جدید است و توسعه‌دهندگان در آینده‌ای نزدیک قابلیت‌های بیشتری به این پروژه خواهند افزود. هنوز محدودیت‌های کمی وجود دارد. مثلا دوربین عکاسی در عمق برای جمع‌آوری اطلاعات محدودیت فاصله دارد. هم‌چنین در نور تند خورشید استفاده از آن دشوار است چرا که نور محیط سیگنال فروسرخ را می‌شکند.

PHAB2_Pro.0
با وجود این که فبلت Lenovo PHAB2 یک گوشی رده بالا نیست، اما وقتی صحبت از سخت‌افزار شود، در میان گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار مطرح می‌شود.
این فبلت از نمایشگر ۶.۴ اینچی (۲۵۶۰*۱۴۴۰ ) با رزولوشن بالا و الگوریتمی که تصویر را با شرایط نور محیط سازگار می‌کند، برخوردار است. دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل است و قابلیت ضبط ویدیویی ۴K را عرضه می‌کند و فلش LED دوتایی دارد. این در حالی است که دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسل است. پردازشگر اصلی آن تراشه‌ی کوالکام اسنپ‌دراگو ۶۲۵ هشت هسته‌ای با ۴گیگابایت RAM است.
یک باتری ۴۰۵۰ میلی آمپر توان Lenovo PHAB2 را تامین می‌کند و از تکنولوژی شارژ سریع برخوردار است.
در مجموع، سخت‌افزار این دستگاه برای کار کردن تانگو به اندازه‌ی کافی قوی است. قیمت این گوشی بین تکنولوژی تانگو و پلتفرم‌ گوشی‌های هوشمند تعادل ایجاد کرده و با قیمت ۴۹۹ دلار از بعضی گوشی‌های هوشمند رده بالا که اغلب بیش از ۷۰۰ دلار قیمت دارند، ارزان‌تر است. به عنوان اولین دستگاه از پروژه‌ی تانگو، طراحی این Lenovo PHAB2 قدمی بزرگ در دنیای تبلت‌ها برداشته است.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اسماعیل

    سلام
    کی میشه برای خرید اقدام کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه