لوییس همیلتون برنده‌ی گرند‌پری چین شد

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

لوییس همیلتون، راننده‌ی تیم مرسدس‌ توانست در دومین دور از مسابقات گرندپری سال ۲۰۱۷ که در شانگهای چین برگزار شد، مقام نخست را کسب کند. رقیب همیلتون یعنی سباستین فتل از تیم فراری در مقام دوم مسابقه امروز جای گرفت.

همیلتون با ثبت زمان ۱:۳۷:۳۶.۱۵۸ (بخوانید یک ساعت و ۳۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۱۵۸ هزارم ثانیه) در جایگاه اول ایستاد. پس از او، سباستین فتل با اختلاف ۶.۲۵۰ ثانیه در جایگاه دوم و مکس ورشتپن (Max Verstappen)، راننده ۱۹ ساله از تیم ردبول با اختلاف ۴۵.۱۹۲ ثانیه، در جایگاه سوم قرار گرفتند.

لوییس همیلتون در حالی توانست برنده‌ این دور از مسابقات فرمول یک شود که در زمان‌گیری دیروز هم اول شده بود و در جایگاه اول استارت قرار گرفته بود.

لوییس همیلتون در حساب اینستاگرام خود نوشت که :”دوستان، نمی‌توانم درباره‌ی احساساتم به شما بگویم. از حمایت‌های شما برای این آخرهفته خیلی ممنونم.” او در ادامه از تلاش‌های تیم مرسدس‌بنز، قدردانی کرد.

این مسابقه با حوادثی همراه بود. مثلا سرجیو پرز (SERGIO PEREZ) از تیم فورس ایندیا با خودروی لنس استرول از تیم ویلیامز برخورد کرد و باعث شد لنس استرول (lance stroll) از دور مسابقه خارج شود. آنتونیو جیوویناتزی (Antonio Giovinazzi) راننده ایتالیایی سابر (sauber) هم با برخورد به دیواره‌ی پیست، مجبور شد که مسابقه را ترک کند. راننده تیم مک‌لارن یعنی فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) هم به دلیل مشکل فنی از مسابقه امروز خارج شد.

فتل در مرحله اول مسابقات فرمول یک که در تاریخ ۶ فروردین و در استرالیا برگزار شد، توانسته بود از همیلتون پیشی بگیرد. اکنون در جدول کلی امتیاز راننده‌ها، همیلتون و فتل با ۴۳ امتیاز در صدر ایستاده‌اند. دور بعدی گرندپری ۲۰۱۷ در ۲۷ فروردین در بحرین برگزار می‌شود. گرندپری (Grand Prix) در فرمول یک، به معنی رویدادهای اتومبیل‌رانی است که تمرین، زمان‌گیری و برگزاری مسابقه اصلی هر مرحله را شامل می‌شود.

قسمتی از جدول رده‌بندی گرندپری امروز را می‌توانید در ادامه ببینید:

منبع: Formula1
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه