لوییس همیلتون پیشتاز مسابقات فرمول یک در نیم‌فصل ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فرمول یک

فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک در حالی تعطیلات تابستانی‌اش را آغاز می‌کند که در آخرین مسابقه‌ی نیم فصل، لوییس همیلتون توانست با اتومبیل مرسدس خود بار دیگر برنده‌ی یک گرندپری شده و فاصله‌ی خود با سباستین فتل از تیم فراری را به ۲۴ امتیاز برساند. به نظر می‌رسد همیلتون بریتانیایی که فصل ۲۰۱۷ را با ۹ برد و مجموع ۳۶۳ امتیاز به پایان برده، قصد دارد از مقام قهرمانی خود در این فصل هم دفاع کند. همیلتون از ۱۲ مسابقه‌ی نیم‌فصل اول امسال موفق به برد در ۵ مسابقه شده است. راننده‌ی اصلی تیم فراری، یعنی سباستین فتل هم با ۴ برد همچنان در تعقیب اوست تا امید تیم فراری هم برای قهرمانی در این فصل از بین نرود.

پس از برد جایزه بزرگ  این هفته در پیست هانگرورینگ، همیلتون در کنفرانس خبری پس از مسابقه حاضر شد و به طرفدارانش قول داد روند پیروزی‌هایش پس از تعطیلات تابستانی هم ادامه داشته باشد. مسابقات فرمول یک پس از گذراندن استراحتی یک ماهه، از ۲۶ ماه آگوست و با گرندپری بلژیک از سر گرفته خواهند شد. همیلتون به خبرنگاران گفت رقابت در نیم‌فصل دوم مسابقات همیشه سخت‌تر است و رقابت بین رانندگان و تیم‌ها با شدت بیشتری دنبال می‌شود؛ اما با وجود رقابت شدید رانندگان مرسدس با تکیه بر آمادگی کامل تیم آماده‌ هستند تا فصل را با رسیدن به یک قهرمانی دیگر به پایان ببرند. راننده‌ی بریتانیایی تیم مرسدس گفت تعطیلات تابستانی فرمول یک نه برای استراحت، که برای آمادگی بیشتر است و ما بسیار قوی‌تر از نیم‌فصل اول به گرندپری بلژیک پا می‌گذاریم. به گفته‌ی همیلتون باقی ماندن در بالای جدول امتیاز بندی برای دست‌یابی به قهرمانی اهمیتی ویژه دارد و تمام اعضای تیم باید در نیم فصل‌دوم به صورت مضاعف برای پیروزی تلاش کنند.

سباستین فتل، راننده‌ی آلمانی تیم فراری که پیش از این توانسته ۴ دوره قهرمانی مسابقات فرمول یک را از آن خود کند با وجود اختلاف ۲۴ امتیازی با بالای جدول و ایستادن در جایگاه دوم پس از همیلتون همچنان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. فتل در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت خبری SkySport داشت گفت تیم فراری تا اینجای فصل به خوبی نشان داده که چه اتومبیل کارآمد و پیشرفته‌ای را در اختیار دارد. اتومبیل امسال تیم فراری قوی‌تر از هر زمان دیگری است و ما به راحتی می‌توانیم نیم‌فصل دوم را از آن خود کنیم. فتل افزود ما با اعتماد به نفس کامل سراغ نیم‌فصل دوم خواهیم رفت و تیم فراری به راحتی می‌تواند فاتح این فصل از مسابقات فرمول یک باشد.

هنوز ۹ مسابقه تا پایان فصل ۲۰۱۸ باقی مانده و رانندگان و تیم‌های فراری و مرسدس همچنان می‌توانند یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی در این فصل باشند. با توجه به رقابت تنگاتنگ این دو تیم ممکن است مشخص شدن قهرمان فصل حتی به آخرین مسابقه کشیده شود و گرندپری ابوظبی تعیین کننده‌ی تیم و راننده‌ی قهرمان باشد. اگر نگاهی به جدول امتیازات رانندگان و تیم‌ها بیندازیم، لوییس همیلتون با کسب ۲۵ امتیاز دیگر و ثبت ۲۱۳ امتیاز در مجموع همچنان در صدر جدول رانندگان قرار دارد و سباستین فتل با ۱۸۹ امتیاز در مجموع، جدی‌ترین تعقیب کننده‌ی اوست. دو راننده‌ی دیگر تیم‌های فراری و مرسدس، یعنی کیمی رایکونن و والتری بوتاس هم با ۱۴۶ و ۱۳۲ امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جدول جا خوش کرده‌اند.

در جدول رده‌بندی تیم‌ها مرسدس با ۳۴۵ امتیاز جدی‌ترین مدعی قهرمانی و فراری با ۳۳۵ امتیاز به دنبال مرسدس است. تیم‌های ردبول و رنو هم به ترتیب با ۲۲۳ و ۸۲ امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند که با توجه به امتیازات دو تیم بالای جدول می‌توان گفت عملا امیدی به قهرمانی تا پایان فصل ندارند. پس از برگزاری جایزه بزرگ مجارستان، تیم‌های حال حاضر فرمول یک به مدت دو روز تست‌های میان‌فصل خود را هم در روزهای ۳۱ جولای و ۱ آگوست در پیست سریع هونگارورینگ انجام دادند. بعد از انجام این تست‌ها تعطیلات تابستانی مسابقات فرمول یک آغاز شده و تیم‌ها به مدت یک‌ ماه استراحت می‌کنند. مسابقه‌ی بعدی جایزه بزرگ بلژیک است که در تاریخ ۲۶ آگوست (۴ شهریور) در پیست اسپا-فرانکورشان برگزار می‌شود.

منبع: The Week

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه