مادرید صاحب اولین پل پرینت شده‌ی دنیا شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موسسه‌ی معماری‌های پیشرفته‌ی کاتالونیا (Institute of Advanced Architecture of Catalonia)، اولین پل دنیا با استفاده از پرینتر سه‌بعدی را ساخته است. پل پرینت شده‌ی موسسه‌ی IAAC در پارک شهری «کاستیا لا مانچا» در مادرید قرار داده شده است. این پل از هشت تکه‌ی مختلف که پرینت سه‌بعدی شده‌اند، ساخته شده. این پل طولی دوازده متری و عرضی ۱.۷۵ متری دارد.

طراحان IAAC برای ساخت پل خود، از ساخته‌های «آنتونیو گودی»، از بزرگ‌ترین معماران اسپانیا، الهام گرفته‌اند.

گروهی از معماران و مهندسان، برای ساخت این پل از ادغام پودر سیمان و پلی‌پروپیلن استفاده کرده‌اند. «انریکو دینی»، که او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چهره‌ها در زمینه‌ی سازه‌های بزرگی که پرینت سه‌بعدی می‌شوند، می‌شناسیم، در ساخت این پل اسپانیایی کمک کرده است.

3d-printed-bridge-3

پرینت سه‌بعدی سازه‌های بسیار بزرگ، در چند سال اخیر بسیار مرسوم شده است و تجربه‌های زیادی در ساخت آن‌ها دیده‌ایم. سال گذشته شاهد ساخته شدن یک دفتر بزرگ در دبی بودیم و یک شرکت مهندسی ایتالیایی هم به دنبال ساخت پرینترهای بسیار بزرگ سه‌بعدی است.

شرکت هلندی MX3D حتی به دنبال ساخت یک پل بزرگ فولادی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی است. این شرکت می‌خواهد سازه‌ها را در محل نصب‌شان و روی هوا بسازد و همانجا نصب‌شان کند.

3d-printed-bridge-5

طراحان IAAC برای ساخت پل خود، از ساخته‌های «آنتونیو گودی»، از بزرگ‌ترین معماران اسپانیا، الهام گرفته‌اند. می‌توانید در ادامه، این پل را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: New Atlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه