ماشین‌های سینمایی؛ سوبارو Impreza در فیلم Baby Driver

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

سرانجام به آخرین مطلب سریالی عید نوروز ۹۷ رسیدیم. چه کسی فکرش را می‌کرد که این چند روز تعطیلات به اندازه یک چشم به هم زدن تمام شود؟ اگر هم می‌دانستیم، سعی می‌کردیم به یک نحوی خودمان را گول بزنیم و این دلهره را به دست فراموشی بسپاریم. در آخرین مطلب ماشین سینمایی، می‌خواهیم شما را با یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ماشین‌های خلق شده در دنیای اتومبیل‌رانی آشنا سازیم؛ سوبارو Impreza در فیلم Baby Driver.

Baby Driver

بیبیِ درایور، فیلمی در سبک کمدی-اکشن-جنایی به نویسندگی و کارگردانی ادگار رایت و محصول مشترک انگلستان و ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران این فیلم می‌توان انسل الگورت، کوین اسپیسی، جان برنثال،جیمی فاکس و هم چنین لیلی جیمز نام برد. داستان فیلم در مورد جوان ساکتی بنام بیبی است که در دو چیز مهارت عجیبی دارد: رانندگی و موسیقی و از همین طریق هم زندگی خود را میچرخاند.

سوبارو Impreza

فیلم بیبی درایور موفق شد ۲۲۶٫۳ میلیون دلار فروش کند؛ این در حالی است که بودجه ساخت فیلم تنها ۳۴ میلیون دلار بوده است! بیبی درایور در نودمین دوره جوایز اسکار در سه بخش بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه اسکار بود اما هر سه این جوایز به فیلم دانکرک تعلق گرفت. در این فیلم از خودروهای هیجان‌انگیزی استفاده شد، اما باید اعتراف کنیم که هیچ‌ کدام از آن‌ها به خوبی سوبارو Impreza نبودند!

سوبارو

سوبارو یکی از خودروسازهای محبوب ژاپنی است که به ساخت خودروهای اسپرت و موتورهای تخت شهره دارد. سنگ بنای این شرکت در سال ۱۹۵۳ میلادی گذاشته شد. از محصولات مهم و شاخص سوبارو می‌توان به ایمپرزا (Impreza) اشاره کرد. ایمپرزا خودرویی در کلاس ماشین‌های کوچک اسپرت شهری در سگمنت‌های مختلف سدان، کوپه، استیشن و هاچ‌بک قرار می‌گیرد.

پیشینه سوبارو ایمپرزا به سال ۱۹۹۲ یعنی ۱۶ سال پیش برمی‌گردد؛ زمانی که اولین نسل آن رسما در ژآپن رونمایی شد و به روی خط تولید سوبارو قرار گرفت. سوبارو تا امروز ۵ نسل مختلف از این سری محصول هیجان‌انگیز خود را معرفی و به بازار عرضه کرده است.

ایمپرزا در فیلم بیبی‌ درایور

در فیلم بیبی درایور، مدل ۲۰۰۶ از نسل دوم سوبارو ایمپرزا استفاده شد. نسل دوم سوبارو ایمپرزا در ابتدا با یک چهره پست‌مدرن طراحی شد. این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ روی خط تولید سوبارو قرار داشت. سوبارو در طول عمر این محصول خود، دو بار نسخه فیس‌لیفت آن را معرفی و به بازار عرضه کرد. اولین فیس‌لیفت در سال ۲۰۰۲ و دومین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. در نمونه اول شکل چراغ‌ها دست‌خوش تغییراتی شد؛ درحالی که در فیس‌لیفت دوم شاهد تغییرات رادیکالی در زبان طراحی ایمپرزا بودیم. به گونه‌ای که چهره این ماشین از حالت پست‌مدرن به شکل مدرن و امروزی تبدیل شد.

مشخصات فنی سوبارو Impreza

سوبارو ایمپزرا در مدل‌های مختلف از موتور ۱.۵ لیتری تا ۲.۵ لیتری با گیربکس‌های ۴ سرعته خودکار، ۵ سرعته و ۶ سرعته دستی عرضه شد. خودرویی که در فیلم Baby Driver شاهد هنرنمایی‌هایش بودیم، نمونه قدرتمند و تقویت‌شده WRX سوبارو بود. مدل قدرتمند سوبارو ایمپرزا از موتور ۲.۵ لیتری توربو باکسر بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار را تولید کند. هم‌چنین یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی هم این ژاپنی را همراهی می‌کند.

قیمت

خودرویی که در فیلم استفاده شد، سرانجام در یک حراجی با قیمت ۶۹ هزار دلار به فروش رفت. این ماشین ۱۵۸ هزار مایل یا چیزی در حدود ۲۵۴ هزار کیلومتر راه رفته بود. این مبلغ برای خودرویی که در آگهی‌های مختلف بازار جهانی با حدود ۱۱ هزار دلار به فروش می‌روند، زیاد است. علی‌الخصوص سوبارو ایمپرزا ۲۰۰۶ یک ماشین خاص و کلاسیک نیست و قیمت ۷ برابری آن، تنها به دلیل خوردن اتیکت فیلم Baby Driver است و بس!

به پایان آخرین مطلب ماشین سینمایی رسیدیم. حالا نوبت شماست تا در کامنت‌ها نظرتان را درمورد سوبارو ایمپرزا بنویسید و بگویید از میان ۱۳ خودرو نام‌برده شده در این ایام، شما طرفدار کدام‌یک بوده‌اید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سعید

    اطلاعات غلط ندین چند ماه بعد از اتمام فیلمبرداری در روز تولد انسل الگورت ، این ماشین رو به خود انسل الگورت هدیه دادند

  2. محمد

    مدیون هستین اگه شک داشته باشین که سوبارو این ماشین رو از رو پراید ۱۳۲ کپی کرده باشه!!! =)))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه