مایکروسافت: هنوز به ویندوز ۱۰ موبایل تعهد داریم

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با این‌که تقاضا برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS تقریبا جایی برای وارد شدن رقیب جدی دیگری باقی نگذاشته، ویندوزفون هنوز هم مایل نیست عرصه را خالی کند.

تری مایرسون (Terry Myerson) سرپرست بخش ویندوز و دستگاه‌ها به‌تازگی گفته مدیران و شرکای تجاری مایکروسافت معتقدند ویندوز ۱۰ موبایل نه‌تنها امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او سپس این‌طور شفاف‌سازی کرده: “ما تعهد داریم که ویندوز ۱۰ موبایل را برای گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک و پردازنده‌ی ARM بیاوریم. در حال حاضر روی توسعه‌ی نسل بعدی محصولات‌مان کار می‌کنیم و خیلی مایلم که یک‌بار دیگر روی تعهدمان به ویندوز ۱۰ موبایل تاکید کنم.”

برای شرکتی مثل مایکروسافت این‌که مجبور باشد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را قانع کند به ویندوز فون اعتماد داشته باشند، واقعا مشکل بزرگی است.

این حرف‌ها زمانی گفته می‌شود که مایکروسافت برای جلب‌توجه کاربران به پلت‌فرم ویندوز تحت فشار زیادی است. در سال جاری میلادی انتظار می‌رود اندروید و iOS تا ۹۸ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست داشته باشند؛ در حالی‌که برای ویندوزفون سهمی بیش‌تر از ۱.۶ درصد این بازار پیش‌بینی نمی‌شود. درنهایت تاسف برای مایکروسافت، طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان در سال ۲۰۲۰ سهم بازار ویندوز موبایل چیزی حدود ۹ درصد خواهد بود.

برای شرکتی مثل مایکروسافت این‌که مجبور باشد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را قانع کند به ویندوز فون اعتماد داشته باشند، واقعا مشکل بزرگی است. این تولیدکنندگان منابع محدودی برای تولید سخت‌افزار دارند و اگر فقط تعداد محدودی از کاربران به کار با ویندوزفون علاقه نشان بدهند، از لحاظ اقتصادی توجیهی برای جایگزین کردن ویندوز با اندروید وجود نخواهد داشت.

منابع: PC Mag

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    با در نظر گرفتن درصد کنونی مایکروسافت البته ۹ در صد هم درصد خوبیه هرچند زیاد نیست

  2. Avatar حسن

    واقعا حیفه که ویندوز فون با وجود تطابق خیلی عالی با سخت افزار، کمترین میزان باگ و همچنین سرعت و دقتش قربانی تعصبات برندی شده.
    در حالی که یه گوشی ۴ هسته ای با ۴ گیگ رم تو یه بازی معمولی اندروید هنگ میکنه، ویندوز با ۲ گیگ رم و پردازنده ۲ هسته ای همون بازی رو با بالاترین کیفیت اجرا میکنه.
    من روزی ۸-۱۰ ساعت با موبایلم سنگین ترین بازی ها رو اجرا میکنم، و آخرین باری که گوشیم رو ریست کردم ۴-۵ ماه پیش بعد از یه آپدیت بود.
    ۴ ساله که HTC 8x دارم و حتی یکبار هم احساس نکردم که کهنه شده و باید عوضش کرد.

    واقعا و از صمیم قلب حاظرم به احترام مایکروسافت و ویندوزفون تا آخر عمرم سر پا وایسم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه