مایکروسافت: Xbox Scorpio به مراتب از PS4 Pro قوی‌تر است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمان زیادی از رونمایی مدل ارتقا یافته‌ی پلی‌استیشن۴ نگذشته بود که مایکروسافت، به سرعت آمد و گفت که مدل بعدی ایکس‌باکس وان، نه تنها از PlayStation 4 Pro قوی‌تر خواهد بود، بلکه توانایی پخش دیسک‌های بلو-ری ۴K را هم در خودش جای خواهد داد.

دقایقی پس از رونمایی از PS4 Pro متوجه شدیم که این کنسول، توانایی پخش دیسک‌های بلو-ری ۴K را ندارد، با اینکه این کنسول را با هدف اصلی پخش محتوای ۴K ساخته‌اند. از سوی دیگر، کنسول ضعیف‌تر و ارزان‌تر مایکروسافت، یعنی Xbox One S، هم از تصاویر ۴K و HDR پشتیبانی می‌کند و هم می‌تواند دیسک‌های ۴K را پخش کند. مایکروسافت هم از این موقعیت استفاده کرده و حسابی کنسول‌اش را تبلیغ کرده است.

«آلبرت پنلو» (Albert Penello)، مدیر بخش محصولات مایکروسافت، در مصاحبه‌ای به وب‌سایت Polygon گفته است: “از تصمیماتی که گرفته‌ایم احساس بسیار خوبی دارم.” پنلو در مصاحبه‌اش به این موضوع اشاره کرده است که قوی‌ترین کنسول بازی را خواهند ساخت و تفاوت قدرت ایکس‌باکس وان بعدی، یا همان Project Scorpio، در مقابل PS4 Pro بسیار محسوس خواهد بود.

PS4_Pro-2

در پاسخ به این سوال که آیا مدل قوی‌تر ایکس‌باکس وان برای رقابت با PS4 Pro، قیمتی ۴۰۰ دلاری خواهد داشت یا نه، پنلو پاسخ داده است: “ما می‌خواهیم تفاوت قدرتی بین این دو کنسول (Scorpio و PS4 Pro) را در قیمتی که برای گیمرها معقول باشد، به تصویر بکشیم.”

پلی‌استیشن۴ پرو قرار است در نوامبر امسال با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شود. در صورتی که تا عرضه‌ی مدل ارتقا یافته‌ی ایکس‌باکس وان، یک سالی فاصله داریم.

منبع: Polygon

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. رضا

    سلام
    سوال من اینبود که ایا واقعاps4 pro فورکی نیست?یعنی فرقی نداره با نسخه قبلیش.

  2. mohammad

    گرافیگ بازی پی اس ۴ نسبت به پی اس ۳ چندان فرقی نمیکنیه شاید ۱۰درصدبا نظر من موافق هستین؟ ببینیم کنسول میان نسل ها چکار میکنن من یه جهش بزرگ میخوام

  3. امیرمحمد

    اخه کارت گرافیک به این خوبی (rx470 8gig)خب براچی نمیتونه بازیارو ۴kاجرا کنه.
    من تموم مقایسه های ps4 باps4 pro دیدم گرافیکشون تو اجرای بازی یکی بود زیاد فرقی نداشتن.

  4. Pzp

    کنسول ps4 pro الان تاپ وان جهانه و با قیمت کمش نسبت به کنسول سعی کرده تا اومدن اسکورپیو سودش رو بکنه و بعد از امدن اسکورپیو شک نکنید سونی بیکار نمیمونه و یک کنسول دیگه میده بیرون و باز هم ایکس باکس عقب میمونه و مثل همیشه واین فکر ادمای ژاپنی هستش که تو یه سایت ژاپنی خوندم ولی نمیدونم درسته یا نه مردمشون نوشته بودن به هر حال این دو کنسول دنبال سود هستن و شرکت سونی از کنسولش تا موقعی که اسکورپیو بیاد سود کرده و با خیال راحت به فکر کنسول بعدی هست

    1. MOHAMADALI

      به شرطی که کنسول جدیدی که میگی
      بتونه از دیسک های blurry 4k پشتی بانی کنه
      بتونه پردازشگر قوی تری داشته باشه
      بتونه از پس ۱۲ گیگ حافظه گرافیکی GDDR5
      بر بیاد
      بتونه از پس آخرین محصولات AMD توی سخت افزار گیمینگ که الان روی همین کنسول جدید ماکروسافته بر بیاد

  5. Yousef

    بچه ها بیاین واقع بین باشیم هیچ کدوم بدون اون یکی نمیتونه به این خوبی عمل کنه چون بین اونها رقابت هست و اونا سعی میکنن بهترین عملکرد و در برابر بهترین قیمت به مردم ارائه بدن بنابراین اگه یکی از اونها توی رقابت شکست بخوره تنها به ضرر کاربر تموم میشه

  6. آرمان

    سونی هم میتونست یک کنسول بده بیرون بجای این، با قیمت ۶۰۰دلار و قویتر از اسکوپیو ولی این حماقت را نکرد تا تعادلی بین قیمت و قدرت کنسول برقرار باشه.ثانیا مایکی از چیزی حرف میزنه که در حد یک حرفه و موجودیت خارجی نداره (منظور اسکورپیو است) پس بهتره دهانش را ببنده.

  7. مهدی

    حالا کنسول جدید مایکرو سافت دیسک های بلوری ۴k رو هم پشتیبانی بکنه نه که تو دنیا ۴k جا افتاده از طرفی یکی نیست به مایکرو سافت بگه مواظب باش که کنسول جدیدیت مثل کنسول های چند سال پیشت نباشه که فقط ۳ چراغ می شد مایکروسافت در برابر سونی صفر هست

    1. ali

      داداش مثل اینکه اول نسل هفت و یادت رفت.
      خیلیا به سمت xbox360 رفتن چون از همه لحاظ قوی تر بود.
      اگر مشکلات داغ شدن و نداشت ps3 حرف برای گفتن تو دلش هم نداشت.

      1. Keiser

        البته این جوری ها هم نیست
        دلیل این که PS3 عقب افتاده بود این بود که یه سال بعده Xbox 360 اومد.
        و دلیل دوم هم اینکه قیمتش ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار بود و نتوست زیاد فروخته شه.
        اما با اومدن PS3 Slim اوضاع کاملا فرق کرد و فروشش رفت بالا به طوری که اواخر دوران نسل ۷ PS3 از لحاظ تعداد فروش تنها ۵ میلیون عدد از Xbox عقب تر بود! (یکیش ۸۰ میلیون و اون یکی ۸۵ میلیون)

  8. کیوان

    متاسفانه هر دو کمپانی فقط به دنبال سود بیشتر هستند و سمت و سوی بازار گیم رو از حالت حرفه ای در آورده و بشدت تجاری کردن.
    مردم به این دلیل روی کنسول سرمایه گذاری میکنن چون دلشون نمیخواد مثل بازار PC هرزچندگاهی دنبال آپگرید سیستمشون باشن.هر دو کمپانی میتونستن از همون ابتدا آخرین توانشون رو روی کنسول هاشون به تصویر بکشن اما سود بیشترو ترجیح دادن.
    من که بعید میدونم بیشتر از این بتونم با این وضعیت راه بیام و ازین به بعد دنبال بستن یک PC قدرتمند هستم تا خرید کنسولی که بعد از ۳ سال نیاز به تعویضش داشته باشم.

  9. محمد

    کمپانی سونی در کنسول بازی و بازی،تجربه بسیار زیاد و موفقی داشته،مطمئنم دلیلی برای کارش داشته.

    1. Md

      بله
      هدف خیلی بزرگی داشته به نام پول در آوردن!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه