محدودیت‌های هواوی و ZTE در آمریکا از گذشته بیشتر می‌شود

۲۴ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تحریم هواوی

شرکت هواوی که در حوزه ساخت تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند در سال‌های گذشته تلاش کرده وارد بازار آمریکا شود. این شرکت قصد داشت با کمک اپراتورهای قدرتمند در ایالات متحده جای خود در این بازار را باز کند. به همین دلیل گفته می‌شد که هواوی امسال با AT&T یکی از اپراتورهای بزرگ آمریکا وارد مذاکره شده و قرار است از طریق این شرکت گوشی‌هایش را به فروش برساند. این موضوع را پیش از این ریچارد یو مدیر عامل هواوی هم در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود. اما ظاهرا AT&T در لحظات نهایی از این قرارداد انصراف داده و پا پس کشیده است.

گفته می‌شود علت این تصمیم برخی نگرانی‌های امنیتی است که درباره شرکت هواوی و بعضی از شرکت‌های چینی دیگر مانند ZTE وجود دارد.

مساله مطرح شده فعلا در حد یک لایحه پیشنهادی است و به قانون تبدیل نشده اما حاوی پیامی آشکار است که احتمالا آینده کسب و کارهای بعضی از قدرتمندترین شرکت‌های چینی در آمریکا چندان روشن نیست.

هواوی به دلیل کسب و کار رو به رشدش در حوزه گوشی‌های هوشمند یکی از تولیدکننده‌های شناخته شده به حساب می‌آید اما این شرکت سوای تولید گوشی یک کسب و کار قدرتمند و قدیمی‌تر دیگر هم در حوزه تجهیزات مخابراتی دارد. ظاهرا مشکلات آمریکا و هواوی هم از همینجا ناشی شده. در واقع تصمیم AT&T تحت تاثیر لایحه‌ای است که به کنگره آمریکا ارائه شده و دولت را از همکاری با بعضی شرکت‌ها که تجهیزات مخابراتی بخصوص و با مقاصدی خاص تولید می‌کنند، منع می‌کند. آمریکا پیش از این هم محدودیتی برای خرید محصولات شرکت ZTE توسط موسسات دولتی آمریکا در سال ۲۰۱۳ وضع کرده بود.

حال با لایحه جدید ماجرا از این هم فراتر رفته و ممکن است شرکت‌های آمریکایی شاهد محدودیت‌های گسترده‌تری در زمینه همکاری با شرکت‌هایی مثل هواوی و ZTE باشیم که تجهیزات مخابراتی تولید می‌‎کنند.

لایحه جدید در ادامه مجموعه تحقیقاتی ارایه شده که پیش از این توسط دولت‌ آمریکا ارایه شده بود. این تحقیقات مدعی شده بودند که شرکت‌هایی مثل هواوی و ZTE با دولت چین در ارتباطند و توسط دولت این کشور هدایت می‌شوند.

به هر حال مساله مطرح شده فعلا در حد یک لایحه پیشنهادی است و به قانون تبدیل نشده اما حاوی پیامی آشکار است که احتمالا آینده کسب و کارهای بعضی از قدرتمندترین شرکت‌های چینی در آمریکا چندان روشن نیست.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سبحان

    اتفاقا هاووی از لحاظ زیر ساخت های مخابراتی خیلی بی نظیر کار میکنه….مثل مودم های روتر و همراه۴جی که تو ایران ارائه داده کلا خیلی عالیه چه از گوشی چه مخابراتی و این دو شرکت امریکایی و چینی باید فدای سیاست های دو کشور بشن….

  2. Avatar حسینی

    چه بهتر من که اگر آمریکایی بودم قراربود لایحه بدم لایحه ی منع ورود این محصولات رو به خاک این کشور می دادم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه