مدیرعامل هوآوی: از اندروید استفاده می‌کنیم؛ تا هروقت که متن‌باز بماند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر پیگیر اخبار موبایلی باشید، به‌تازگی گزارش‌هایی در رسانه‌های مختلف دیده‌اید که خبر می‌دادند هوآوی در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل انحصاری خودش است.

سکوت مدیرعامل هوآوی درباره‌ی سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت، تلویحا تاییدی بر وجود آن است.

اما مدیرعامل این شرکت چینی گفته است: “تا زمانی که خللی به متن باز بودن اندروید وارد نشود، هوآوی تنها از سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهد کرد.”

این حرف را مدیرعامل هوآوی در پستی در شبکه‌ی اجتماعی Weibo گفته است. او همچنین گفته: “پیشرفت‌های سیستم‌عامل موبایل گوگل (یعنی اندروید) یکی از عوامل اصلی ارتقای سطح گوشی‌های هوشمند بوده است که در این چرخه مشتریان هم سود برده‌اند.”

نکته‌ی جالب اینجاست که او در ضمن صحبت‌هایش درباره‌ی این‌که آیا هواوی درحال توسعه‌ی سیستم‌عامل موبایلی منحصر به خود هست یا خیر، هیچ اظهار نظری نکرده است.

سکوت این مدیرعامل درمقابل وجود چنین سیستم‌عاملی که احتمالا Kirin OS نام خواهد گرفت، تلویحا می‌تواند تاییدی باشد بر این که چنین پروژه‌ای در دستور کار است.

این موضوع به‌ویژه وقتی پررنگ‌تر می‌شود که از اظهارات او می‌توان دریافت او معتقد است احتمال دارد گوگل در آینده برای آزادی‌های حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اندرویدی محدودیت ایجاد کند. این موضوع را می‌توان از عبارت «تا زمانی که خللی به متن‌باز بودن اندروید وارد نشود…» دریافت.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. ابراهیم

    هوآوی بخش توسعه و تحقیق قدرتمندی داره، طبعاً با احتمال عرضه ی اندرویدی که متن باز نباشه همه ی شرکت ها برای خودشون برنامه ی خاصی دارند، مثل سامسونگ با تایزن و هوایی با یه چیزی شبیه به اون…

  2. سینا

    کاش حداقل مقداری روی انتخاب اسم مناسب برای سیستم عاملشون دقت میکردند 😐

  3. حسین

    خداییش اگر بخواد سیستم عامل بسازه خیلی اعتماد به نفس داره .
    دنیا دسته گوگله با امکاناتی که به برنامه نویسان میده .
    ۱۰ درصد سیستم عامل ساخت منوی کاربری برای کاربر معمولیه .
    ۹۰ درصد زبان برنامه نویسی و کلی چیزه دیگه برای برنامه نویساست .
    من که میگم الکیه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه