باکس آفیس؛ اسپایدرمن کارتونی هم در گیشه موفق شد

۲۶ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی

صدرنشین باکس آفیس این هفته سینماهای جهان طبق پیش‌بینی‌ها مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) شد. برای سیزدهمین بار در طول امسال فیلمی از جهان مارول تاج صدرنشینی فروش گیشه سینماهای جهان را به سر گذاشت و شاهد بزرگترین افتتاحیه برای یک انیمیشن در ماه دسامبر هم بودیم. فیلم «آکوامن» (Aquaman) همچنان به فروش‌ خوب بین‌المللی‌اش ادامه می‌دهد و در بازارهای جهان فیلم اول است.

فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» در سه روز اول نمایش‌اش ۳۵.۴ میلیون دلار فروخت که بزرگترین افتتاحیه تاریخ سینما در ماه دسامبر را رقم زد. پیش‌تر انیمیشن «آواز» (sing) محصول یونیورسال و ایلامینیشن با ۳۵.۲ میلیون دلار رکورد افتتاحیه را در دست داشت. انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» ساخته باب پرسیچتی و پیتر رمزی در کل جهان بازخوردهای مثبتی از منتقدان گرفته است. فیلم در سایت سینمااسکور از تماشاگران هم امتیاز A+ را دریافت کرده است. ۶۳ درصد بینندگان این انیمیشن را مردها تشکیل می‌دادند و ۴۱ درصد جمعیت مخاطبان ۲۵ سال یا بیشتر داشتند.

در بازارهای جهانی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» در ۴۴ کشور خارج از آمریکا به نمایش درآمد و سود ۲۱ میلیون دلاری نصیبش شد. بیشترین فروش انیمیشن در کره جنوبی با ۳.۳ میلیون دلار بود. انگلستان، روسیه و استرالیا هم رتبه‌های بعدی را در فروش فیلم داشتند. فیلم هفته آینده در ۱۱ کشور جدید از جمله چین و اسپانیا اکران می‌شود. اکران چین جزو بازارهای سرنوشت‌ساز است.

فیلم قاطر

ایستوود در گیشه موفق شد و نزد منتقدان ناموفق بود.

در رتبه دوم فیلم «قاطر» (Mule) ساخته کارگردان کهنه‌کار هالیوودی، کلینت ایستوود قرار دارد که باز هم با کمپانی برادران وارنر همکاری کرده است. فیلم از اکران در ۲۵۸۸ سالن سینما به فروشی معادل ۱۷.۲ میلیون دلار رسید. این فیلم که با هزینه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است در سایت سینمااسکور امتیاز A- از تماشاگران دریافت کرده. فیلم «قاطر» درباره یک باغبان ۹۰ ساله است که پیش‌تر در جنگ کره بوده. او موقع حمل و نقل یک محموله کوکایین به ارزش ۳ میلیون دلار از میشیگان برای کارتل مواد مخدر مکزیک دستگیر می‌شود.

منتقدان فیلم ایستوود را خیلی تحویل نگرفتند. امتیاز آن در سایت متاکریتیک ۵۸ از ۱۰۰ است. منتقدان گفته‌اند که این فیلم متاسفانه تماشاگرش را به خنده می‌اندازد. فیلم به طرز عصبی‌کننده‌ای غیرواقعی است. و حتی موفق نمی‌شود احساسات تماشاگرش را نسبت به قهرمان مرکزی فیلم برانگیخته کند.

انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet) دیزنی به رتبه چهارم سقوط کرد.

در میان پنج فیلم اول جدول فروش می‌شود به فیلم «موتورهای فانی» (Mortal Engines) ساخته کریستین ریورز که با ۱۰۰ میلیون دلار تولید شده بود فروش فاجعه‌آمیز ۷.۵ میلیون دلاری داشت. نقدهایی که روی فیلم نوشته شد هم بی‌رمق بودند. تماشاگران هم با B- احساسات‌شان را نسبت به فیلم نشان دادند. ۵۵ درصد تماشاگران این فیلم مردان بودند.

فیلم در دنیای پساآخرالزمانی اتفاق می‌افتد. وقتی شهرها و آدم‌ها یکدیگر را مصرف می‌کنند تا زنده بمانند. اما دو نفر در لندن با هم ملاقات می‌کنند و سعی دارند که این توطئه را متوقف کنند.  منتقدان به فیلم امتیاز ۴۵ از ۱۰۰ را داده‌اند. در نقدهای متفاوت درباره کلیشه‌های فیلم نوشته شده که همه‌شان زیادی آشنا به نظر می‌رسند. علیرغم اینکه کارگردانان سعی کرده‌اند جهانی عجیب و غریب را جلوی چشم‌تان تصویر کنند کمتر صحنه‌ای است که شما را از روی صندلی‌تان بلند کند و داخل این جهان عجیب پرتاب کند. اجراهای بازیگران البته به اندازه کافی سرگرم‌کننده است.

پنج فیلم دوم جدول همان‌هایی است که در هفته‌های قبل‌تر هم در جدول فروش حضور داشته‌اند. اما خارج از ده فیلم پرفروش کمپانی فاکس دوباره «ددپول ۲» را اکران کرد که حدود ۲.۶ میلیون دلار فروخت.

در اکران محدود فیلم «سوگلی» لانتیموس همچنان موفق است. در ۴۳۹ سالن سینما اکران شد و حدود ۲.۵۷ میلیون دلار فروخت. هفته آینده تعداد این سالن‌های سینما افزایش پیدا خواهد کرد. فیلم «سوگلی» جزو امیدهای فصل جوایز است.

در همین اکران محدود فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» در چهار سالن اکران شد و کمی بیش از ۲۱۹ هزاردلار فروخت. بری جنیکنز کارگردان فیلم است که با فیلم «مهتاب» دو سال پیش جایزه بهترین اسکار را گرفت. امتیاز متاکریتیک فیلم ۸۶ از ۱۰۰ است. منتقدان پیچیدگی شاعرانه و ذوق و شوخ‌طبعی فیلمساز را ستایش می‌کنند. فیلم درباره زنی در خیابان هارلم است که ناامیدانه تلاش می‌کند تا بی‌گناهی نامزدش را از جرمی که به آن متهم شده ثابت کند. در حالی که دختر باردار است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ۱ ۳۵.۴ ۳۵.۴
قاطر ۱ ۱۷.۲ ۱۷.۲
گرینچ ۶ ۱۱.۶ ۲۳۹.۳
رالف اینترنت را خراب می‌کند ۴ ۹.۶ ۱۵۴.۵
موتورهای فانی ۱ ۷.۵ ۷.۵
کرید دو ۴ ۵.۴ ۱۰۴.۹
حماسه کولی ۷ ۴.۱ ۱۸۰.۴
خانواده فوری ۵ ۴.۷ ۶۰.۲
جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد ۵ ۳.۷ ۱۵۱.۷
کتاب سبز ۵ ۲.۸ ۲۴.۷

باکس آفیس هفته گذشته: همچنان رالف با خرابکاری‌هایش محبوب است

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه