یک مشکل بزرگ امنیتی در سیستم عامل اندروید کشف شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت امنیتی که باگ Stagefright را در سیستم عامل اندروید پیدا کرده بود، از وجود یک حفره‌ی امنیتی بزرگ دیگر در اندروید خبر داده است. این باگ جدید، Stagefright 2.0 نام گذاری شده است و شرکت‌های سامسونگ، گوگل، ال‌جی، HTC، هوآوی و سونی در حال حاضر مشغول کار روی بروزرسان‌هایی هستند تا این باگ را برطرف کنند.

باگ Stagefright دوباره پیدا شده است و این بار، تمام گوشی‌های اندرویدی را هدف گرفته است.

پیدا شدن باگ Stagefright به سال گذشته بر می‌گردد. این حفره‌ی امنیتی به هکرها اجازه می‌داد تا تنها با استفاده از یک SMS، کنترل کامل گوشی کسی را به دست بگیرند. با این حال، این باگ فقط در نسخه‌های قدیمی اندروید وجود داشت و شرکت‌های ساخت گوشی هم به سرعت آن را برطرف کردند.

باگ جدید هم به هکرها اجازه می‌دهد تا با یک فایل MP3 یا MP4 کنترل گوشی‌های هوشمند را برعهده بگیرند. شرکت Zimperium که هر دو باگ‌های Stagefright را پیدا کرده است، در بیانیه‌ای گفته که تمام دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر این حفره‌ی امنیتی جدید قرار دارند.

شرکت Zimperium می‌گوید که آن‌ها گوگل را مطلع کرده‌اند و قرار است در بروزرسان امنیتی هفته‌ی آینده برای نکسوس‌ها، این مشکل برطرف شود.

شرکت‌های ال‌جی، هوآوی و HTC گفته‌اند که مشغول کار روی بروزرسان‌هایی هستند. دو شرکت سامسونگ و سونی هم حرفی در این باره نزده‌اند، اما گوگل می‌گوید که با آن‌ها درباره‌ی عرضه‌ی یک بهینه‌ساز امنیتی صحبت کرده است.

منبع: Tech Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه